استفاده از رنگ های متمایز در دکوراسیون

راهکار های استفاده از رنگ های متمایز در دکوراسیون

در صورتی که شما جزء افرادی هستید که از رنگ های تند، متنوع و شاد استقبال کرده و تمایل به استفاده از آنها در فضای دکوراسیون منزل دارید اما برای بهره گیری از رنگ ها دچار هراس هستید می توانید کمی محتاط تر عمل کرده و با اضافه کردن رنگ ها به صورت تدریجی در فضای های مختلف افراد ساکن در خانه را به استفاده از رنگ ها عادت دهید.

انتخاب رنگ باید به گونه ای باشد که بتوان همه اعضای خانواده را راضی نگه داشته و افراد از حضور در خانه احساس خوشایندی داشته باشند. با انجام این کار نه تنها بدون ریسک عمل نکرده بلکه به عنوان یک راهکار برای افراد دیگری که در خانه ساکن بوده و تمایلی به استفاده از رنگ های شاد و متنوع ندارند خواهد بود.

استفاده تدریجی از رنگ ها در دکوراسیون

با توجه به اصطلاح اینکه دیوار چین یک روزه ساخته نشده می توان این نتیجه را گرفت که نمی شود یک فردی که برای انتخاب و استفاده از رنگ ها دچار ترس و تردید است را یک روزه به رنگ ها عادت داد به همین خاطر پیشنهاد می کنیم آرام آرام پیش رفته و به صورت تدریجی رنگ ها را به فضا اضافه کنید.

در ابتدا بهتر است از عناصر کوچکی که در فضا وجود دارد شروع نمود. برای مثال در اتاق خوابی که دارای رنگ های خنثی می باشد می توان کلاهک آباژور و کوسن های موجود را به رنگ بنفش انتخاب کرده و در فضای سرویس بهداشتی که با رنگ بژ و ملایم است انتخاب حوله ای با رنگ زرد می تواند شروع خوبی باشد. با انجام این کار رنگ جدید بدون اینکه به فضا تحمیل شود در محیط اضافه می شود و حتی به عنوان یک راهکار مناسب برای افرادی که برای استفاده از رنگ ها هراس دارند بوده و فرصتی را ایجاد می کند تا بتوانند با آنها راحت تر ارتباط برقرار کنند.

بهره گیری از رنگ سبز

به دلیل اینکه رنگ سبز به وفور در طبیعت دیده می شود به همین خاطر این امکان را فراهم می کند تا افرادی که با رنگ ها ارتباط برقرار نمی کنند راحت تر آنها را بپذیرند. از این رو اگر  تمایل به استفاده از رنگ های متمایز و غیر خنثی دارید می توانید برای همراهی با سایر اعضای خانواده که دچار تردید هستند از رنگ هایی با تناژ  های رنگ سبز استفاده و در دکوراسیون منزل خود از این رنگ به عنون رنگ چاشنی بهره بگیرید.

قابلیت تعویض عناصر رنگی

دکوراسیون خنثی در فضاهای مختلف خانه مانند اتاق خواب بسیار کسل کننده هستند از این رو باید افرادی که از این رنگ ها استقبال می کنند را با رنگ های متنوع و شاد آشتی داده تا مانع از سردی و بی روحی فضا شود و به همین خاطر می توان رنگ عناصر مختلف را تغییر داد. برای  مثال در اتاق خواب از روبالشتی هایی با رنگ دلخواه و شاد استفاده کرده و با انجام این کار حس تحمیل رنگ در فضا القا نشده و می توان با رنگ شادی بخشی که به فضا وارد شده است احساس خوشایندی ایجاد نمود.

وجود رنگ ها در فضایی خنثی

با کمی فکر و هوشمندی می توان از رنگ ها به گونه ای استفاده نمود که هیچ لطمه ای به دکوراسیون خنثی  وارد نشود و جلوه فضا با وجود استفاده از رنگ های متمایز و شاد حفظ شود. برای مثال اگر رنگ تندی مانند زرد را در یک دکوراسیون با رنگ سفید خنثی که دارای چوب هایی با رنگ روشن و طبیعی باشد استفاده شود با وجود جلوه ای که رنگ زرد در فضا ایجاد می کند اما کلیت دکوراسیون تغییر نخواهد کرد. در چنین فضایی می توان از اکسسوری هایی با رنگ آبی و سفید استفاده کرده و بدون اینکه به کلیت فضا خدشه ای وارد شود به وجود رنگ زرد در فضا تاکید خواهد شد.

استفاده از رنگ های تند و شاد در فضای کم تردد

رنگ هایی که به آنها علاقه دارید و برای استفاده از آنها در دکوراسیون منزل با مخالفت سایر اعضای خانواده رو به رو می شوید را بهتر است در فضاهای کم تردد و مناسبی استفاده کنید. برای مثال در صورتی که چند سرویس بهداشتی در خانه وجود دارد یا برای اتاق خواب مهمان و حتی در فضای بالکن می توان رنگ هایی که به آنها علاقه دارید را اضافه کنید و با اینکه از رنگ تند و شادی که دوست دارید در فضای خانه استفاده شده است اما زیاد در جلوی چشم نبوده و افراد ساکن در خانه را اذیت نمی کند.

فضای باز با رنگ های شاد

استفاده از رنگ های متمایز و شاد در فضاهای باز منزل از راهکارهایی است که برای افراد گریزان از رنگ  که جسارت کافی برای استفاده از رنگ ها را ندارند ایده مناسبی خواهد بود. زیرا در این حالت می توان خیلی راحت تر و بهتر با رنگ های مختلف ارتباط برقرار نمود. از این رو با در اختیار داشتن فضای باز در منزل خود می توانید از رنگ های شاد و متنوع در این بخش از خانه خود استفاده کنید و با کمک این فرصت استثنایی چیدمان فضای باز را با استفاده از رنگ هایی که دوست دارید انجام دهید. در قدم اول برای چیدمان متفاوت و شاد این فضا بهتر است گلهایی با رنگ های مختلف را در باغچه موجود کاشته و یا در گلدان های مختلفی قرار داد و صندلی ها و عناصر دیگر در این فضا را با الهام گرفتن از گل ها و گیاهان و عناصر طبیعی انتخاب کنید.

 نقش گل های رنگارنگ  در دکوراسیون

بدون شک وجود یگ دسته گل زیبا که طراوت خاصی را در فضا پراکنده می کند برای همه افراد احساس دلچسبی را ایجاد می کند. به همین خاطر می توان از این ایده برای اضافه کردن رنگ های مورد علاقه خود به دکوراسیون منزل استفاده کرده و با انتخاب گل هایی با رنگ های شاد و متنوع دکوراسیون خانه خود را تماشایی کنید. البته برای احتیاط بهتر است با گیاهان سبز شروع کرده و به تدریج گیاهانی با گل های رنگارنگ را به دکوراسیون اضافه کنید زیرا وجود گیاهان سبز در اندازه های بزرگ که مناسب فضای آپارتمانی هستند می تواند خانه را به شکل زیبایی آراسته کند.

دکوراسیون شاد با کمک چوب ها

چوب یک عنصر طبیعی و با تنالیته رنگی متنوع  بوده و ماهیتی خنثی دارد به همین خاطر توصیه می شود تا افرادی که با رنگ های قوی و متمایز مشکل داشته و آرامش آنها را بهم می زند از عناصر چوبی در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. عناصر مختلف چوبی با تنالیته رنگ هایی چون گیلاسی، ماهبونی و … را می توان در اتاق نشیمن برای مبلمان و در فضای آشپزخانه برای کابینت ها انتخاب نمود . این ایده به دلیل ماهیت خنثی چوب باعث می شود تا با حفظ دکوراسیون با رنگ خنثی از تثاژ های متنوع رنگی هم استفاده نمود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید