تغییر دکوراسیون آشپزخانه :        

اگر شما هم جزء آن افرادی هستید که از دکوراسیون آشپزخانه  خسته شده و به فکر دکوراسیونی جدید برای آشپزخانه خود هستید، بهتر است بدانید که از طریق نقاشی کردن و ساخت وسایل دست ساز می توانید تغییرات اساسی در آشپزخانه منزل خود ایجاد کنید. از آنجایی که برای انجام تغییرات در فضای آشپزخانه باید کار هایی را انجام دهید، از این رو پیشنهاداتی را مطرح می کنیم تا بتوانید از این طریق آشپزخانه جدیدی داشته باشید. 

۱– نقاشی درب کابینت ها :

در صورتی که آشپزخانه شما دارای کابینت های سالمی است اما ظاهر مناسبی ندارد، پیشنهاد می کنیم آنها را نقاشی کنید و با این کار رنگ و روح تازه ای به آشپزخانه خود ببخشید. یادتان نرود رنگی را که برای کابینت های آشپزخانه انتخاب می کنید، علاوه بر اینکه مطابق با سلیقه شما است، باید با دکوراسیون خانه هم هماهنگی داشته باشد.
 

۲ اضافه کردن طبقه یا تاقچه :

اگر آشپزخانه شما کابینت بالایی ندارد، شما این امکان را دارید که با استفاده از طبقه های چوبی یا فلزی که روی دیوار نصب می شوند، فضایی را ایجاد کنید تا از این طریق بتوانید ظروف آشپزخانه خود را به شکل زیبایی بچینید و به عنوان دکور آشپزخانه از آنها استفاده کنید.

۳ -استفاده از وسایل جانبی تزئینی :

از آنجایی که به طور معمول در آشپزخانه از وسایل تزئینی و دکوری کمی استفاده می شود، بهتر است از کوچکترین وسایل برای تزئین فضای آشپزخانه خود بهره بگیرید. برای مثال یک سینی حصیری گزینه مناسبی برای قرار دادن شیشه های ادویه یا ظرف روغن می باشد. انجام این کار باعث می شود تا نظم خاصی در آشپزخانه ایجاد شود و حتی یک مرکز توجه زیبا در فضای آشپزخانه به وجود آید.
 

۴ رنگ کردن کف آشپزخانه :

اگر کف آشپزخانه چوبی منزل شما رنگ و روی خوبی ندارد و ظاهر زیبای خود را از دست داده، می توانید بدون اینکه هزینه زیادی صرف کنید با رنگ کردن آنها شکل زیبای به کف آشپزخانه ببخشید. البته استفاده از رنگ سفید را توصیه نمی کنیم، زیرا کثیفی را خیلی سریع نشان می دهد. از این رو بهتر است از رنگ طوسی روشن یا آبی استفاده کنید. حتی  می توانید با کمک گرفتن از شاپلون نوآوردی به خرج داده و طرحی جدید و زیبا را خلق نمایید.

۵– خلق دکوراسیون روستایی :

یک ایده جالب که باعث ایجاد هویت و شخصیت در آشپزخانه شما می شود، این است که کمی چاشنی روستایی به این فضا اضافه کنید. برای مثال می توانید از در های چوبی و قدیمی که به شکل کلون دار هستند، برای در آشپزخانه استفاده کنید و حتی می توانید ظروف مسی را از سقف آویزان کنید. 

۶ نصب چراغ :

در صورتی که در آشپزخانه منزل قفسه های باز دارید، بهتر است با نصب روشنایی و لامپ در بالای این قفسه ها نور بیشتری را در فضای آشپزخانه ایجاد کنید. نکته مهم این است که باید سیم لامپ را به شکل مخفی قرار دهید تا زیبایی دیوار آشپزخانه از بین نرود.

۷- نورپردازی آشپزخانه :

با استفاده از یک نورپردازی جدید، در فضای آشپزخانه تحویلی ایجاد کنید. شما می توانید با اضافه یا کم کردن منابع نور تغییرات چشمگیری در آشپزخانه به وجود آورید. برای مثال می توانید از حباب های شیشه ای و رنگی استفاده کنید. این حباب های نه تنها زیبا بوده، بلکه مقرون به صرفه هم خواهد بود. پیشنهاد می کنیم از چند عدد حباب شیشه ای در اندازه ها و رنگ های مختلف در کنار هم بهره بگیرید.

۸– عوض کردن وسایل فلزی :

توصیه ما این است که به تعویض وسایل فلزی آشپزخانه مانند دستگیره کابینت ها، ظروف و صندلی ها بپردازید و مدل های جدید را استفاده کنید. شاید فکر کنید که این موارد کوچک به چشم نخواهد آمد، اما بهتر است بدانید که تغییرات هر چند کوچک باشد می تواند تحویلی در دکوراسیون آشپزخانه شما ایجاد کند.

۹ نصب پرده رومی :

استفاده از پرده رومی برای پنجره آشپرخانه هم ایده زیبایی خواهد بود. این نوع پرده ها در داخل قاب پنجره کار می شوند و زیبای بی نظیری دارند. برای ایجاد تغییر در آشپزخانه از این نوع پرده ها استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است رنگ پرده با رنگ کابینت ها و وسایل آشپزخانه همخوانی داشته باشد.

۱۰ استفاده از دو رنگ متضاد :

همان طور که می دانید رنگ های سفید و مشکی در تضاد زیادی با هم هستند و شما می تونید برای ایجاد یک تغییر چشم گیر در آشپزخانه از این رو رنگ در کنار هم استفاده کنید. برای مثال درب کابینت های پایین را مشکی و کابینت های بالا را سفید رنگ آمیزی کنید. فراموش نکنید که استفاده از رنگ های سفید و مشکی در کنار چوب و فلز در آشپزخانه ظاهری مدرن را ایجاد می کند.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید