انتخاب صحیح مبلمان چوب بلوط :

بهتر است بدانید که چوب درخت بلوط از معروف ترین و محبوب ترین چوب هایی است که در ساخت مبلمان به کار رفته می شود. دلیل استفاده از این نوع چوب این است که با هر دکوراسیونی هماهنگی دارد و در صورتی که به درستی از آنها نگهداری کنید، می توانید برای مدت زمان طولانی و با همان کیفیت از آنها استفاده نمایید. اگر به فکر خرید مبلمان هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا مبلمانی با چوب بلوط را انتخاب کنید. اما برای اینکه در خرید مبلمان چوب بلوط موفق باشید، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا کار انتخاب مبلمان برای شما آسان تر شود.

معرفی چوب بلوط :

بهتر است بدانید که چوب بلوط را در اغلب نقاط دنیا می توانید پیدا کنید. تنها دو نوع اصلی قرمز و سفید از این نوع چوب وجود دارد. هر دو گیاه دارای دانه یک شکل می باشد ، اما بلوط سفید به مراتب سبک تر و روشن تر از بلوط قرمز می باشد و در گذشته از بلوط سفید برای ساختن کشتی بهره می برند، به این علت که این نوع چوب دارای خاصیت ضد آب می باشد. بلوط قرمز را برای ساختن ریل، واگن قطار، چرخ، و کفپوش های سخت استفاده می کنند.

دلیل انتخاب مبلمانی با چوب بلوط :

از آنجایی که چوب بلوط مقاومت بالایی دارد و اگر مبلمان از چوب بلوط ساخته شود، از سایر موارد مشابه نظیر ماهون و کاج سخت تر خواهد بود. در صورتی که خانواده پر رفت و آمد و شلوغی دارید و به دنبال چوب مقاوم و سخت برای مبلمان منزل هستید، بهتر است از مبلمانی با چوب بلوط استفاده کنید. به دلیل اینکه به راحتی خراب و فرسوده نمی شود. البته بهتر است بدانید علاوه بر سخت بودن چوب بلوط دارای زیبایی مطلوبی بوده و مبلمان درست شده از این چوب زیبایی و جذابیت خاصی دارد.

انتخاب درست مبلمان بلوط :

نکته مهمی که باید به آن اشاره شود این است که مبلمانی که از جنس چوب بلوط است باید به طور خالص از این نوع چوب ساخته شده باشد. اما آنچه بیشتر شاهد آن هستیم این است که فقط روکش سطحی از جنس چوب بلوط می باشد. توصیه ما این است که از خرید مبلمانی که تنها دارای روکش بلوط است، خودداری کنید. زیرا روکش های بلوط را اصولاً برای بهتر کردن ظاهر اجناس ارزان قیمت بکار می برند و معمولا این روکش ها را روی چوب کاج و صنوبر استفاده می کنند. البته تصمصم نهایی باتوجه به سلیقه و بودجه بر عهده شما می باشد. ولی بهتر است بدانید که این مبلمان گزینه مناسبی برای منزل شما نخواهد بود و اصلا مقرون به صرفه نیست . زیرا پس از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده می شوند. اما اگر به دلیل بودجه کم مجبور به خرید این نوع مبلمان هستید، بهتر است توجه داشته باشید که حتماً این دولایه به خوبی بهم چسبیده باشند و بین آنها هیچ فاصله ای وجود نداشته باشد تا به مرور زمان از هم جدا نشوند.

نحوه تشخیص مبلمان بلوط :

بهتر است بدانید که مبلمانی که به تازگی از چوب بلوط تهیه شده باشد، فاقد هر گونه زبری است و این مسله باعث می شود تا همه جای آن دارای سطح یکسانی باشد. با اینکه ماهیت چوب بلوط خشن است، اما مبلمانی که از جنس چوب بلوط تهیه شد باشد دارای سطحی نرم، صاف، و لطیف است. آنچه اهمیت دارد این است که خرید این نوع مبلمان یک سرمایه گذاری بزرگ برای شما محسوب می شود. زیرا علاوه بر دوام زیادی که این نوع چوب دارد، می توانید هر زمان که به فکر تغییر دکوراسیون و مبلمان منزل افتادید، به راحتی آنها را به قیمت مناسب بفروشید. زیرا این نوع چوب با گذشت زمان هم ارزش اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

چگونگی افزایش عمر مبلمان :

۱-در صورتی که شما هم جزء افرادی هستید که عادت دارید روی کاناپه منزل خود لم دهید و به تماشای تلویزیون بپردازید، فراموش نکنید که هر چند وقت یکبار جای کاناپه را با کاناپه دیگری عوض کنید تا بر اثر استفاده زیاد دچار فرسودگی نشده و شکل افتادگی به خود نگیرد.

۲-یادتان باشد که تابش نور مستقیم خورشید بر روی مبلمان مناسب نیست و به همین علت اگر مبلمان شما نزدیک به پنجره قرار دارد، مراقب باشید که نور آفتاب بیش از حد روی آن نتابد.بهتر است در خانه های آفتاب گیر روی مبلمان را در ساعات روز که نور خورشید مستقیم است، با کمک یک پارچه ضخیم بپوشانید.

۳-گرد و غبار مبلمان را باید هفته ای یکبار با جارو برقی بگیرید. با انجام این کار امکان نفوذ گرد و غبار بیش از اندازه روی پارچه مبلمان وجود نخواهد داشت. فراموش نکنید که گرد و غبار اگر زیاد از حددر پارچه نفوذ کند باعث می شود تا رنگ پارچه کدر شده و از جذابیت آن کاسته شود.

۴-از قرار دادن مبلمان در نزدیکی شومینه خودداری نمایید، مخصوصا اگر جنس مبل از نوع چرمی باشد. زیرا این کار آسیب جدی به مبلمان شما وارد می کند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید