انتخاب لوستر برای خانه

انتخاب لوستر برای قسمت های مختلف خانه

انتخاب صحیح لوستر برای مکان های مختلف مهارت های خاص خود را دارد که به صورت معمول افراد از آن غافل هستند، از این رو تلاش کردیم تا چند پیشنهاد متفاوت را ارائه کنیم تا بتواند در انتخاب صحیح لوستر به شما کمک کند. اولین توصیه ای که به شما می کنیم این است که اگر مستاجر هستید، در خرید لوستر با احتیاط عمل کنید و تمام جوانب را در نظر گرفته و هر گز چیزی را نخرید که اگر سال بعد دیگر در زیر این سقف زندگی نمی کردید، نتوانید از آن وسیله استفاده کنید.

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید، این است که لوستر های ساده را می توانید راحت تر باز و بسته کنید و این مسله باعث می شود تا در زمان اسباب کشی، حمل و نقل آنها ساده تر بوده و آسیب کمتری به لوستر وارد شود.

در صورتی که تمایل به خرید لوستر های حباب دار دارید، بهتر است به جنس و شکل حباب های آن توجه کنید و لوستری را خریداری کنید که دارای حباب های معمولی تری باشد. دلیل این کار هم این است که اگر در زمان حمل و نقل یکی از آنها بشکند، به راحتی بتوانید حباب دیگری را جایگزین کنید.

البته نکته مهم تر این است که تمیز کردن لوستر های ساده راحت تر از لوستر هایی با انحنا و پیچیدگی های زیاد می باشد. همان طور که می دانید امروزه لوستر های متنوع زیادی وارد بازار شده است که دارای قیمت های مختلفی هم هستند، البته این تفاوت قیمت به عواملی چون تعداد شاخه ها، تولید ایران یا چین بودن، جنس و مواد سازنده آنها بستگی دارد.

ویژگی های فیزیکی لوستر

در انتخاب لوستر باید به متراژ اتاق و ارتفاع سقفی که قرار است لوستر را در آنجا نصب کنید، توجه کرده و یادتان نرود که یک ارتباط نسبی بین ارتفاع اتاق و طول لوستر برقرار است و به همین خاطر لوستر های بلند و ریسه ای مناسب خانه هایی با سقف های کوتاه نمی باشد، زیرا باعث می شود تا سقف اتاق کوتاه تر به نظر برسد.

پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید لوستر مناسب را انتخاب کنید، این است که ارتفاع اتاق را یک بار تقسیم به چهار و یک بار دیگر تقسیم به پنج کنید، اعداد به دست آمده نشان دهنده ابتدا و انتهای بازه ارتفاع لوستر مناسب اتاق خواهد بود.  

هدف از خرید لوستر

بعد از اینکه ویژگی فیزیکی لوستر مناسب هر فضا را مشخص کردید، باید هدف خود را از خرید لوستر بدانید، برای مثال هدف شما از انتخاب یک لوستر صرفا” تزئینی می باشد یا به نور آن برای فضای اتاق هم نیاز دارید. در خانه هایی که از لامپ های هالوژن و دیوارکوب ها استفاده می شود، لوستر فقط برای زیباتر کردن محیط است و برای تامین نور اتاق از همان هالوژن ها و دیوارکوب ها که در قسمت های مختلف اتاق قرار دارند، استفاده می شود.

لوستر اتاق پذیرایی

در صورتی که سبک خانه شما سنتی است، باید از لوستر هایی با مدل های سنتی استفاده کنید. لوستر های سنتی به دلیل جنس و لاله هایی که در آنها به کار رفته است، برای فضاهایی که دارای چیدمان کلاسیک هستند، مناسب تر خواهند بود. در لوستر هایی با سبک کلاسیک روی ستون و شاخه های لوستر با دست کار می کنند که باعث زیباتر به نظر رسیدن آنها می شود. البته فراموش نکنید که این نوع لوسترها یک مشکل دارند و آن هم این است که وزن زیادی داشته و احتمال سیاه شدن آنها به مرور زمان وجود دارد. بهتر است بدانید که لوستر هایی با جنس های برنج، نقره و آب طلا، دارای قیمت های بالاتری هستند و لوسترهایی با طرح های برنز دارای قیمت کمتری نسبت به سایر لوستر ها دارند.

انتخاب لوستر هایی که جنس آنها تماما” کریستال است، مناسب خانه های ویلایی می باشد. در این نوع لوسترها تمام قطعات از جنس کریستال بوده و به خاطر ارتفاع زیادی که دارند، برای خانه هایی با سقف های بلند مناسب تر هستند. از این مدل لوسترها به صورت معمول برای خانه هایی که دارای دکوراسیون مدرن نمی باشند، استفاده می کنند. در زمان انتخاب این نوع لوسترها باید به اصل را تقلبی بودن کریستال ها دقت کنید. نکته مهم این است که کریستال های اصل به صورت معمول بی رنگ، شفاف و بدون حباب هستند.

در صورتی که فضای خانه شما به شکل خانه های کلاسیک اروپایی چیدمان شده باشد، می توانید از لوستر هایی که شید دارند، استفاده کنید. بهتر است بدانید که  لوستر های شید دار نور را به صورت کاملا” ملایم می تابانند و این مسله باعث می شود تا این نوع لوستر ها بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد. از این رو توصیه ما این است که این نوع لوستر ها را در فضایی استفاده کنید که نور اتاق از منابع دیگری مانند هالوژن ها و چراغ های سقفی تامین شود.

نکته مهم در زمان خرید این نوع لوسترها این است که نه تنها باید به جنبه زیبایی آنها توجه کنید، بلکه باید به جنس شید و آستر آنها نیز دقت داشته باشید. دلیل این امر هم این است که دمای لامپ ها آسیبی به شید ها وارد نکند. پیشنهاد ما این است که رنگ شید ها را از رنگ های معمول تری انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با رنگ های زیادی آنها را هماهنگ کنید.

در صورتی که در یک خانه آپارتمانی که دارای سقفی کوتاه است، زندگی می کنید، بهتر است از لوستر های سقفی استفاده کنید. این نوع لوسترها دارای لامپ های سوزنی و یک صفحه استیل بوده که با پیچ به سقف اتاق نصب می شوند. اگر خانه ای با سبک مدرن دارید، که می خواهید از لوستر به عنوان یک وسیله تزئینی در آن محیط استفاده کنید، این نوع لوستر ها گزینه مناسبی هستند. مشکل این مدل لوستر ها این است که لامپ های سوزنی که در آنها استفاده می شود، با اینکه نور بسیار خوبی دارند، اما مصرفشان بالا بوده و زود هم می سوزند. به همین خاطر توصیه ما این است که از این نوع لوستر ها برای تامین نور اتاق استفاده نکنید. زیرا اصلا” به صرفه نیستند.

لوستر مناسب اتاق خواب

برای فضای اتاق خواب خود از لوستر های پخش کننده نور استفاده نکنید. زیرا به دلیل نور زیاد و مستقیمی که ایجاد می کنند، باعث آزار چشم شما شده و آرامش را از اتاق خواب می گیرد. پیشنهاد ما این است که از لوسترهایی که نور را به سمت بالا هدایت می کنند، استفاده کنید. این نوع لوستر ها بهترین انتخاب برای هر اتاق خوابی بوده و نه تنها باعث خلق زیبایی می شوند، بلکه به دلیل نوع طراحی که دارند، نور دریافتی روی تخت هم نور کم و ملایمی می باشد.

در صورتی که در اتاق خواب خود از وسایل چوبی استفاده می کنید، می توانید از لوستر هایی که در آنها به مقدار زیادی چوب به کار رفته استفاده کنید. همان طور که می دانید رنگ های متفاوتی برای وسایل چوبی وجود دارد و شما با کمی دقت می توانید لوستری را تهیه کنید که رنگ آن با رنگ اتاق همخوانی داشته باشد. با اینکه این نوع لوستر ها دارای تعداد شاخه های متفاوتی هستند، اما یادتان نرود که لوستری با تعداد شاخه های کمتر مناسب اتاق خواب شما می باشد.

اگر خانه ای کوچک دارید که دارای یک خواب می باشد، در این حالت اتاق خواب شما به صورت چند منظوره قابل استفاده خواهد بود و در بعضی مواقع از این فضا برای مطالعه، کار با لپ تاپ و برخی کارهای دیگر استفاده کنید. در این صورت بهتر است به سراغ مدل های آویز دار بروید که دارای تعداد بیشتری حباب هستند. این نوع لوستر ها به دلیل سر پایین بودن، نور کافی در اتاق را تامین می کنند، گرچه پیشنهاد ما این است که از یک نور مکمل ملایم در فضای اتاق بهره بگیرید تا در زمانی که تمایل به روشن کردن لوستر ندارید، از آن استفاده کنید.

انتخاب لوستر برای آشپزخانه

با توجه به سلیقه شخصی خود و همچنین دکوراسیون آشپزخانه می توانید از لوستر های متنوعی استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که بدون در نظر گرفتن طرح و مدل باید چند نکته را رعایت کنید تا بتوانید نور یک دست و مناسبی را فراهم کنید. بهترین نوردهی را لوستر هایی دارند که سر حباب های آنها به سمت پایین است و عرض آنها از عرض میزغذا خوری ۱۵ تا ۳۰ سانتی متر کمتر است. یادتان نرود که لوستر را باید به قدری پایین نصب کنید که فاصله آن تا میز غذاخوری آشپزخانه حدود ۸۰ سانتی متر باشد. همان طور که می دانید معمولا” از آویز برای فضای آشپزخانه استفاده می شود. زیرا رنگ و طرح های متنوعی داشته و به راحتی می توان آنها را با هر آشپزخانه ای هماهنگ کرد. این نوع لوستر ها به دلیل اینکه ارتفاعشان با توجه به سقف آشپزخانه تا یک متر قابل تنظیم است، دیگر نباید نگران کوتاهی یا بلندی سقف آشپزخانه باشید. تعداد روشنایی آویز ها به صورت معمول یک، دو یا سه می باشد

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید