انتخاب آگاهانه کاغذ دیواری

بدون دیدگاه

بهترین انتخاب کاغذ دیواری :

بهتر است بدانید که تاریخچه کاغذ دیواری از چین باستان آغاز شد و بعد از آن دانش کاغذ سازی به اروپا رسید. اما کاغذ دیواری های واقعی با پیدایش صنعت چاپ به وجود آمدند. در اوایل قرن نوزدهم از کاغذ دیواری به عنوان وسیله ای ارزان و مؤثر برای روح بخشیدن به دیواراتاق های تاریک کارگران مورد استفاده قرار گرفت و در دوران حکومت ناصرالدین شاه وارد ایران شد تا از طریق آن کاخ گلستان را بازسازی نمایند و امروزه کماکان از این محصول برای زیبایی بخشیدن به دیوارها استفاده می شود. اما آنچه باید بدانید این است که کاغذ دیوارهای مختلف با جنس های متنوع در بازار موجود است که دارای قیمت های مختلفی هستند و پیشنهاد می کنیم  که قبل از خرید کاغذ دیواری اطلاعات کاملی از این محصول داشته باشید.

طرح مناسب برای کاغذ دیواری :

همانطور که بارها گفته شد انتخاب کاغذ دیواری مناسب زمانی صورت می گیرد که شما به هارمونی و همانگی آن با دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید و کاغذ دیواری را انتخاب کنید که با رنگ و چیدمان منزل شما تناسب داشته تا بعد از گذشت زمانی کوتاه از آن خسته نشوید.

اولین کاری که در هنگام خرید کاغذ دیواری باید انجام دهید این است که به فضای کلی و چیدمان منزل خود توجه کرده و با در نظر گرفتن دکوراسیون کلی منزل اقدام به خرید کنید. برای مثال درصورتی که خانه کوچکی دارید که با کفپوش های طرح دار تزئین شده است، بهتر است که کاغذ دیواری های ساده با رنگ های گرم و ملایم را انتخاب نمایید. این کار باعث می شود تا فضای منزل شما دلباز تر به نظر برسد. اما اگر چیدمان خانه شما ساده است و از کفپوش های ساده و بدون طرح استفاده کرده اید می توانید کاغذ دیوار های طرح داررنگی را انتخاب کرده و با این کار بر جذابیت منزل خود بیفزایید.

یادتان باشد که در هنگام انتخاب کاغذ دیواری تنها نباید به رنگ توجه داشت، بلکه طرح های کاغذ دیواری ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت در هنگام خرید کاغذ دیواری به طرح آن هم دقت داشته باشید. برای مثال کاغذ دیواری هایی که دارای طرح های کوچک هستند به فضای منزل شما حس بزرگی می دهند و به همین علت می توانید از این طرح کاغذ دیواری ها برای اتاق های کوچک استفاده کنید.

انتخاب کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی و افقی بسیار ایده مناسبی است. زیرا وجود خطوط عمودی باعث می شود تا دیوار ها و سقف منزل شما بلند تر به نظر برسد و در مورد اتاق های کوچک اگر از کاغذ دیواری هایی با خطوط افقی و پهن استفاده کنید، می توانید کاری کنید که اتاق شما بزرگ تر دیده شود. اما چیزی که مهم است این است که برای فضا های بزرگ با دیوار های بلند از کاغذ دیواری های شلوغ و گلدار استفاده کنید، زیرا با این کار محیط را کوچک و صمیمی نشان می دهد. 

از آنجایی که اتاق کودکان باید متفاوت از اتاق های دیگر باشد، انتخاب کاغذ دیواری هایی که دارای رنگهای درخشان و طرح های عروسکی یا هندسی و هنری هستند، بسیار مناسب اتاق کودکان شما می باشد. زیرا این مدل از کاغذ دیواری ها باعث ایجاد فضایی شاد و پرانرژی دراتاق کودک دلبند شما خواهد شد.

قیمت کاغذ دیواری :

همان طور که می دانید کاغذ دیواری به صورت رولی در بازار عرضه می شود، که دارای رول های مختلفی با عرض ۵۰ سانتی متر، ۷۰ سانتی متر، یک متر و ۶/۱متر می باشند که  با توجه به جنس، طرح، ایرانی و خارجی بودنشان قیمت آن متفاوت خواهد بود. البته فراموش نکنید که رول های بیش از ۱۶ متر مربع، ساخت کشور کره است و قیمت آن از رولی ۱۸۵ هزار تومان تا رولی ۴۰۰ هزار تومان می باشد. با اینکه از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند و فضای پرت کمتری می دهد، اما از آنها برای فضاهای خیلی بزرگ مانند سالن اجتماعات و سالن های پذیرایی استفاده می شود.

قیمت هر رول کاغذ با مساحت ۷ متر مربع از نوع ایتالیایی، از رولی ۱۸۵ هزار تومان تا رولی ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان است. البته بهتر است بدانید که این نوع کاغذ دیواری بسیار ضخیم و مقاوم بوده و ماندگاری بیشتری دارد. البته شایان ذکر است که جنس اروپایی آن از رولی ۳۰۰ هزار تومان تا رولی ۷۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

کاغذ هایی که دارای رول ۱۰ متری هستند، ساخت کشور ترکیه بوده و از رولی ۲۰۰هزار تومان شروع می شود به بالا و نوع ایتالیایی آن هم از رولی ۳۵۰ هزار تومان به بالا در بازار موجود است.

خصوصیات انواع کاغذ دیواری  :

همان طورکه رنگ و طرح کاغذ دیوای مهم است، انتخاب جنس مناسب برای کاغذ دیواری هم دارای اهمیت بالایی است. امروزه  دو نوع کاغذ دیواری در بازار موجود است که شامل کاغذ دیواری هایی از جنس پی پر و پی وی سی می باشند.

کاغذ دیواری پی پر همان کاغذ دیواری های معمولی است که قابلیت شست و شو ندارد و از یک لایه که همان کاغذ است تشکیل شده است. اما کاغذ دیواری های پی وی سی مقاوم تر بوده و دارای قابلیت شست و شو می باشد و از دو لایه رویی و زیرین  تشکیل شده است. به دلیل وجود دو لایه در کاغذ دیواری های پی وی سی، زمانی که با دستمال خیس بر روی آنها می کشید باعث می شود تا کاغذ پی وی سی آب را به خود جذب نکند. مزیت دیگر این کاغذ دیواری ها این است که در مقابل کشش و گسیختگی مقاوم تر بوده و تمیز کردن آنها به مراتب راحت تر خواهد بود. اما به لحاظ هزینه گران تر از کاغذ دیواری های پی پر می باشد. البته به دلیل قابلیت هایی که کاغذ دیواری های پی وی سی نسبت به پی پر دارند، در مدت زمان طولانی تری می توان از آنها استفاده کرد و در واقع باعث می شود که در هزینه ها صرفه جویی شود.

نکته مهم دراین قسمت این است که امروزه کاغذ دیواری های پی وی سی از نوع ایتالیایی و چینی در بازار موجود است و از آنجایی که کاغذ دیواری را به صورت رولی عرضه می کنند، بهتر است بدانید که وزن رول کاغذ دیواری های ایتالیایی بیشتر خواهد بود و همین بالا بودن وزن آن نسبت به نوع چینی آن نشان دهنده این است که مقدار پلاستیک به کار رفته در آنها بیشتر خواهد بود. 

نوع دیگر کاغذ دیواری هایی که در بازار موجود است، با نام کاغذ دیواری های الیافی معرفی شده اند. این نوع کاغذ دیواری ها بیشتر درساختمان های تجاری و بیمارستانها و به طور کلی محل های پر تردد استفاده می شود، اگرچه شما می توانید این نوع کاغذ دیواری ها را برای فضای منزل بکار ببرید.

مزیتی که این نوع کاغذ دیواری ها نسبت به جنس پی وی سی دارند این است که، باکتری را به خود نمی گیرند و دیر سوز هستند. کاغذ دیواری های الیافی به دلیل جنسی که دارند، بعد از آنکه روی دیوار نصب می شوند فضایی ما بین دیوار و کاغذ ایجاد می شود که محلی برای ورود و خروج هوا است و باعث می شود تا باکتری در این نوع کاغذ دیواری تجمع نکند.

قبل از خرید کاغذ دیواری چه باید کرد؟

بهتر است قبل از خرید از فضای کلی منزل خود عکس گرفته و در زمان خرید به فروشنده نشان دهید تا او بر اساس تجربیات خود به شما در انتخاب رنگ و طرح کمک کند. گرچه شما می توانید با توجه به سلیقه خود به انتخاب و خرید کاغذ دیواری بپردازید اما یادتان باشد که راهنمایی های فروشنده هم می تواند درانتخاب صحیح به شما کمک کند.

در صورتیکه به دنبال کاغذ دیواری مناسبی برای فضای محل کار خود هستید، توجه داشته باشید که برای یک فضای پر تردد باید از کاغذ دیواری استفاده کرد که دارای مقاومت بالایی باشد. از این رو علاوه بر انتخاب یک طرح متناسب، کیفیت و جنس کاغذ دیواری  هم مهم است. 

در هنگام خرید کاغذ دیواری حتما یک رول اضافه تر بگیرید. زیرا ممکن است بر اثر مروز زمان بخشی از کاغذ دیواری منزل شما دچار مشکل شود و اگر این طرح و مدل در بازار موجود نباشد، شما مجبورید کل کاغذ دیواری را عوض کنید. اما اگر رول اضافی خریداری کنید، آنگاه می توانید به راحتی رول اضافی را جایگزین قسمت آسیب دیده نمایید. توصیه ما این است که ابتدا متراژ دقیقی از دیوار های منزل خود تهیه کرده و بعد از آن اقدام به خرید کاغذ دیواری نمایید.

 

نوشتهٔ بعدی
روش های سر و سامان دادن به منزل
نوشتهٔ پیشین
روش های صحیح تمیز کردن منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید