چیدمان کاربردی اتاق نشیمن :

همان طور که می دانید اتاق نشیمن فضایی است که همیشه پر از وسایل مربوط به اعضای خانواده می باشد. این وسایل به صورت چند منظوره هستند که از آنها هم اعضای خانواده و هم مهمانان استفاده کنند. از این رو برای چیدمان بهتر خانه خود و همچنین استفاده بهینه از فضا ایده هایی را مطرح می کنیم تا بتوانید اتاق نشیمن را به زیباترین شکل تزئین کنید.

۱ مبلمان راحت :

در صورتی که در اتاق نشیمن منزل شما همه وسایل مورد نیاز اعضای خانواده وجود داشته باشد، آنگاه همه افراد می توانند با علاقه بیشتری در این اتاق دور هم جمع شوند. مبلمانی که برای این اتاق انتخاب می کنید بهتر است به گونه ای باشد که علاوه بر نشستن روی آنها، بتوانید برای استراحت هم از این مبلمان استفاده کنید. حتی می توانید روی این مبلمان لم داده و با کودکان خود مشغول بازی شوید. از این رو پیشنهاد می کنیم که مبلمان اتاق نشیمن را بزرگ و راحت انتخاب کنید.

۲ وسایل سرگرمی :

در اتاق نشیمن فضایی را ایجاد کنید که بتوانید در این فضا با همه اعضای خانواده خود به انجام فعالیت های سرگرم کننده بپردازید. پیشنهاد می کنیم یک کمد در گوشه ای از اتاق نشیمن قرار دهید و داخل آن را با انواع وسایلی که مربوط به بازی و سرگرمی همه اعضای خانواده، پر کنید. ایده دیگری که می توانید از آن برای قرار دادن وسایل بازی کودکان خود استفاده کنید این است که یک جعبه پارچه ای بدون در تهیه کنید و از کودک خود بخواهید وسایل بازی خود را در داخل آن قرار دهد. وجود این جعبه علاوه بر اینکه موجب می شود تا اتاق نشمن منزل با وجود وسایل بازی کودکان نامنظم دیده نشود، باعث می شود تا کودک به راحتی بتواند وسایل خود را جابجا کند. 

۳-وسایل کاربردی :

مبلمان انتخابی شما برای اتاق نشیمن علاوه بر راحت بودن باید چند منظوره هم باشد. در واقع می توانید از مبلمانی که قابلیت تخت خواب شدن دارند، استفاده کنید یا از مبلمانی که زیر آنها کشو تعبیه شده و به راحتی می توانید از این کمد ها برای قرار دادن وسایلی که در اتاق نشیمن به آن نیاز دارید، بهره بگیرید. حتی در صورتی که در اتاق نشیمن شما کنسول وجود دارد، می توانید زیر آن را با سبد های تزئینی پر کنید و از آنها برای ریختن خرده ریز ها استفاده کنید، به جای آنکه روی میز جلوی مبل را شلوغ و نا مرتب کنید. شما می توانید با خرید یک سینی حصیری لبه دار، جایی برای وسایل کوچک مانند کلید، خودکار، موبایل، دفتریادداشت و عینک خود تهیه کنید تا همیشه در دسترس شما باشند و از گم شدن آنها جلوگیری شود.

۴-جداسازی فضا :

شما این امکان را دارید که از فضا اتاق نشیمن منزل خود به شکل هوشمندانه ای استفاده کنید تا از این طریق هم فضایی را برای ذخیره سازی وسایل داشته باشید و هم شکل زیبایی را ایجاد کنید. در خانه های کوچک که اتاق نشیمن و ناهار خوری در کنار هم قرار دارند بهتر است با استفاده از کمی سلیقه و بهره گیری از طبیعت، فضای زیبا و کاربردی را ایجاد کنید.

۵ دفتر کار خانگی :

در اتاق نشیمن خانه بخشی را برای قرار دادن میز کار خود مشخص کنید و آن قسمت را تبدیل به دفتر کار خود نمایید. برای انجام این کار کافی است تا یک میز تحریر و صندلی چرخدار را در اختیار داشته باشید تا تداعی کننده یک دفتر کار باشد. دیوار بالای میز تحریر بهترین فضا برای نصب چند طبقه می باشد تا بتوانید کاغذ، کتاب و وسایل مربوط به کار خود را در آنجا قرار دهید. حتی می توانید برای زیبایی فضا چند عنصر دکوری نیز در میان کتاب ها و زونکن ها بگذارید.

۶ محلی برای شارژ  :

در بخش ورودی خانه خود بخشی را تعبیه کنید به نام ایستگاه شارژ تا در این قسمت بتوانید گوشی، آی پد و دیگر وسایل شارژی  خود را شارژ نمایید. پیشنهاد دیگری برای این بخش این است که داک های مجزایی را برای اعضای خانواده مشخص کنید تا بتوانید نمای زیبا و جالبی را ایجاد کنید.

۷-حفظ تقارن وسایل :

یادتان باشد که اتاق نشیمن به دلیل اینکه همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند، اولین جایی از خانه است که احتمال بهم ریختگی آن زیاد خواهد بود. از این رو تا جایی که امکان دارد همه وسایلی که در این اتاق قرار می دهید باهم متقارن باشند و با حفظ تقارن به چیدمان کوسن ها، آباژورها و سایر وسایل خانه بپردازید و از اینکه این فضا را شلوغ کنید، پرهیز نمایید.

۸-کتابخانه ای با وسایل دکوری :

در صورتی که در اتاق نشیمن خانه شما طبقات دیواری یا کتابخانه وجود دارد، بهتر است در کنار کتاب ها و مجلاتی که در داخل آنها چیده اید، فضایی را برای نمایش آثار هنری، مجموعه های زیبا، وسایل دکوری و عکس های خانوادگی قرار دهید  تا علاوه بر دسترسی آسان شما به کتاب هایی که می خواهید، باعث می شود تا تصویر زیبایی از وسایل خاطره انگیز را داشته باشید.
 

۹-ایجاد مکان های ساختنی :

در صورتی که اتاق های بزرگ و جادار دارید، بهتر است برای همه فضاها تعریف خاصی داشته باشید و یک فضای بزرگ را با استفاده از وسایل مختلف به چند بخش تقسم کنید. برای مثال می توانید با قرار دادن تلویزیون یا کتابخانه در یک فاصله مشخص، یک اتاق بزرگ را به دو بخش تقسیم کنید و با انجام این کار یک مکان جدید بسازید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید