نقش معماری در دکوراسیون

بدون دیدگاه

نقش معماری در دکوراسیون

یکسری معماری خاص وجود دارد که برای به روز کردن طراحی دکوراسیون منزل مطابق با مد روز، باید به آنها توجه داشته باشید و بر طبق آن از همه فضاهای منزل خود نهایت استفاده را ببرید.

طراحی سقف آشپزخانه :

در طراحی و معماری آشپزخانه آنچه که از همه بیشتر اهمیت دارد، نورپردازی است و یکی از عواملی که در انعکاس نور آشپزخانه نقش  مهمی دارد، سقف است و پیشنهاد می کنیم که برای سقف آشپزخانه از رنگ های روشن استفاده کنید. البته از تمایل به رنگهایی غیر از سفید دارید، بهتر است که رنگ سقف را هماهنگ با کابینت ها انتخاب کرده و ترجیحا به سراغ رنگ هایی مثل زرد بروید. زیرا رنگ زرد شبیه نور خورشید بوده و فضای آشپزخانه شما را بزرگ و روشن نشان می دهد. می توانید برای طراحی سقف آشپزخانه از سقف های پایه دار که داخل آنها هالوژن به کار رفته است، استفاده کنید و برای کابینت های بالاتر هم از درب شیشه ای بهره بگیرید تا با این کار به بازتاب بیشتر نور کمک کنید.

وجود پلکان :

پلکانی که در کنار دیوار ساخته شده باشد، معمولا اولین پله شروع پلکان به صورت مجزا و بزرگتر از بقیه پله ها معماری شده است و یک سری نرده برای محافظت از پله ها وجود دارد که علاوه بر زیبایی، امینت پله هارا افزایش می دهد.

نصب قاب روی دیوار  :

برای نصب قاب ها بر روی دیوار دقت داشته باشید و قبل از نصب به موقعیت اتاق و تناسب رنگ قاب و تصویر داخل آن با فضای اطراف کاملا توجه کنید. زیرا در صورتی که بی هدف قابی را بر روی دیواری نصب کنید، باعث ایجاد بی نظمی در اتاق می شوید که این کار اصلا مناسب یک دکوراسیون زیبا نخواهد بود. برای مثال بر روی دیواری که مربوط به حمام است، نباید قاب های چوبی را نصب کرد. زیرا این دیوار دارای نم و رطوبت بوده و باعث می شود بعد از مدتی که قاب ها در معرض رطوبت قرار گرفتند، دچار پیچ و تاب و یا پوسیدگی می شوند.

درگاه طاق دار :

درگاه هایی که به شکل قوس دار هستند و در بعضی از نقاط منزل ساخته شده است، دارای معماری بی نظیری بوده که بسیار چشم نواز است. مخصوصا اگر این درگاه های طاق دار در ابتدای ورود به اتاق نشیمن باشند، باعث ایجاد فضایی زیبا و خصوصی می شوند. 

نورپردازی سقف اتاق :

برای طراحی سقف منزل خود از سقف های کاذب که به صورت تخته های چوبی یا الوار هم هستند، استفاده کنید. این کار باعث می شود تا همه فضا های منزل شما دارای سقف یکسانی نباشد و بسیار ایده زیبایی خواهد بود، مخصوصا اگر نقاطی روی آنها تعبیه شده باشد تا از داخل آنها نور هالوژن بتابد .برای مثال می توان سقف اتاق نهار خوری را به صورت برجسته و یا فرورفته ایجاد کرده و همان طور که گفته شد به وسیله نورهای هالوژن، زیبایی اتاق را افزایش دهید.  

قفسه و بوفه ها  :

می توانید برای آشپزخانه و یا بعضی از قسمت های اتاق نشیمن که دارای فرورفتگی هستند، بوفه و یا قفسه های شیشه ای ایجاد کنید و از آنها برای قرار دادن بهترین ظروف کریستال و یا حتی ظروف سرامیکی و سفالی رنگی استفاده کنید.

دیوار پوش های سه بعدی

برای فضا خالی دیوار های آشپزخانه از پنل های سه بعدی بست وال استفاده کنید. این دیوار پوش های سه بعدی ایده زیبایی برای دیوار های خالی بین کابینت ها خواهد بود. زیرا علاوه بر زیبایی که به فضای آشپزخانه شما می بخشند، دارای قابلیت شستشو هستند و می توانید بعد از هر بار کثیف شدن آنها را به راحتی تمیز کنید.

لامپ های آویزی :

از لامپ های آویزی چندتایی برای روشنایی بخشیدن به فضای آشپزخانه استفاده کنید. بهتر است این لامپ ها را در بالای میز غذاخوری داخل آشپزخانه آویزان کنید. زیرا این کار فضای آشپزخانه شما را تخصصی و زیبا جلوه خواهد.

 فضای بالای شومینه :

معمولا دیوار بالای شومینه خالی می باشد و چون فضای داخلی شومینه عمق زیادی دارد، از این رو می توانید دیوار بالای آن را هم به صورت گود و طاق داردرآورده و جلوه زیبایی به شومینه منزل خود دهید. این معماری هم این دیوار را از سادگی در میاورد و هم اینکه می توانید در داخل این طاقچه ها از وسایل تزئینی استفاده کرد.

استفاده از نور خورشید :

در بعضی خانه ها اتاق هایی وجود دارد که سراسر دارای پنجره هستند، که به صورت در مانند ساخته شده تا از این طریق بتوان به طور مستقیم از نور خورشید استفاده کرد. می توانید با استفاده از مبلمان راحتی و قرار دادن قفسه هایی در دیوار کنار این پنجره ها فضایی را برای استراحت و البته مطالعه در برار نور خورشید فراهم آورید.

هود در آشپزخانه :

هرگز هود آشپزخانه ای که به سبک کلاسیک طراحی شده باشد را نباید به تنهایی و بدون هیچ پوششی رها کرد، بلکه باید با استفاده از ظروف دکوری زیبا، نمای هود را زیبا جلوه داد. با این کار مانع زشت جلوه دادن هود در فضای آشپزخانه می شوید که ایده بسیار خوبی برای آشپزخانه خواهد بود.

نوشتهٔ بعدی
دکوراسیون تخت خواب
نوشتهٔ پیشین
استفاده از رنگ آبی در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید