نکاتی درباره چیدمان مبلمان :

شاید شما هم فکر می کنید که چیدمان مبلمان جداگانه خیلی راحت تر از مبلمان ال می باشد. اما بهتر است بدانید که کاناپه های ال دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که باعث می شود نسبت به مبلمان جداگانه برتری داشته باشند.

همان طور که می دانید کاناپه های ال شکل، از کنار هم قرار گرفتن چند تکه از مبلمان، ایجاد شده که به صورت تک دسته می باشند. مبلمان ال شکل به صورت چند منظوره بوده و شما می توانید از آن در اتاق نشیمن با اندازه های مختلف استفاده کنید و حتی در زمان استراحت از آن برای دراز کشیدن بهره بگیرید. ویژگی مهم این کاناپه ها این است که نه تنها فضای نشیمن راحت و زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به دلیل متصل بودن تکه های مبل به هم فضای کمتری را اشغال کرده و بهترین گزینه برای خانه های کوچک می باشد.  

با در نظر گرفتن کاربرد این نوع مبلمان می توانید آنها را در فضای نشیمن جابجا کنید. برای مثال می توانید از آنها به عنوان محل خواب مهمانان یا فضایی برای دورهمی های خانوادگی استفاده کنید.

انتخاب مبلمان با توجه به سبک دکوراسیون :

بهتر است سبک دکوراسیون فضا را مشخص کنید و بر طبق اینکه سبک دکوراسیون منزل شما مدرن است یا کلاسیک، مبلی را انتخاب کنید که موجب انعکاس سبک فضا شود. برای مثال در صورتی که فضای مدرن دارید، از کاناپه هایی با خطوط هندسی ساده استفاده کنید. در صورتی که دکوراسیون منزل شما هنوز چیدمان نشده است، رنگ و سبک مبلمان کلید مناسبی برای انتخاب رنگ و سبک غالب فضا می باشد.

کاناپه های مقطعی :

کاناپه های مقطعی، تکه بزرگی از مبلمان یا تمامی آن را تشکیل میدهند. از این رو رنگ آنها تاثیر زیادی رو فضای اتاق نشیمن شما خواهد داشت. نکته مهم این است که به جای استفاده از رنگ های تیره، از رنگ های روشن و خنثی بهره بگیرید و با کمک کوسن هایی با رنگ های شاد از بی روح شدن فضا نشیمن جلوگیری کنید. برای مثال برای مبلی با رنگ خاکستری از کوسن هایی با رنگ صورتی روشن، قرمز یا زرد استفاده کنید.

وجود دیوارکوب ها :

دیوار پشت کاناپه های منطقه ای را با کمک آثار هنری پر کرده و به ظاهر بی روح و خالی آنها جلوه ای خاص ببخشید. پیشنهاد می کنیم که برای انجام این کار تعدادی قاب را که دارای اندازه های متفاوت می باشد را در ارتفاع های مختلف از دیوار نصب کنید. بهتر است که تعداد قاب ها زیاد نباشد، زیرا باعث ایجاد شلوغی در دیوار می شود. همان طور که می دانید مبلمان منطقه ای دارای اندازه بزرگی هستند و باید آثار هنری که انتخاب می کنید با اندازه این مبلمان هماهنگی داشته باشد.

یک نکته مهم که بهتر است به آن توجه کنید این است که وجود مبلمان زیاد در یک فضا باعث می شود تا کمبود آثار هنری بیشتر حس شود. از این رو برای خلق یک کنج دنج بهتر است دیواری را خالی رها نکنید و از آثار هنری متنوعی برای دیوار های پشت کاناچه ها استفاده کنید.  

رنگ مبلمان :

بهتر است بدانید که شما می توانید از مبلمان ال در فضای نشیمن منزل به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید. برای تحقق این کار باید رنگی را برای دیوار های اتاق نشیمن انتخاب کنید، که این امکان را برای شما فراهم آورد. در صورتی که کاناپه های شما سفید، مشکی یا کرم باشد، از رنگ های قرمز یا زرد برای دیوار استفاده کنید. برای اینکه کاناپه های اتاق نشیمن جذابیت خود را نشان دهند و در مرکز توجه اتاق قرار گیرند، باید رنگ دیوار ها و کاناپه ها در تضاد باهم باشند. البته پیشنهاد می کنیم که با استفاده از کوسن های هماهنگ با رنگ دیوار این تضاد را دلنشین تر کنید.

انتخاب پارچه و جنس مبلمان :

باید در انتخاب پارچه و جنس مبلمان دقت داشته باشید و پارچه هایی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون مطابقت داشته باشد. البته فراموش نکنید که اگر در فضای نشیمن از مبلمان استفاده می کنید، باید از پارچه هایی بهره بگیرید که علاوه بر رنگ های تیره ای که دارند، دارای دوام بالایی باشند.

راحتی مبلمان :

قبل از اینکه به خرید مبلمان بپردازید، یادتان نرود که باید ابتدا روی آن بشینید و آن را کاملا امتحان کنید. بهتر است به طور کامل راحتی پاها و کمرتان را بررسی کنید. نکته مهم در خرید کاناپه توجه به عمق آن است که برای اندام شما و اعضای خانواده شما مناسب باشد.

استفاده از عناصر تزئینی :

چیدمان کاناپه های منطقه ای باید به گونه ای باشد که بتوانید که فضای پشت آنها را با عناصری پر کنید. البته یادتان نرود که این عناصر باید با سبک دکوراسیون اتاق، جنس، رنگ و بافت پارچه کاناپه و نحوه چیدمان آن در فضا هماهنگ باشد. با استفاده از یک آباژور زمینی پایه بلند در گوشه پشت مبلمان، می توانید روشنایی ظریف، اما استادانه را در این فضا ایجاد کنید. از این آباژور نه تنها برای تزئین استفاده می شود، بلکه باید به گونه ای در این فضا قرار گیرد که بتوانید از نور آن برای مطالعه هم استفاده کنید.

جای مناسب مبلمان :

بهترین مکان برای قرار دادن کاناپه های منطقه ای، درست فضای وسط اتاق می باشد. زیرا این نوع کاناپه ها بزرگتر و عمیق تر بوده و قرار دادن آنها در وسط اتاق، باعث می شود تا فضای دیواری بیشتری را در اختیار داشته باشید. حتی می توانید از این طریق به سایر تکه های مبلمان دسترسی راحت تری داشته باشید. بهتر است بدانید که تکه های بزرگتر کاناپه های منطقه ای، یک عامل مهم در چیدمان آنها به حساب می آیند. توصیه ما این است که  تکه هایی که ثابت هستند و جدا نمی شود را خارج از مسیر های رفت و آمد و روبروی دیوار قرار دهید. نکته مهم این است که نباید تکه های مبلمان را از هم جدا کنید، زیرا این نوع مبلمان به گونه ای طراحی شده است که مانند پازل نیمه بوده و باید متصل به هم باشند و اگر آنها را از هم جدا کنید، باعث می شود تا حس ناتمام بودن دکوراسیون به شما القا شود. از این رو در هنگام انتخاب این نوع مبلمان، با در نظر گرفتن این نکته به خرید بپردازید.

هماهنگی در دکوراسیون :

استفاده از کاناپه های منطقه ای که به شکل منحنی هستند، به خاطر داشتن خطوط نرم، موجب انتقال یک حس خوب در فضا می شود. بهتر است سایر عناصری که در این فضا مورد استفاده قرار می دهید، از این خطوط منحنی پیروی کند. مثلا” برای این نوع کاناپه ها باید از فرشی با اشکال دایره استفاده کنید. حتی وجود قاب هایی با اشکال منحنی در این فضا بسیار مناسب است. پیشنهاد می کنیم اندازه فرشی که استفاده می کنید، به گونه ای باشد که یا مبلمان به طور کامل روی آن قرار بگیرد یا پایه های جلویی کاناپه روی فرش باشد. در صورتی که فضای بیشتری را در اختیار دارید، پیشنهاد می کنیم که برای ایجاد تعادل در دکوراسیون اتاق نشیمن از یک مبلمان دیگر یا کاناپه ای دو نفره در انتهای بال کوتاه تر کاناپه استفاده کنید.

در صورتی که گوشه ای از پشت مبلمان دارای فضای وسیع و نورگیری است، می توانید برای تزئین آن گوشه، از درختچه های گیاه طبیعی استفاده کنید. انتخاب گیاهانی که در محیط آپارتمان قابلیت رشد دارند یا گلهای رونده مانند پیچک هم گزینه مناسبی برای این فضاخواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید