استفاده بهینه از فضاهای داخلی

برای استفاده و به کار گیری از تمامی فضای داخلی باید راهکارهایی را مدنظر داشت تا از این طریق بتوان از قسمت های کوچک و همچنین قناص منزل هم استفاده نمود و چون آپارتمان هایی که دارای کجی و قناصی بوده امکان چیدمان و دکوراسیون نمودن آنها نیاز به تلاش و دقت بیشتری دارد در این مقاله با انتخاب یک آپارتمان کوچک قصد داریم دکوراسیون حرفه ای و با سلیقه ای را ایجاد کرده تا با استفاده بهینه از محیط زیبایی فضا افزایش یابد.

 

۱- حمام کوچک یک خانه نیاز به تغییرات و تحولات اساسی دارد تا بزرگتر نشان داده شود. برای مثال نصب یک آینه در حمام هایی که فضای کوچکی دارند نقش مهمی داشته و این امکان را فراهم می کند تا وسعت دید بیشتر شود. استفاده از وان توکار برای حمام های کوچک گزینه مناسبی بوده و می توان با کمک کاشی هایی با ابعاد بزرگ که در دیوارها و کف حمام کار شده باشد فضایی یکدست را در حمام ایجاد نمود و حتی می توان برای بزرگتر جلوه دادن حمام در زیر قسمت روشویی از کابینت هایی با پایه های نیمه بلند استفاده کرد.

 

۲- برای ایجاد یک اتاق نشیمن خاص اما کوچک باید از وسایل دکوری خاص استفاده شود تا جلوه شیک و زیبایی به فضا ببخشد. برای مثال با استفاده از یک صندلی که دارای طراحی ویژه ای بوده و تشک و کوسن های پشتی آن به رنگ صورتی و بنفش باشد می تواند نقش مهمی درخاص بودن اتاق  ایفا کند. بهتر است یکی از  دیوارهای اتاق نشیمن را نصب تابلویی بسیار خاص و شیک که توصیه می شود از جنس فلزی باشد تزئین شود و بهره گیری از گلدان هایی با گل های بلند ترکیب زیبایی ایجاد می کند که باعث می شود نگاه هر فردی را به خود جلب کند.

 

۳- در خانه ای با اتاق پذیرایی کوچک می توان با استفاده از یک کمد کوتاه که در پشت کاناپه ها قرار دارد فضایی برای قرار دادن و انبار کردن وسایل دیگر ایجاد کرده و در صورتی که روی این کمد با وسایل طلایی رنگ تزئین و روی دیوار بالای آن تابلو های هنری با تلفیق رنگی بنفش و طلایی نصب شود زیبایی بی نظیری را ایجاد می کند.

 

۴- ورودی منزل از قسمت های مهم هر خانه ای بوده و در صورتی که ورودی خانه کوچک باید با استفاده از یک آینه قدی فضایی شیک را ایجاد و یک باکس شیشه ای که در کنار آینه قرار می گیرد می تواند به فضای ورودی هویت بخشید. وروی منزل را می توان با گلدانی گل تزئین کرده  و در صورت داشتن یک فضای کوچک دیگر می توان با قرار دادن یک بوم و سه پایه نوعی خوش آمد گویی را به مهمانان و افرادی که وارد خانه می شود القا نمود. معمولا فضای ورودی خانه کوچک و محدود است و شاید در برخی های خانه های نقلی اصلا فضای ورودی  وجود نداشته باشد و بعد از باز شدن در مستقیما” وارد اتاق نشیمن شده که در این حالت باید توجه ویژه ای به دکوراسیون نشیمن داشت. اما در صورتی که راهرویی برای ورودی خانه وجود دارد می توان با استفاده از یک مجسمه، تابلو، میز یا کنسول این فضا را تزئین کرده و با استفاده از نورپردازی های مختلف جلوه زیباتری در این منطقه از خانه ایجاد نمود.

۵- آشپزخانه باید به صورت تفکیک شده از اتاق نشیمن باشد و برای انجام این کار می توان از میز ناهارخوری کوچک و ظریفی استفاده نمود و برای خلق یک تنوع زیبا بهتر است ترکیب رنگ میز ناهار خوری متفاوت با رنگ کابینت ها باشد. توصیه می کنیم برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه از میز شیشه ای یا آینه ای که دارای پایه های فلزی هستند استفاده شود و برای صندلی ها از چرم سفید بهره گرفته تا با این ترکیب خاص زیبایی فضای آشپزخانه افزایش یابد.

کابینت های آشپزخانه بهتر است دو رنگ باشد و از رنگ های روشن برای کابینت های پایینی و از رنگ های کمی تیره تر برای کابینت های بالایی استفاد شود. بهره گیری از قفسه یا طبقه های دکوری گزینه کاربردی در فضای آشپزخانه بوده و می توان از آنها به جهت قرار دادن وسایل و همچنین کتاب های مربوط به آشپزی استفاده نمود.

 

۶- انتخاب رنگ اولین نکته ای است که باید برای دکوراسیون صحیح یک فضا در نظر گرفت و باید برای خانه های کوچک از رنگ های روشن و حتی خنثی استفاده نمود. برای مثال رنگ هایی مانند سفید، بژ، کرم، طوسی و .. می توانند گزینه های مناسبی برای رنگ دیوارهای یک خانه کوچک و نقلی باشند. مهم تر اینکه رنگ های روشن این قابلیت را دارند که با هر سبک دکوراسیونی سازگار داشته و می توان به راحتی بدون نیاز به عوض کردن رنگ دیوارها وسایل را تغییر داد.

 

۷- اتاق خواب هم همانند سایر بخش های منزل در صورتی که حتی کجی و فرم نامتناسبی داشته باشد هم می توان چیدمانی شیک و ساده ای را ایجاد نمود. برای چیدمان اتاق خواب باید بزرگ ترین دیوار را به تخت خواب اختصاص داده و در بالای تخت یک آینه افقی بزرگ نصب کرده و انجام این کار نه تنها به بازتابش نور کمک می شود، بلکه باعث بزرگ تر دیده شدن فضا اتاق می گردد.  

توصیه می کنیم در انتخاب میز آرایش دقت کرده و تا جایی که امکان دارد نمونه ساده ای انتخاب شود. زیرا در صورتی که میز آرایش انتخابی دارای زرق و برق باشد فضای اتاق کوچکتر به نظر می رسد. نکته مهم این است که وسایل بزرگ و حجیم باعث می شود تا اتاق خواب نقلی تبدیل به انباری شده و چهره زشتی پیدا کند. از این رو پیشنهاد می کنیم برای روتختی از رنگ های شاد و روشن استفاده کرده تا به روشن و بزرگتر شدن اتاق خواب کمک کند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید