انواع چسب های ساختمانی

۱۵۵ دیدگاه

انواع چسب های مورد مصرف صنعت ساختمان و کاربرد  آنها

یکی از پر کاربرد ترین ابزاری که در ساختمان سازی از آنها استفاده می شود، چسب ها هستند و جزء مهم ترین ارکان برای اتصال قطعات ساختمانی به یکدیگر محسوب می شوند. البته چسب هم مانند هر ابزار دیگری انواع مختلفی داشته و برای منظور خاص تهیه می شود که بسته به نوع کاری که قرار است انجام شود، باید از انواع مختلف آن استفاده نمود.

در این مقاله سعی داریم شما را با انواع چسب های ساختمانی آشنا کرده تا بتوانید خرید مناسب تری داشته باشید و نتیجه کادر در نهایت به درستی انجام شود.

چسب سنگ

چسب سنگ یک چسب دو جزئی بر پایه پلی استر می باشد که از آن برای نصب سنگ استفاده می شود. حتی از این ملات اپوکسی دو جزئی برای نصب قطعه های سنگین و بزرگ ساختمانی مانند قطعات پیش ساخته بتنی، قطعات بزرگ سرامیک ها و همچنین صفحه های بزرگ فولادی استفاده می شود.

از آنجایی که چسب سنگ دارای مقاومت مکانیکی بسیار زیادی می باشد، در محیط های خورنده بسیار پایدار است. برای مثال در حلال های نفتی، اسید ها، گازها، فاضلاب ها و روغن های حیوانی و گیاهی و … حالت خود را حفظ می کنند. نکته مهم این است که چسب سنگ در صورتی که خشک شود، می تواند در دماهای زیر صفر تا ۶۰+ درجه سانتی گراد مقاومت داشته باشند و تحمل خود را از دست ندهند.

کاربرد چسب سنگ

چسب سنگ را علاوه بر اینکه برای چسباندن سنگ مورد استفاده قرار می دهند، می توان برای نصب کاشی و  سرامیک های ضد اسید، نصب آجر بر روی سطح شیب دار و همچنین راه پله ها، نصب قطعات سنگ بر روی سطوح غیر متعارف مانند فایبر گلاس و لوله ها، متصل نمودن فولاد به بتن و… استفاده نمود.

روش استفاده از چسب سنگ

چسب سنگ با رنگ خاکستری بوده و در سطل های دو جزئی که در مجموع ۷/۵ یا ۱۵ کیلوگرم است، بسته بندی شده و در صورتی که بخواهید مقدار کمی از چسب را مخلوط کنید، می توانید از ماله یا همزن دستی بهره بگیرید، اما برای اختلاط حجم زیادی از چسب سنگ باید از مخلوط کن های قابل حمل استفاده شود و بعد از استفاده از چسب سنگ باید سطوح را کاملا تمیز کنید. توجه داشته باشید که در مکان دور از تابش خورشید می توانید به مدت یک سال چسب سنگ را نگهداری کنید.

چسب آجر سفال

از این نوع چسب ها برای چسبیدن آجر سفال استفاده می شود و با کمک این نوع چسب ها می توان قطعات آجر سفال که در یک سطح هستند، را به یکدیگر چسبانده و به شکل افزودنی در گچ می باشند.

ویژگی چسب های آجر سفال

در مقایسه با استحکام و مقاومت بالای چسب آجر سفال، قیمت و همچنین درصد مصرف آن بسیار پایین است. چسبندگی که چسب آجر سفال دارد به صورت دائمی و بدون نقص بوده و در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان داده و این مزایا باعث می شود تا در زمان استفاده نیاز به اضافه کردن هیچ افزودنی نبوده و به تنهایی خواص کاربردی و منحصر به فردی دارند.

نحوه مصرف و نگهداری از چسب آجر سفال

این  نوع چسب ها به صورت پودری و خشک می باشند که باید به گچ اضافه شده و به خوبی مخلوط شوند. البته توجه داشته باشید که میزان اضافه کردن چسب به گچ مصرفی باید نیم تا یک نیم درصد وزن گچ باشد.

فراموش نکنید که بیشترین زمانی که می توانید چسب آجر سفال را در بسته بندی اولیه خود نگه دارید، سه سال می باشد و باید این چسب را دور از تابش مستقیم آفتاب و یخبندان قرار داده و توصیه ما این است که چسب آجر سفال را در معرض رطوبت قرار ندهید. به صورت معمول چسب آجر سفال در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی تهیه و در بازار عرضه می شود. توجه داشته باشید که چسب مخصوص آجر سفال به هیچ عنوان قابل اشتعال نبوده و ماده ای خنثی و بی خطر محسوب می شود. اما با این وجود توصیه می کنیم که در زمان استفاده از آن دست خود را به دهان یا چشم نزنید.

چسب بتونه

چسب های بتونه که بر پایه اپوکسی ساخته شده اند، برای نصب، ترمیم و همچنین چسباندن کریستال چوب پنبه، چوب، فلز، سرامیک، آجر، گچ، آیینه و هر چیزی شبیه به آنها  و به صورت کلی برای کارهای تعمیری و نصبی بسیار مناسب هستند.

ویژگی های چسب بتونه

مهم ترین مزیت چسب بتونه این است که کمتر از ۵ دقیقه سقف می شوند و جالب این است که قابلیت رنگ شدن، سوراخ شدن و پولیش کاری را هم دارند و می توان برای درزگیری هم از آنها استفاده نمود. این چسب ها در برابر حلال ها مقاوم و دوز آنها قابل تنظیم می باشد و می توان در کارهای مکانیکی از چسب بتونه بهره گرفت و تا یک سال ماندگاری خود را حفظ می کنند. توجه داشته باشید که این نوع چسب ها از لحاظ مکانیکی و شیمیایی مقاومت بسیار بالایی داشته و برای لیسه کشی در مکان های مختلف کارایی دارند.

نحوه استفاده از چسب بتونه

در زمان استفاده از چسب بتونه باید سطح کار کاملا خشک، تمیز و بدون گرد و غبار و همچنین چربی باشد. برای انجام این کار ابتدا مقداری از چسب را برداشته و آن را کاملا” ورز دهید تا رنگ آبی چسب به سفید تبدیل و گرم شده و بعد از ورز دادن باید چسب روی سطح مورد نظر مالیده شود و می توان از قطعات تعمیر شده بعد از پایان ۵ دقیقه استفاده نمود.

چسب پلی استایرن

از چسب پلی استایرن برای چسباندن ورق های پلی استایرن استفاده می شود و جزء ملات های خشک بوده که برای سطح های افقی و عمودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان عایق حرارتی کاربرد دارند.

مزایای چسب پلی استایرن

چسب پلی استایرن به صورت پودر طوسی رنگ می باشد و نسب مخلوط کردن آن با آب باید برابر با ۲۵ درصد وزنی آن باشد. از آنجایی که دانسیته این چسب ۸/۱ گرم بر سانتی متر می باشد، برای هر متر مربع با ضخامت ۳ میلی متر، نیاز به ۶ کیلو گرم چسب داشته و چون چسبندگی این چسب بسیار بالاست، به هیچ عنوان قابل جداکردن از سطح ورق پلی استایرن نمی باشد.

چسب مخصوص پارکت

از چسب پارکت برای چسباندن پارکت استفاده می شود حتی می توان با این نوع چسب قطعات تزئینی که از مواد چوبی ساخته شده اند را بر روی سطوح بتنی، سیمانی و گچی چسباند.

نحوه و میزان استفاده از چسب پارکت

برای استفاده از چسب پارکت می توانید از شانه استفاده کرده و چسب را روی سطوح بکشید و بعد گذشت ۱۰ دقیقه می توان قطعه های پارکت را روی آن نصب نمود. توجه داشته باشید که با هر یک کیلو گرم از چسب پارکت می توان ۲ تا ۳ متر مربع پارکت را روی یک سطح نصب نمود.

راهکارهای نگهداری از چسب پارکت

رنگ چسب پارکت قهوه ای و سفید بوده و به شکل خمیری می باشد و می توان آن را در دمای ۵+درجه سانتی گراد به بالا استفاده کرد، اما برای نگهداری از آن علاوه بر جای خنک باید در بسته و محفوظ از هوا باشد. در این شرایط می توان چسب پارکت را به مدت ۶ ماه نگهداری نمود.

در زمان استفاده از چسب پارکت مراقب باشید که با دست، دهان و چشم تماس نداشته باشد و اگر به صورت احتمالی با پوست تماس پیدا کرد، باید با آب فراوان شستشو شود.

چسب بلوک سیمانی

از ترکیب مصالح سنگی، سیمان و مواد پلیمری اصلاح شده یک ملات بسیار قوی ایجاد می شود که برای چسباندن بلوک های سیمانی از آن استفاده می کنند. از آنجایی که چسب بلوک سیمانی دارای صرفه اقتصادی بوده و از لحاظ چسبندگی خواص بالایی دارد، از آن در صنعت ساختمان به وفور استفاده می شود.

کاربرد چسب بلوک سیمانی مخصوص ساختمان

با چسب بلوک سیمانی می توان بلوک های سبک، قطعات پیش ساخته ، کاشی و سرامیک های معمولی را بر روی نماهای مختلف سیمانی و گچی چسباند و حتی یک راه مناسب و آسان برای نصب کاشی و موزایئک به کف استفاده از چسب بلوک سیمانی می باشد.در صورتی که آسیب جدی و عمیقی در بتن ایجاد شود، می توان برای ترمیم آن ها چسب بلوک سیمانی استفاده نمود.

با کمک چسب بلوک سیمانی می توان انواع آب راه ها، شیب های پشت بام، زیر سازی های کف را انجام داد و چون این چسب در شرایط محیطی سخت بر روی انواع نما قابل اجرا می باشد، جایگزین مناسبی برای اندود ملات ماسه سیمان محسوب می شود.

چسب بتن معمولی

از چسب بتن در زمان بتن ریزی استخر ها و آب نماها استفاده شده و به ملات بتن اضافه می شود. چسب بتن معمولی قابل استفاده در آسیب دیدگی های سطحی می باشد و به این خاطر به ملات بتن اضافه می شود که چسبندگی بتن را افزایش دهند و در نماسازی و همچنین سطح های اکسپوز قابل اجرا می باشند.

میزان استفاده از چسب بتن معمولی با توجه به عیار سیمان بتن مشخص شده و می توان بین ۵ تا ۲۰ درصد وزن سیمان قابل مصرف، از چسب بتن معمولی استفاده نمود.

مزیت های چسب بتن معمولی

از چسب بتن معمولی برای اینکه مقاومت فشاری بتن را افزایش دهند و استحکام بتن را بالا ببرند، استفاده می کنند. جالب این است که با کمک چسب بتن معمولی می توان از خاکه شدن و همچنین ترک برداشتن بتن جلوگیری کرده و نفوذ ناپذیری بتن را کاهش داد.

چسب کاشی الیاف دار

برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوار و کف از چسب کاشی الیاف دار استفاده می کنند، زیرا این نوع چسب دارای چسبندگی فوق العاده ای است که برای نصب کاشی و سرامیک بسیار کاربرد دارد.

کاربردهای چسب الیاف دار

در صورتی که بخواهید روی سطح بتن، پانل های گچی، چوبی و همچنین ایرانیت و یونولیت کاشی و سرامیک های مختلفی را نصب کنید، می توانید از چسب کاشی الیاف دار بهره بگیرید. این نوع چسب خمیر مانند بوده و خیلی سریع خشک می شود و چون مقاومت خمشی بسیار بالایی دارد، در زمان لرزش های ساختمان، از ترک خوردن، لق شدن و حتی کنده شدن کاشی ها جلوگیری می کند.

ویژگی های منحصر به فرد چسب کاشی الیاف دار

به دلیل اینکه خشک شدن این نوع چسب بسیار بالا می باشد، کار نصب کاشی و سرامیک با سرعت بیشتری انجام می شود و چون چسبندگی چسب الیاف دار بالا بوده و در آن الیاف وجود دارد، در زمان لرزش های احتمالی ساختمان، کاشی ها هرگز ترک نخورده و از دیوار جدا نمی شوند. خاصیت کشسانی چسب الیاف دار کاشی در زمان زلزله بسیار کاربردی بوده و در برابر نفود رطوبت و نم مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

نحوه استفاده از چسب کاشی الیاف دار

قبل از استفاده از چسب کاشی باید دقت داشته باشید که سطح زیر کار کاملا” تراز، صاف ، تمیز، محکم و عاری از هر گونه رنگ، آهک، چربی و یا گرد و غبار باشد. بعد از آن با کمک یک ماله دندانه دار چسب کاشی الیاف دار را روی سطح کشیده و در فاصله زمانی ۵ تا ۱۵ دقیقه کاشی یا سرامیک را روی سطح افقی یا عمودی بچسبانید. ۲۴ تا ۳۶ ساعت بعد از پایان نصب باید بندکشی کاشی یا سرامیک ها انجام شود. البته این زمان باتوجه به وضعیت دما می باشد و بعد از گذشت ۷۲ ساعت می توان از سطح استفاده نمود. نکته مهم این است که اگر برای چسباندن سنگ نما یا قرنیز از چسب کاشی الیاف دار استفاده می کنید، حتما پشت سنگ، شیار دار شود. مقدار چسب مورد نیاز برای هر متر مربع از یک سطح، در حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم می باشد.

چسب گرانیت

در صنعت ساختمان سازی از چسب های مخصوصی برای چسباندن سنگ گرانیت و سنگ مرمر استفاده می شود که به صورت پودری بوده که با نام چسب پودری گرانیت معروف هستند، این نوع چسب به شکل تک جزئی بر پایه سیمان است که از دانه های پر کننده پودری و همچنین افزودنی های شیمیایی تشکیل شده اند که باعث می شود کارایی این نوع چسب افزایش یابد.

موارد استفاده از چسب پودری گرانیت و سنگ مرمر

چسب پودری مخصوص چسباندن سرامیک، سنگ مرمر در داخل ساختمان ها می باشد و حتی می توان برای نصب کاشی به دیوار ها و کف هم از این نوع چسب استفاده نمود. در صورتی که بخواهید روی سطح کاشی شده، سرامیک نصب کنید، می توانید از چسب پودری گرانیت بهره بگیرید و حتی برای سطوح اپوکسی دو جزئی و گچی هم از این نوع چسب استفاده می کنند.

نحوه کار با چسب پودری گرانیت

برای استفاده از چسب پودری گرانیت ابتدا باید سطح زیر کار را از مواد زائدی که مانع از چسبندگی چسب می شود، تمیز کرده و سپس پودر چسب را کم کم در آب ریخته و بهم زده تا در نهایت یک مخلوط یکنواخت و صافی ایجاد شود و بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کردن، دوباره چسب را بهم بزنید و با کمک یک شانه چسب آماده مصرف را روی سطح به صورت کامل پخش کنید. توجه داشته باشید که چسب پودری گرانیت آماده شده، بعد از گذشت ۶ ساعت سفت و غیر قابل استفاده می شود، از این رو باید کار را کمتر از ۶ ساعت به پایان برسانید.

مشخصات فنی چسب پودری گرانیت

پودراین چسب طوسی رنگ است و باید در دمای ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد از این چسب استفاده نمود و ازآنجایی که بسته بندی کیسه های پودر چسب گرانیت به صورت ۲۵ کیلوگرمی می باشد، برای هر ۲۵ کیلوگرم پودر چسب ۵/۵ تا ۶ لیتر آب نیاز است و باید در هنگام استفاده این نسبت را رعایت کنید تا ملات ایجاد شده نه خیلی سفت و نه شل باشد.

برای کاشی کاری و همچنین بندکشی دیوار، نیاز به ۸ ساعت و برای کف باید یک روز کامل زمان گذاشت. قابل توجه است که قدرت انعطاف پذیر بودن این نوع چسب ۵/۰ میلی متر و قدرت پیوستگی آن در حدود ۱/۱ نیوتن بر میلیمتر مربع می باشد و بعد از اینکه ملات چسب بر روی سطح گسترده شد، عمر مفید آن تنها ۲۰ دقیقه می باشد.

چسب بتن مخصوص عایق استخر

برای آب بندی استخرها و همچنین منابع آبی باید از چسب مخصوصی استفاده نمود که البته روش آب بندی استخر های نوساز با استخر های قدیمی متفاوت بوده و باید از چسب های مخصوص استفاده نمود.

آب بندی استخر نوساز

در صورتی که می خواهید استخر نوسازی را آب بندی کنید، ابتدا باید دیوار های استخر را با استفاده از ملات تهیه شده از سیمان و ماسه به شکل شمشه کش سیمانکاری کرده و بعد از آن باید نرمه آب بندی مخصوصی که از مخلوط آب با پودر سنگ و سیمان سفید ساخته شده است را با استفاده از ماله پلاستیکی  بر روی سطح کشیده شود بعد از پایان این مرحله باید یک روز زمان داده شود تا عملیات انجام شده کاملا” خشک شود.

فراموش نکنید که برای اطمینان از روش آب بندی انجام شده، باید یک مخلوط آبکی از چسب بتن عایق استخر را با کمک قلم مو به صورت نقاشی کردن بر روی سطح نرمه کاری شده بکشید. بهتر است این کار یک بار به صورت افقی و یک بار به صورت عمودی انجام شود تا از نتیجه کار اطمینان حاصل نمود.

کف استخر را هم باید آب بندی کرده و برای انجام این کار باید محلولی از آب و چسب بتن عایق استخر تهیه کرده و با کمک طی پلاستیکی روی سطح چرخانده و در آخر مواد اضافی را جمع نمود. نکته مهم این است که نیم لیتر از چسب بتن عایق استخر برای یک متر مربع کافی است و بیشتر از آن نیاز نمی باشد.

آب بندی استخر قدیمی

برای آب بندی کردن استخر های قدیمی ساخت، باید مخلوطی رقیق از آب و چسب بتن عایق استخر را تهیه کرده و با استفاده از قلمو به شکل نقاشی با رنگ، تمام سطوح را یک دور به جهت افقی و یک بار به جهت عمودی بمالید تا کار عایق به پایان برسد.

چسب مخصوص فوم پلی استایرن

قطعات فشرده پلی استایرن به عنوان عایق حرارتی در نماهای داخلی و خارجی کاربرد داشته و برای چسباندن این قطعات از چسب مخصوصی با نام چسب فوم پلی استایرن استفاده می شود. در اصل این چسب بر پایه سیمان تشکیل شده و دارای مواد شیمیایی مخصوص برای بالابردن میزان چسبندگی و کارایی بیشتر می باشد.

کاربرد و مزیت چسب فوم پلی استایرن

معمولا” از چسب فوم پلی استایرن بر روی سطوح مختلفی مانند آجر، بتن، گچ، بلوک های سبک و حتی مواد مصنوعی استفاده می شود و دلیل به کار گیری این چسب علاوه بر چسبندگی فوق العاده زیاد، آماده به مصرف بودن آن هم می باشد و چون این نوع چسب تنها با افزودن آب قابل مصرف می شوند، به راحتی قابل استفاده می باشند. مهم تر اینکه در چسب های فوم پلی استایرن هیچ گونه حلال های آلی وجود ندارد و به همین خاطر محیط زیست را آلوده نمی کنند.

بهره گیری از چسب فوم پلی استایرین باعث می شود تا بار ساختمان کاهش یافته و چون هیچ واکنش شیمیایی با عایق ایجاد نمی کنند، غیر قابل اشتعال هستند و هیچ ضایعات ندارند.

راهکار استفاده از چسب فوم پلی استایرن

ابتدا مقداری آب را در داخل یک ظرف مناسب که حاوی چسب فوم پلی استایرن است، ریخته و به آرامی پودر چسب را اضافه کرده و با کمک دست همراه با دستکش یا میکسر با دور پایین شروع به هم زدن می کنید تا در نهایت خمیر یک دست و مناسبی به دست آید. توجه داشته باشید که میزان آب باید در حدود ۳۰ درصد از وزن پودر باشد و بعد از گذشت چند دقیقه که چسب فوم پلی استایرن قوام آمد، دوباره به هم زده و اگر نیاز به آب دارد، می توانید مجدد آب اضافه کرده تا به غلطت مورد نیاز برسد. بعد از تهیه خمیر آن را دور تا دور قطعه عایق زده و چند قطعه چسب فوم پلی استایرن در وسط آن قرار دهید و در نهایت قطعه را در جای خود گذاشته و با استفاده از کمی فشار آن را به زیر کار چسبانده و در آجر عملیات تراز بندی را انجام دهید.

یادتان نرود که چسب فوم پلی استایرن به شکل خیلی قوی به عایق چسبیده و این میزان چسبندگی به قدری است که اگر مقدار فشار ایجاد شده زیاد باشد، امکان شکستن قطعه عایق وجود دارد، از این رو باید اعمال فشار بر روی قطعه را با دقت انجام داد.

نوشتهٔ بعدی
طراحی داخلی مطب دندانپزشکی
نوشتهٔ پیشین
انواع شیشه های ساختمانی

۱۵۵ دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • ممنونم بابت توضیحاتتون

  • سلام برای نبش سنگ که فارسی بر کردم یه چسبی یا بتونه ای میزنن اسمش چیه

  • وقت بخیر. معمولا از بتونه سنگی که بر پایه رزین پلی استر هست استفاده می گردد.

  • حسین اسمی پور
    تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۱۱ ب٫ظ

    سلام برای چسباندن گچبری های پیش‌ساخته طولی مثل صفحات گچی و باکس های گچی نور مخفی از چه چسبی استفاده کنیم؟

  • درود. برای اجرای گچبرگ، باکس و دکور نور مخفی از سازه های فلزی و پیچ استفاده می گردد.

  • سلام .برای چسبوندن فلز اطراف منفذ لوله بخاری به گچ چه چسبی مناسبه؟

  • ببخشید درزهایی که بعد از پلسترکاری در سطح بوجود میایند توسط چه نوع چسبی گم کرده میتوانیم

  • با درود. متاسفانه سوال شما کاملا مفهوم نیست. لطفا شرح کامل سوال را مطرح بفرمایید.

  • سلام ببخشید شلف ام دی اف رو با چه چسبی به دیواری که زیرش لوله کشی هست بچسبونم؟

  • سلام برای اینکه آجر را در کف بالکن بچسبانم از چی استفاده کنم .ضمنا کف بالکن موزاییک باسطح صاف هست در سطوح صاف سیمان از سطح موزاییک جدا میشود.

  • درود. ابتدا می بایست سطح موزائیک را زخمی کنید و سپس با ملات یا چسب کاشی متریال مورد نظر را بچسبانید.

  • سلام. آیا میتوان روی سطحی که قبلا سیمان سفید کشیده شده نما کار کرد؟ مثل سنگ، سرامیک، سنگ مصنوعی و یا پلی استایرن

  • درود. بله امکان پذیر هست. برای استحکام بیشتر می بایست ابتدا سطح زیر کار زخمی گردد و با توجه به متریال نمای جدید ملات یا چسب متناسب انتخاب نمود.

  • سلام.ایا به چسب سنگ ماده ای اضافه میکنند که کارایی چسب بالا برود؟

  • سلام. اگر منظورتان چسب دو جزئی بر پایه رزین هست، خیر چیزی نمی توان به آن اضافه نمود.

  • سلام

    برای چسپاندن اجر تو سقف از چه نوع چسپی باید استفاده بکنیم ممنون میشم اسمشو بگید

  • درود. متاسفانه سوالتان مبهم است. چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید لطفا به سایت decorbin.com مراجعه و از طریق ارسال تیکت پشتیبانی درخواستتان را مطرح فرمایید.

  • برای چسباندن ریسه درون گلویی(ابزار گچ بری)از چه چسبی میشه استفاده کرد؟

  • سلام و سپاس از توضیحات جامع شما
    برای چسباندن چند عدد آجر نسوز به عنوان دکور بر روی دیوار سیمان کاری شده از چه محصولی کمک بگیرم ؟

  • سلام و سپاس از توضیحات جامع شما
    برای چسباندن چند عدد آجر نسوز به عنوان دکور بر روی دیوار سیمان کاری شده از چه محصولی کمک بگیرم ؟

  • درود. می توانید از چسب کاشی خمیری یا پودری استفاده نمایید.

  • درود. اگر منظورتان چسباندن ریسه ی LED روی سطح گچی است می توانید از چسب های دو طرفه قوی ژله ای و یا چسب ۱۲۳ استفاده نمایید.

  • سلام برای چسباندن قرنیز (سنگی) روی ( گچ ) از چه چسبی استفاده کنم

  • درود. اگر گچ رنگ نشده یا اصطلاحا” خام است ابتدا می بایست قبل از چسبانیدن قرنیز یک پرایمر مثل روغن الیف را یک یا دو دست روی گچ بزنید و بعد هم قرنیز سنگی را با چسب کاشی خمیری (در مصالح فروشی ها موجود است) و یا چسب صنعتی بل روی دیوار بچسبانید. اگر با چسب کاشی عمل نمایید زخمی کردن بخش هایی از گچ به استحکام بعدی کمک خواهد کرد.

  • سلام و درود . بسیار‌ بهره بردم از توضیحات کامل شما . سوالی دارم . برای آب بندی داخل سرویس بهداشتی و حمام بویژه درزهای دیوار و اطراف چارچوب درب آن ، که معمولا با کاشی و سرامیک تزئین شده اند ، از چه چسبی استفاده کنم که مانع نفوذ آب باشد . بسیار مقاوم . ؟ سپاس

  • سلام و درود .. سوالی دارم . برای آب بندی داخل سرویس بهداشتی و حمام بویژه درزهای دیوار و اطراف چارچوب درب آن ، که معمولا با کاشی و سرامیک تزئین شده اند ، از چه چسبی استفاده کنم که مانع نفوذ آب باشد . بسیار مقاوم . ؟ سپاس

  • دورد. معمولا برای درزگیری کاشی و سرامیک از دوغاب یا پودر بندکشی استفاده می شود ولی برای کیس شما خمیر درزگیر پایه سیلیکون / اکرولیک (به صورت تیوپی است) می تواند بهترین گزینه باشد.

  • با سلام
    میخام رو یک تکه سنگ بزرگ در کوهستان با برچسپ شبرنگ یه کار تبلیغاتی انجام بدم . شبرنگ ها مثل برچسپ هست و روی سطوح فلزی و سیقلی به راحتی و با دوام میچسپن ولی روی یک تکه سنگ که کاملا سیقلی نیست نیاز دارم به یه چسپ . درضمن حجم کار بزرگ هست و ابعاد تخته سنگ حدود ۱۰ در ۱۵ متر است و چسپ زیادی نیاز هست . ممنون میشم اگر راهنمایی کنید چه چسپی مناسبه ؟

  • با درود. شما می توانید از چسب های صنعتی مایع مثل چسب پلتکس یا بل با پایه CR استفاده نمایید.

  • سلام میخواستم دو تا سری قلیون که از جنس سفال هست رو بهم بچسبونم و بعد این دو سری بهم چسبیده راه به سطحی از سیمان خشک شده که دور باغچه هست بچسبانم یعنی میخوام از سری قلیان به عنوان نرده دور باغچه در تعداد خیلی زیاد استفاده کنم.باید از چه چسبی استفاده کنم برای سفال ها بهم و برای سفال ها به سیمان یا بلوک سیمانی؟؟؟؟؟ممنون میشم اگر جواب سوالم رو بدید

  • درود. چنانچه سطح سفال خام باشد می توانید از چسب چوب استفاده کنید و چنانچه سفال لعاب دار است از چسب صنعتی پاتکس یا بل CR استفاده کنید. توضیح اینکه باید هر دو سطح به چسب آغشته و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی هم با فشار چسبانیده شوند. برای چسباندن سفال روی سیمان هم می توانید از مخلوط چسب کاشی (پودری یا خمیری) همراه با چسب مکمل آن استفاده نمایید.

  • سلام برای افزایش استحکام صنایع سمنت پلاست(سنگ مصنوعی سیمانی،با قطر حداکثر ۲ سانت) میشه به جای روان کننده پایه کربوکسیل از گروت استفاده کرد که به صرفه تر باشه؟ یا یک چیزی رو خودتون پیشنهاد بدید که مقرون به صرفه باشه

  • ممنونم از پاسخ گویی سریع.سفال خام هست.ولی اخه چون تعداد خیلی بالا در یک حیاط صد متری که دور تا دور ان باغچه هست و میخواهم این ها رو جلوی باغچه به عنوان نرده کارکنم و شدید در معرض افتاب و باد و باران هست و همچنین اب دهی و اب پاشی به باغچه ، میترسم چسب چوب و چسب کاشی جوابگو نباشه و به مرور زمان از بین بره.میشه بفرمایید ایا موندگار هست یا نه.
    وچسب مکمل چسب کاشی چه اسمی داره؟؟
    ممنون میشم اگر جواب بدین با سپاس فراوان

  • وقت بخیر. گروت در واقع مخلوطی از سیمان و ماسه است که نمی تواند جای افزودنی های سمنت پلاست رو بگیرد و اگر بخواهید از گروت های خاص هم مثل گروت پایه اپوکسی استفاده کنید بسیار گران هستند. لذا بهترین افزودنی همان روان کننده های کروبکسیلاتی هستند. برای قطر ۲ سانت شما باید استحکام بالایی داشته باشید مگر اینکه یک جای کار رو اشتباه برید. در صورت تمایل مواد متشکله، درصد و برند اونها و پروسه عملکرد خود را را برای ایمیل sales@best-wall.ir ارسال کنید تا کارشناسان ما بررسی کنند ببینند کجای کارتون مشکل دارد.

  • بله. در صورتی که در معرض باران یا جریان آب باشند چسب چوب مناسب نخواهد بود و می توانید از چسب صنعتی پاتکس استفاده نمایید. در رابطه با چسب کاشی، اگر از یک چسب با کیفیت استفاده نمایید بعد از سفت شدن کامل (۷۲ ساعت) مشکلی نخواهید داشت. چسب مکمل را هم از فروشنده چسب کاشی بخواهید.

  • سلام،برای نصب و چسباندن ریسه ال ای دی در نمای رومی ساختمان از چه چسبی استفاده کنم

  • درود. جهت نصب ریسه به نمای ساختمان معمولا از بست استفاده می گردد.

  • سلام ببخشید من برای چسباندن نرده سنگی به پله از چسب سنگ استفاده کردم حالا میخوام عوضشون کنم راهکار یا ماده ای وجود داره بشه این ها رو از هم جداکرد سنگ نشکنه

  • سلام وقت بخیر من میخواهم لبه های چهار عدد سرامیک سی در شصت را بهم بچسبانم به صورتی که به شکل یک مستطیل تو خالی در بیاد که به جای گلدان از ان استفاده کنم پس در نتیجه در معرض افتاب و باد و باران و ابیاری مرتب گلدان هستند از چه چسبی میتونم استفاده کنم که این سطح کم و نازک لبه های سرامیک رو بهم به صورت دائم بچسباند و در معرض اب و افتاباز بین نبرد؟؟؟؟؟احتیاج شدید به راهنماییتون دارم چون در تعداد خیلی بالا میخوام اینکاررو انجام بدهم؟؟؟با تشکر از راهنمایی های بسیار خوبتون

  • سلام. خیر متاسفانه چسب سنگ در واقع نوعی رزین ترموست است که پس از خشک شدن حلالی ندارد. بهترین روش احتمالی حرارت دادن با شعله مستیم با وسیله ای مانند شعله پخش کن است.

  • سلام. در این سطح کوچک و با توجه به وزن و ابعاد بزرگ سرامیک ها چسبانیدن آنها به صورت دائم توسط چسب کار مشکلی است. بهترین پیشنهاد می تواند ایجاد نوعی اتصال فیزیکی بین اجزاء باشد. چسب های UV را به شرط داشتن امکانات لازم می توان امتحان نمود ولی با توجه به ساختار مولکولی و شکننده بودن ساختار چسب دریافت نتیجه رضایت بخش دور از ذهن است.

  • سلام برای چسباندن سنگ اسلب روی کاشی داخل سرویس های بهداشتی باید از چه چسبی استفاده کرد؟

  • سلام بسیار ممنون از اطلاع رسانی مفید و کامل شما. سوال.: برای نصب سنگ رودخانه روی دیوار بلوکی به ارتفاع یک متر می تونم از چسب سنگ استفاده کنم؟

  • درود. معمولا برای چنین کیس هایی از ملات سیمان استفاده می گردد. همچنین می توانید از چسب کاشی نیز استفاده نمایید.

  • سلام / برای تعمیر ترک عمیق دیوار حیاط که از بلوک سیمانی استفاده شده است در راستای تقویت و عدم ترک مجدد از چه چسب یا ملاتی استفاده شود بهتر است ؟ با سپاس

  • علیان نژادی
    تیر ۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

    سلام
    برای موزاییکهای کف حیاط که شل شده اند از چه چسبی استفاده کنم در ضمن جیاط ماشین پرو هم هست ممنون

  • درود. از مصالح فروشی یا رنگ فروشی ها ملات ترمیم بتن را بخواهید.

  • درود. اصولی ترین راه این است که موزاییک های شل شده را بیرون آورده و پس از زیر سازی با ملات سیمان دوباره آنها را نصب کنید. در غیر اینصورت معمولا از دوغاب سیمان سفید استفاده می شود.

  • سلام.
    لطفا راهنمایی کنید که با چه چسب یا…آجرنسوزِ باربیکیو رو به دیوار تراس که سنگ شده است بچسبانم تا درآینده شُل نشود وچون در محیط بیرون قرار دارد(تراس)باگذشت زمان مقاومتش را ازدست ندهد.

  • درود. استفاده از ترکیب ملات سیمان با چسب سیمان ( مکمل چسب کاشی است و از مصالح فروشی ها بخواهید) می تواند راهگشا باشد.

  • امین محندزاده
    مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ق٫ظ

    سلام برای چسباندن سنگ آنتیک روی ورق اهن چه چسبی استفاده کرد

  • درود. از چسب های صنعتی همه کاره با پایه حلال CR

  • سلام برای چسباندن چوب بالای سقف اپن به گچ از چسبی استفاده کنم؟

  • درود. معمولا جهت چنین کاری از اتصالات فیزیکی استفاده می شود.

  • سلام
    می خواهم لامپ سقفی ۴۰*۴۰ روسقفی که یونولیت دارد نصب کنم که بدلیل وجود یونولیت قابلیت سفت کاری با پیچ ندارد از چه چسبی روی گچ سقف استفاده کنم
    ممنون

  • سلام خسته نباشین ببخشید برا دیوار پوش برچسبی تزیینی بر روی دیوار مولتی کالر از چه چسبی استفاده کنم لازم بذگر هس که چسب دو طرفه هم کارساز نیس

  • درود. نصب لامپ سقفی روی سقف توسط چسب اصولی نیست.

  • درود. چنانچه چسب صنعتی همه کاره تاثیر مخربی روی برچسب ایجاد ننماید، می توانید از این نوع چسب استفاده بفرمایید.

  • سلام.برای چسباندن سنگ روی نما که زیرش ملات سیمان و ماسه بوده که الان سنگ ریخته بهترین چسب برای چسباندن مجدد سنگ روی سطح قبلی چیه؟ میشه به چسب کاشی برای محکم شدن چسب بتن مخلوط کرد؟

  • حسام شاکرنیا
    مهر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

    سلام
    وقت بخیر میخوام پلاستیک را به دیواری که سیمان سفید زده شده بچسپونم چه چسپی پیشنهاد میکنید اصلا امکانش هست یا نه؟؟؟؟؟

  • سلام برای چسباندن سفال بام طبرستان به هم در سطح شیب‌دار و سفال های بام به آهن چه نوع چسبی را توصیه می کنید؟

  • سلام
    با تشکر از سایت خوبتون یک سوال داشتم
    برای نصب سنگ مرمر آبچک به ابعاد ۱۹۰*۳۰ سانت و ضخامت ۳ سانت بر روی لبه بالکن آیا ملات سیمان سفید و پودر سنگ مقاومت و چسبندگی دارد یا ملات سیمان سیاه استفاده کنم یا چسب بتن؟ لطفا کامل راهنمایی فرمایید

  • سلام
    با تشکر از سایت خوبتون یک سوال داشتم
    برای نصب سنگ مرمر آبچک به ابعاد ۱۹۰*۳۰ سانت و ضخامت ۳ سانت بر روی لبه بالکن آیا ملات سیمان سفید و پودر سنگ مقاومت و چسبندگی دارد یا ملات سیمان سیاه استفاده کنم یا چسب بتن؟
    البته سطح لبه بالکن به عرض ۲۰ سانت است و از جنس سیمان سیاه صاف است.
    لطفا کامل راهنمایی فرمایید

  • درود. در شرایط کیس های مشابه شما به دلیل مخاطرات بعدی، استفاده از اتصالات شیمیایی مانند دوغاب سیمان یا چسب کاشی و … توصیه نمی گردد. لذا در چنین شرایطی معمولا سنگ های جدا شده و لق، توسط پیچ و رول پلاک به نمای ساختمان محکم می گردند.

  • درود. این عمل بستگی به عوامل مختلفی از جمله جنس پلیمر آن پلاستیک، درجه نرمی سیمان و فضای مورد کاربرد دارد.

  • درود. بهتر است پاسخ را از تولید کننده محصول جویا شوید.

  • درود و سپاس. اطلاع از متریال فعلی لبه بالکن در تصمیم گیری این مورد دارای اهمیت می باشد.

  • درود. استفاده از سیمان سیاه و چسب مکمل بتن می تواند راهگشا باشد.

  • سلام. خسته نباشید.
    برای چسباندن چوب و ام دی اف به سنگ ساختمانی از چه چسبی میتوان استفاده کرد؟
    منظورم چسباندن MDf به دیواری که روی آن سنگ کار شده است میباشد.
    پیشاپیش ممنون

  • درود. مرسوم ترین نوع چسب برای منظور جنابعالی استفاده از چسب های سیلیکونی (آکواریوم) است.

  • سلام
    برای چسبوندن سنگ قیچی آنتیک به دیوار گچی رنگ شده، چه چسبی رو پیشنهاد می‌کنید؟!
    پیش‌پیش ممنون از پاسخ

  • درود. چسب کاشی خمیری شیمی ساختمان بهترین گزینه است که می توانید آن را از مصالح فروشی ها تهیه بفرمایید. البته زخمی کردن دیوار قبل از اجرا نیز توصیه می گردد.

  • سلام برای پر کردن قسمتی از تیرچه های سقف از چه چسبی میتوان با مخلوط سیمان استفاده کرد که نریزه ؟

  • درود. این شیوه عملی اصولی نیست.

  • سلام برای چسبوندن مجسمه گچی شکسته از چه نوع چسبی باید استفاده کرد؟

  • درود. با سریش یا چسب چوب.

  • سلام میخواستم سنگ های رودخونه ای کوچیک رو بلوک بچسبونم به عنوان نما
    از چه چیزی باید استفاده کنم

  • درود. می توانید از چسب کاشی خمیری را پودری استفاده نمایید.

  • سلام برای چسباندن ملات زیرکار نمای سیمانی در نواحی که پلیت در پیشانی کار داریم برای اینه بچسبد و ترک بر ندارد از چه راهکار یا چسبی میتوان استفاده کرد
    ضخامت موجود روی پلیت برای اجرای ملات ماسه و سیمان و سیمان سفید روی آن ۱.۵ سانت هستش

  • سلام تصمیم دارم برای تزیین دیوار باغ که روکش سیمان سیاه دارد قطعات دایره بریده شده درخت بچسبانم از چه نوع چسبی استفاده کنم که در مقابل بارش باران و برف و نور افتاب مقاوم و چسبندگی داشته باشد

  • سلام
    برای اب بندی ورق اهنی روی سنگ (درپوش سنگ نما یا فلاشینگ) در نمای بیرونی ساختمان چه نوع چسبی مناسب میباشد؟

  • درود. بهتر از ماستیک سیلیکونایز استفاده بفرمایید.

  • درود. در کیس شما اتصال فیزیکی (اتصال با پیچ و رول پلاک) منطقی ترین گزینه است.

  • سلام برای چسباندن الیاف فایبر گلاس بر روی سیمان از چه چسبی باید استفاده کرد.

  • درود. علی القاعده خود رزین پلی استر می تواند برای اتصال الیاف به سطح کافی و موثر باشد.

  • سلام خسته نباشید
    برای درست کردن سطحی شبیه نیوپان با خاک اره و ضایعات نجاری چه چسبی پیشنهاد میکنید چسبی که هم زود خشک بشه و هم خیلی قوی باشه

  • سلام گچ تیر اهن از اهن در سقف ترک میخورد چه را هکاری پیشنهاد میکنید سوال دوم مقداری از دیوار در اثر رطوبت از طرف خانه همسایه برجسته شده برای قصد نقاشی خودم دارم چه راه کاری پیشنهاد میکنید که خرابی کمتری داشته باشد

  • درود. بهتر است با مهندسین مشاور عمران سوالتان را مطرح فرمایید.

  • سلام، ملاتی که نقاش های ساختمان روی دیوار ب کار مییرند و طرح های گوناگون مثل طرح آجر نما و یا طرح چوب در میارن و بعد رنگ میکنن از چه ماده ای ساخته میشه؟

  • درود. به متریال مورد نظر شما اصطلاحا” خمیر تکسچر گفته میشود که می توانید اطلاعات مرتبط را اینجا مطالعه فرمایید.

  • سلام وقت بخیر

    برای چسباندن قطعاتی از جنس ام دی اف خام یعنی بدون روکش ، بر روی دیوار گچی از چه چسبی باید استفاده کنم ؟

  • درود. اصولا برای انجام این عمل می بایست از اتصال فیزیکی (پیچ کردن) استفاده نمایید. ولی به هر جهت چنانچه فطعات ام دی اف کوچک و سبک باشد می توانید از چسب صنعتی همه کاره پاتکس یا بل (با پایه سی آر) استفاده نمایید و چنانچه قطعات بزرگ باشند ابتدا پشت کار را به چسب سیلیکون (آکواریوم) آغشته نمایید و سپس قطعه را به دیوار با پیچ محکم نموده و پس از خشک شدن چسب می توانید پیچ ها را باز نمایید.

  • واقعا کاربردی و عالی سپاس از اطلاعات کافی

  • با سلام
    برای نصب نرده سنگی از چسب سنگ جلا سنج باید استفاده کرد یا چسب سنگ آنتیک لازم به ذکر است که در نصب نرده ها از میلگرد هم استفاده شده است.
    با تشکر

  • درود. از همان چسب پایه رزین دو جزئی (چسب سنگ) استفاده کنید برای منظور شما مناسب تر بنظر می رسد.

  • باسلام خدمت ادمین عزیز یه سوال داشتم من قبلا دیوار اتاق رورنگ پلاستیکی زده بودم که بعد از چندروز رنگها ازدیوار جدا میشد میخواستم بدونم اگه روی این دیوارکاشی بچسونم آیاکاشی مقاومت وایستادگی داره باچه چسبی بچسبونم باتشکرفراوان

  • درود بر شما کاربر گرامی، بله. بهتر است قبل از چسبانیدن کاشی قسمت های مختلف دیوار را بوسیله ابزاری مانند تیشه زخمی نمایید. می توانید از چسب خمیری کاشی استفاده بفرمایید.

  • سلام و درود. میخواستم بدونم برای سیمان کاری دیوار میشه از چسب بتن استفاده کرد .ودیگر اینکه بجای ایزوگام چسب بزنیم بهتر است یا نه. ممنون

  • چه چسبه بیرنگی میتونم برای ترکیب ماسه روی ایینه استفاده کنم که کارم تمیز بمونه؟

  • درود. پاسخ سوال ۱: بله می توانید چون بیس چسب بتن سیمان است ولی مسلما هزینه بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت. پلسخ سوال ۲: خیر هیچ چسبی نمی تواند جای ایزوگام را بگیرد، زیرا چسب های هوا خشک معمولا از رزین هایی تهیه شده اند که ممکن است درصدی رطوبت را جذب یا عبور دهند مگر اینکه از چسب هایی با پایه ی رزین دو جزئی استفاده نمایید که بسیار گران است.

  • درود. از رزین دو جزئی اپوکسی شفاف استفاده نمایید.

  • با سلام و عرض خسته نباشید میخواهم به دیوار سیمانی به جای نما چوب های که گرد بریده شده است بچسبانیم ممنون میشم راهنمایی فرمایید که از چه چسبی استفاده کنم و برای براق شدن چوب از چی استفاده کنم

  • سلام برای نصب ابزار های پیش ساخته کچی از چه چسپی باید استفاده کنیم

  • درود. برای چسبانیدن از چسب همه کاره یک کیلویی بل بر پایه CR یا چسب همه کاره پاتکس استفاده نمایید و برای براق شدن چوب از کلیر مخصوص چوب.

  • درود. می توانید از مخلوط چسب چوب و گچ نرم و کمی آب استفاده نمایید. دقت کنید خمیر حاصله ظرف چند دقیقه سقف می شود، لذا در چندین نوبت و به اندازه مصرف این مخلوط را آماده نمایید.

  • سلام. توی حیاطی که ده سال پیش موزائیک کار شده میخوام موزائیک پلیمری جدید کار کنم(لابه لا چمن). آیا میشه موزائیک قبلی( شیار دار هم هست) رو نکنم، و بدون کندن موزائیک قبلی، روی اون موزائیک پلیمری کار کنم؟ اگه میشه، با چسب میشه یا ملات سیمان؟ ممنون میشم جواب بدید.

  • درود. اگر موزایک های قدیمی لق نشده باشند مشکلی نیست. می توناید از چسب کاشی جهت اجراء استفاده نمایید.

  • سلام جهت چسپاندن سفال بام طبرستان به هم و به آهن در سطح شیبدار چه چسبی را توصیه می کنید آیا چسب سنگ مناسب اسب ودوام دارد.ممنون از پاسخگویی شما

  • درود. لطفا از فروشنده سفال راهنمایی دریافت نمایید.

  • سلام ممنون از اطلاعات جامع و مفیدتون، در مورد چسباندن یونولیت به سرامیک و سنگ هم میشه توضیح بفرمایید . با سپاس

  • درود. جهت چسبانیدن فوم پلی استایرن (یونولیت) به سایر متریال می بایست از چسب های پایه آب مثل چسب چوب استفاده نمایید.

  • سلام اینجا همه نوع چسب بود ولی یک چسب نبود که بشه با هون محافظ صوتی تصویری رو به دیواره گچی زد ایش .

  • سلام وقت بخیر.برای چسباندن پروفیل های چوبی ۷در۵به سقفی که گچ کاری شده ولی خام است ورنگ نشده،چه چسبی مناسب است ممنون

  • سلام.چوب رابه سقفی گچی که رنگ خورده باچه چسبی بچسبانم

  • درود. معمولا برای چنین منظوری از اتصال فیزیکی مثل پیچ و رول پلاک استفاده می گردد.

  • شهرام ناصری
    تیر ۴, ۱۴۰۰ ۲:۱۵ ب٫ظ

    سلام پشت ساختمونم چشمه اب در اومده پیشنهاد چ چسبی رو میدید برای اب بند کردن

  • سپاس از اطلاعات مفیدتون. ممکنه راهنمایی بفرمایید برای نصب سنگ مرمریت بعنوان رویه کابینت از چه چسبی استفاده کنیم؟ نگران خزه بستن بخاطر وجود آب در درزها هستم.
    ممنونم

  • سلام اگه بخوام ریسه شیلنگی رو روی گچ بچسبونم باید از چه نوع چسبی استفاده کنم

  • درود. چسب سیلیکون میتواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

  • سلام. می توانید از چسب ۱۲۳ استفاده نمایید.

  • سلام استاد ما در یک شرکت مواد غذایی با توجه به اینکه دستگاه لیفتراک با حمل وجابجامیکنه واز طرفی هم در معرض دائم آب هستش سنگ کف ها لک میشه واز جاش حرکت میکنه به نظر شما از چه چسبی میتونیم استفاده بکنیم هم در مقابل آب وهم در مقابل بار مقاوم باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.با تشکر

  • سلام برای اتصال جدول تزیینی سیمانی روی بلوک سیمانی از چه چسبی میتونم استفاده کنم؟

  • درود. بهترین ماده جهت اتصال بتون همان فراورده های محتوی سیمان می باشد.

  • درود. قبلا به کامنت مشابه پاسخ داده شده است.

  • سلام
    برای چسباندن ابزارهای پیش ساخته ی گچی برروی دیواری که سنگ ویاکاشی شده ازچه نوع چسبی میتونم استفاده کنم،؟
    ممنون ازمطالب خوب وکاربردیتون

  • سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم روی قرنیزهای سنگی قدیمی خونه قرنیز پس وی سی کار کنم، نصاب گفت باید ۱۵ تا چسب آکواریوم بگیری که به نظر من اصلاً به صرفه نیست و هم قیمت خود قرنیز ها هزینه برمیداره
    ممنون میشم اگه چسب جایگزین و به صرفه تری هست بهم معرفی کنید

  • با سلام
    من یک دکور چوبی خیلی بزرگ و سنگین وسط دیوار که سرامیک هست
    به وسیله چسب ۱۲۳ و چسب اکواریوم چسباندم(البته نصاب نجار)
    الان میخوام اون دکور را از دیوار جدا کنم . خواهشا بگیید به چه شکل میتونم اینکارا بکنم که به سرامیک دیوار اسیب وارد نشه . چون محل استیجاری هست

  • سلام . برای چسباندن پایه میز که جنسش پلی استر هست . چه نوع چسبی پیشنهاد می کنید که مقاومت بالا داشته باشد .
    سطح صاف و پلاستیکی ……

  • سلام . برای چسباندن پایه میز که جنسش پلی استر هست . چه نوع چسبی پیشنهاد می کنید که مقاومت بالا داشته باشد .
    سطح صاف و پلاستیکی ……

  • سلام. می توانید از چسب با پایه رزین پلی استر مثل چسب دوقلو استفاده کنید.

  • با سلام خدمت شما
    برای چسباندن اجر نسوز یا تکنو در فضای داخلی ساختمان بر روی دیوار گچی خام آیا کار با چسب cv کار ساز هست

  • سلام و خسته نباشید یک سئوال داشتم برای چسباندن یک قطعه گچی روی سنگ صاف … چسب خاصی را پیشنهاد می کنید ؟؟/ ممنون از راهنمایی

  • با سلام برای چسباندن‌سنگ قرنیزی شکل روی صفحه کابینت که پشتشم کاشی هست از چه چسبی استفاده کنم؟

  • درود. می توانید از چسب کاشی استفاده نمایید.

  • درود. می توانید از چسبهای همه کاره صنعتی با غلظت بالا استفاده نمایید.

  • درود. برای این منظور بهتر است از چسب کاشی با کیفیت مناسب همراه با چسب سیمان استفاده نمایید.

  • سلام
    برای چسباندن یک قطعه گچی به یک قطعه گچی دیگه از چ چسبی باید استفاده کرد؟ همچنین برای چسباندن گلس یا پلگسی به قطعه گچی چطور؟

  • سلام. پس از اعمال یک پرایمر مناسب روی گچ خام، می توانید دو قطعه را توسط چسب های صنعتی پایه CR یا چسب چوب بچسبانید.

  • سلام وقت بخیر میخوام سنگ رو روی دیوارگچی بزنم از چه چسبی استفاده کنم .

  • سلام. می توانید پس از زخمی کردن سطخ گچ، برای چسبانیدن سنگ از چسب کاشی استفاده نمایید.

  • سلام ….. برای پشت بام بجای ایزوگام چه نوع رزینی پیشنهاد می کنید ،،،،،،،،، لطفا دستورالعمل نصب را هم ذکر کنید،،،،،باتشکر

  • سلام ،،،،،، برای پشت بام بجای ایزوگام چه نوع رزینی پیشنهاد می کنید ،،،،، لطفا دستورالعمل نصب را هم ذکر کنید،،،،،، باتشکر

  • سلام برای چسباندن سنگ مرمر برای طاقچه پنجره که گچ کار شده از چه چسبی می توان استفاده کرد آیا چسب جواب میده ممنون راهنمایم کنید

  • سلام چسب پودری که برای چسباندن سنگ انتیک هست رنگ سفید و سیاهش باهم فرقی دارن؟
    من برای استفاده برای یک دیوار نم دار چسب رو لازم دارم

  • ببخشید اسم چسبی که روی سیمان سفید میاد و بند رو جدامیکنه و روش تگری میاد چیه؟

  • از رنگ فروشی ها سوال نمایید.

  • سلام. این چسب های پودری به نام چسب کاشی معروف هستند. جهت مشاوره از رنگ فروشی ها سوال بفرمایید.

  • سلام. استفاده از رزین های پایه حلال جهت استفاده برای این منظور مقرون به صرفه نمی باشد.

  • با سلام میخواستم بپرسم برای چسباندن چوب پلی وود (تخته چند لایی )به کف پله سیمانی چسب پاتکس جوابگوست یا چسب دیگری باید استفاده کنم

  • سلام. برا تولید پودر سنگ متا که برای تولید محصولات هنری مثل سینی بتنی، گلدان بتنی و…. از چه نوع چسبی استفاده میشه که محصول نهایی ضد آب و بدون ترک و مقاوم میشه؟

  • بله

  • سلام دوست عزیز میخوام ببینم با چه چسبی الوار چوب رو به دیوار سیمانی بچسبونم که هم محکم باشه و لق نشه هم راحت نصب شه
    ممنون

  • فاطمه اقاجاني
    آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۸:۲۱ ب٫ظ

    سلام میخواهم از چسبی استفاده نمایم که به دیوار ی که بارون خور می باشد استفاده نمایم؟
    لطفا راهنمایی کنید

  • سلام
    من می خوام قرنیز پی وی سی رو روی گچ بچسبونم ، چه چسبی مناسبه؟

  • سلام. اگر منظورتان اجرا روی گچ خام است روش اجرا با چسب مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید