انتخاب صحیح آباژور برای منزل

بدون دیدگاه

انتخاب صحیح آباژور برای منزل :

همان طور که می دانید هر اتاق از منزل شما با وجود لامپ های زیبا و روشنایی عادی نور آفتاب، زیباتر به نظر می رسد. در هنگام انتخاب چراغ برای هر اتاق چیزی که در قدم اول به آن فکر می کنید این است که، چه نوع لامپ و چراغی برای اتاق شما مناسب است و چه ترکیب آرایشی اتاق شما را جذاب تر می کند. زیرا هر چراغی که در فضای منزل شما روشن می شود نقش مهمی در زیباتر شدن دکوراسیون منزل شما دارد. از این رو بهتر است در زمان انتخاب چراغ های منزل دقت داشته باشید و آباژوری متناسب با فضای داخلی خود انتخاب کنید.

۱- وجود یک آباژور آویز دار :

همان طور که می دانید استفاده از آباژور های آویز دار از سالهای گذشته در خانه ها مرسوم بوده و از آن برای دکوراسیون منزل استفاده می شود. می توانید از این لامپ های آویزی در طراحی اتاق ناهارخوری استفاده کنید. زیرا مناسب ترین عنصر برای بالای میز ناهار خوری می باشد.

۲- انتخاب لامپی متناسب با رنگ دکوراسیون :

انتخاب آباژور مناسب و ایده ال زمانی درست است که شما به ساختار فیزیکی اتاق خود توجه داشته باشید. بسته به اینکه اتاق شما بلند و باریک است و یا عریض و پهن، می توانید آباژور اتاق خود را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که آباژور باید به حد کافی پایین باشد، البته نه آنقدر پایین که برای تعویض لامپ آن در زیر آن قرار بگیرید ونه آنقدر بالا که در دکور اتاق به چشم نیاید.

۳- انتخاب اندازه آباژور :

پیش از آنکه نوع آباژور را انتخاب کنید، بهتر است به فضایی که قرار است در آنجا از آباژور بهره بگیرید، نگاهی بیندازید. در صورتی که میز کنار تخت شما کوچک باشد، بهتر است از آباژوری کوچک استفاده کنید و اگر فضای اتاق نشیمن شما وسیع است و فضای خالی بیشتری را دارید، انتخاب یک آباژور بزرگ گزینه مناسبی برای فضای مورد نظر شما خواهد بود.

۴- استفاده از لامپ های ترکیبی رنگی :

برای فضاهایی از منزل مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب که نیاز به نور بیشتری دارید، حتما از لامپ های بیشتر بهره بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه فضای اتاق شما زیباتر به نظر برسد از لامپ های رنگی استفاده کنید. در صورتی که تمایل دارید نور اتاق خود را در کانون قرار دهید، بهتر است از لامپ هایی با رنگ های جیغ و شبرنگ استفاده کنید که در میان دکور اتاق اشیاء برجسته تر به نظر برسند. پیشنهاد می کنیم که از لامپ هایی با رنگ های خنثی برای دکور ظریف تر استفاده کنید.

۵- در نظر داشتن ایمنی آباژور :

در زمان انتخاب آباژور علاوه بر زیبایی و علاقه مندی بهتر است به ایمنی آن هم توجه داشته باشید. برای مثال دقت کنید که فاصله لامپ از بدنه مناسب است و تولید گرما نمی کند. حتی می توانید اندازه لامپ مصرفی را با قطر بدنه آباژور تنظیم کرده و لامپی متناسب با آن انتخاب کنید. در هنگام خرید توجه داشته باشید که بدنه مکانیکی آباژور به درستی بر روی پایه آن ثابت بوده و به اندازه کافی ایمن باشد.

 

۶-وجود آباژور های غیر رسمی در فضای منزل :

فراموش نکنید که از لامپ ها می توانید برای حمام، زیرزمین و … استفاده کرده و از زیبایی آنها بهره مند شوید. استفاده از آباژور های آویزی برای ایجاد نقطه کانونی درحمامی با سبک مدرن ایده مناسبی خواهد بود. می توان آباژور آویز را بر بالای وان در حمام استفاده کنید. با استفاده از لامپ های عمودی کنار آینه، یک فضای غیر متعارف و خاصی را به وجود آورید.

۷-استفاده از آباژور به عنوان پایه دکوراسیون :
 
در بعضی از مواقع شما از آباژور به عنوان یک دکور مکمل در فضای منزل خود استفاده می کنید و گاهی دوست دارید که اتاق خود را با توجه به آباژور دکوراسیون کنید. شما می توانید از پارچه مبلمان، فرش و حتی چیدمان کلی فضا، در هنگام خرید و انتخاب آباژور استفاده کنید. 

۸- تعیین کاربری آباژور :

هر آباژوری که در منزل شما وجود دارد، صرفا جهت روشنایی از آن استفاده نمی شود. گاهی از آباژور ها فقط برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون منزل استفاده می شود تا از طریق ترکیب رنگی آنها به دکوراسیون خانه خود جان دوباره ببخشید. در صورتی که دکور منزل شما سفید باشد، از حداکثر روشنایی در فضای منزل برخوردار هستید. اما می توانید از رنگ های سایه روشن برای داشتن نور بیشتر و سایه های تیره برای ایجاد یک حالت خاص در اتاق بهره بگیرید.

۹-شکل مناسب آباژور :

در صورتی که در فکر تغییر دادن آباژور منزل خود هستید، بهتر است شکل آن را مد نظر داشته باشید. می توانید از سبک دکوراسیون اتاق برای انتخاب آباژور کمک بگیرید. یادتان باشد که آباژورها دارای اشکال مختلفی مانند حلبی شکل، استوانه ای، امپراطوری، آویزی، سنتی و … هستند و شما در هنگام انتخاب آباژور باید مدلی را انتخاب کنید که متناسب با بافت و میزان روشنایی فضای شما باشد.

۱۰- آباژور مورد علاقه شما :

در دنیای مدرن امروز شما به راحتی می توانید هر نوع آباژوری که دوست دارید را سفارش دهید. شما می توانید از موارد خاص برای سفارش آباژور بهره مند شوید. برای مثال از روبان برای تزئین آباژور استفاده کنید. استفاده از گل های بافتنی و پارچه های رنگی هم ایده زیبایی است که می تواند آباژور شما را خاص و زیبا جلو دهد.

نوشتهٔ بعدی
باید ها و نباید های فنگ شویی
نوشتهٔ پیشین
نکاتی درباره انتخاب فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید