انتخاب پرده جهت سالن پذیرایی

بدون دیدگاه

انتخاب پرده پذیرایی

همان طور که می دانید تمام فضای های خانه با چهار دیوار پر نشده است بلکه حداقل بخشی  از دیوارها را پنجره‌ای اشغال کرده است که با توجه به نمای خارج از پنجره‌، نقش مهمی‌ در فضای داخل اتاق دارد‌. علاوه بر این، انتخاب یک پرده زیبا و مناسب با پنجره نقش مهمی در دکوراسیون اتاق ایفا می کند.

شاید به صراحت بتوان گفت که یکی از ساده ترین راه هایی که می توان دکوراسیون خانه را تغییر داد، تعویض پرده و انتخاب یک پرده جدید خواهد بود و با این کار پوشش سطحی هر چند کوچک از اتاقتان را تغییر داده‌اید‌. اما نکته مهم در این قسمت انتخاب یک پرده مناسب است تا از طریق آن بتوانید محیط زیباتری داشته باشید.

بهتر است برای انتخاب ایده ال پرده پذیرایی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

۱- برای قسمت های بالایی پرده که در زیر سقف کاذب قرار می گیرند، نیاز به والان نیست و می توانید با آویزان کردن پرده های کناری که در اصطلاح به آنها دکور می گویند، یک ترکیب زیبا را ایجاد کنید.

۲- در هنگام انتخاب پرده به نور فضا دقت کنید. زیرا کم یا زیاد بودن نور رنگ پرده را متفاوت از آنچه که هست نشان خواهد داد.

۳- وقتی منزل شما دارای یک دیوار بزرگ با دو پنجره باشد که بین دو پنچره با دیوار کوچکی پر شده است، می توانید از دو پرده جداگانه استفاده کنید و روی دیوار میان دو پنجره تابلو و یا دیوار کوبی زیبا نصب کنید‌. حتی اگر عرض دیوار بین دو پنچره برابر با اندازه بوفه یا گنجه باشد، می توانید دیوار میانی را با بوفه پر کنید.

۴- برای عریض‌تر شدن فضای پذیرایی می توانید برای دو پنجره ای که با فاصله بر روی یک دیوار قرار دارند، را با یک پرده بزرگ تزیین کنید. و با این کار یک مجموعه یکپارچه از دو پنجره ایجاد کنید. این کار ابهت فضای منزل شما بیشتر می کند. پیشنهاد می کنیم که از دو پرده استفاده کنید، زیرا هم برای شستشو راحت تر خواهد بود و هم می توانید در صورت نیاز به هوای باز به راحتی پنجره را باز کنید.

۵- حتما برای پرده منزل خود آستر بدوزید. چرا که نه تنها از ورود تابش شدید نور خورشید جلوگیری کرده و حتی مانع از اشراف همسایگان روبرویی به داخل منزل می شوید، بلکه وجود آستری باعث می شود که در هنگام شب که هوا کاملا تاریک است، تیرگی فضای بیرون پرده را سایه‌دار و نا ‌زیبا نکند.

۶- یک نکنه مهم برای انتخاب پرده این است که در صورتی که تمایل به استفاده از پرده دکور دارید، هرگز هر دو پارچه حریر و ضخیم را طرح‌دار انتخاب نکنید چراکه فضا را شلوغ می‌کند و این شلوغی ظاهر زیبایی به فضای منزل شما نخواهد داد. اگر از پارچه های طرح دار استقبال می کنید، پارچه دکورهای کنار پرده را طرح‌دار تهیه کرده و پارچه حریر را به یکی از رنگ‌های روشن موجود در طرح انتخاب کنید‌.

۷- در صورتی که می خواهید از پرده های رنگی استفاده کنید، حتما رنگ را از ترکیب رنگ های به کار رفته در دکوراسیون فضای پذیرایی انتخاب کنید‌. اما به صورت معمول برای پرده دکور رنگی تیره و تند انتخاب می شود و برای پرده حریر رنگی هماهنگ با آن انتخاب کنید. گرچه تنوع رنگی حریرها بسیار زیاد شده است اما اگر همه اجزای مبلمان‌تان رنگ سفید یا روشن دارد می‌توانید پرده را تیره تر انتخاب کنید‌.

۸- درست است که تنوع موجود در میان پارچه های پرده ای بسیار زیاد است و دارای مدل های مختلفی هستند اما، فراموش نکنید که مدل و یا حتی پارچه انتخابی برای پرده باید با سبک دکوراسیون فضای مورد نظرتان هماهنگ باشد‌. در فضایی که مدرن است و مبلمان و دیگر لوازم دکوراسیونی مدرن انتخاب شده است هیچ وقت پرده‌ای کلاسیک همراه با ریشه نخرید‌. این موضوع برای فضای کلاسیک هم صدق می‌کند‌.

۹- اگر پرده های دکور را می پسندید اما نور فضای مورد نظرتان کم است و دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارید‌، می توانید ریل پرده را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.

۱۰- یک پیشنهاد عالی برای خلق یک دکوراسیون زیبا که می توان با پرده ها ایجاد کرد، این است که برای پنجره های کوتاه از پرده های بلند استفاده کنید و قد پرده‌تان را از حد معمول هم یک متر بلند‌تر بگیرید و مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید‌. به این ترتیب ابهت پرده زیادتر شده و فضا کلاسیک‌تر خواهد شد. به راحتی  می توانید برای پنجره هایی که به صورت نیمه هستند هم پرده های بلند آویزان کنید. به این نکته توجه کنید که پرده قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌.

نوشتهٔ بعدی
لمسه کاری و لمسه کوبی
نوشتهٔ پیشین
دیوارپوش و دکور نمایشگاه مبل دلاوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید