انتخاب فرش متناسب با دکوراسیون

بدون دیدگاه

فرش متناسب با دکوراسیون

استفاده ازفرش برای چیدمان منزل بسیار اهمیت دارد. زیرا نه تنها به زیبایی فضا کمک شایانی می کند، بلکه به گونه ای سرمایه گذاری به حساب می آید. اما در انتخاب فرش باید به رنگ، طرح و اندازه آن توجه داشته باشید تا مطابق با دکوراسیون منزل باشد. البته در ابتدا سوال هایی از این قبیل که فرش چند متری و با چه رنگ بخریم؟ چه فرشی مناسب چه دکوراسیونی است؟ ب همین علت به پاسخ این سوال های می پردازیم.

 متراژ فرش انتخابی :

فرش عنصر تشکیل دهنده دکوراسیون بوده و انتخاب درست و مناسب آن اهمیت زیادی در زیبایی و تناسب دکوراسیون منزل شما دارد. اینکه چه فرشی را برای کدام دکورانتخاب کنیم و فرش چه مساحتی از فضای مورد نظر را اشغال کند عامل مهمی است که اغلب از سوی مردم به اشتباه انتخاب می‌شود.

برای انتخاب فرشی که مناسب با فضای موجود باشد، ابتدا باید مساحت صحیح فضای مورد نظر را به درستی گرفته شود و سپس کاربرد فرش در محیط تعیین شده و در نهایت اقدام به خرید فرش نمایید. اگر با یک تصمیم آنی و زود گذر بدون اندازه گیری دقیق ازمساحت فضا اقدام به خرید فرش نمایید، در بسیاری از مواقع فرش انتخابی بعد از خرید و حمل به منزل بزرگتر یا یا کوچکتر از آنچه در نظر داشته اید، است .

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که، مساحت فرش را هیچ‌گاه نباید مساوی با مساحت اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد. برای مثال برای اتاقی با مساحت ۱۲ متر مربع، انتخاب فرش ۱۲ متری اصلا مناسب نیست، زیرا تنها وسیله ای که روی فرش قرار می گیرد، میز جلوی مبلمان است و باید عسلی ها را نزدیک به مبلمان قرار داد. مجسمه‌ها، گلدان‌ها، دیگر اشیاء دکوری، میز تلویزیون و… باید بیرون از فرش قرار گیرد.

انتخاب فرش متناسب با سبک دکوراسیون :

انتخاب طرح فرش به سبک دکوراسیون و طرح مبلمان و پرده ها و به طور کلی سایر وسایل بستگی دارد. البته بخشی از انتخاب‌ها در مورد فرش سلیقه‌ای و بخش دیگر مربوط به هارمونی آن با دیگر اشیاء مورد استفاده در دکوراسیون است. بهتر است بدانید که اگر سبک دکور منزل شما کلاسیک است، هرگز از فرش های مدرن استفاده نکنید و به دنبال فرش های سنتی و کلاسیک باشید تا متناسب با دکوراسیون منزل شما باشد. برای مثال استفاده از پوست یا فرش های مراکشی انتخاب مناسبی خواهد بود و هارمونی درستی با دکوراسیون کلاسیک دارند.

همان طور که گفته شد کاربرد فرش مدرن بسیار متفاوت از فرش کلاسیک است، اما آنچه که بین دو سبک مدرن و کلاسیک مشترک است بوده این است که جز میز مقابل مبلمان، عنصر یا شی دیگری روی فرش قرار نگیرد، به این معنا که حتی پایه‌های مبلمان هم نباید روی فرش قرار گیرد.

در صورتی که تمایل به استفاده از فرش‌های مدرن با طرح‌های متنوع در قالب گلیم فرش دارید، حتما باید این فرش‌ها را برای دکوراسیون سبک مدرن انتخاب کنید.

استفاده از فرش‌هایی با طرح‌های گل و بوته سنتی، یا فرش‌های ایرانی که طرح‌های زیاد و نقش‌های شلوغی دارند، برای کاربرد در سبک‌های مدرن دکوراسیون به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

تاثیر رنگ در انتخاب فرش مناسب :

بهترین رنگ برای فرش، رنگی تیره تر و غالب تر از رنگ دکوراسیون منزل است. در انتخاب فرش دقت کنید که رنگ آن تیره تر و گرم تر از رنگ مبلمان باشد. حتی اگر دو رنگ متفاوت را برای فرش و مبلمان انتخاب می کنید، باز هم  بهتر است که رنگ فرش گرم تر از رنگ مبلمان باشد.

به این نکته توجه کنید که بافت فرش نسبت به بافت وسایل دیگر مانند مبلمان و پرده و … درشت تر باشد. در واقع اولویت دیداری بافت در دکوراسیون نسبت وسایل دیگر، با فرش است.


نوشتهٔ بعدی
شومینه مرکز توجه خانه!
نوشتهٔ پیشین
طراحی یک حمام زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید