نحوه ایجاد فضایی آرامش بخش در اتاق خواب:

همان طور که می دانید همه افراد نیمی از عمر خود را در خواب به سر می برند. از این رو چیدمان اتاقی که برای خوابیدن از آن استفاده می کنید، بسیار قابل اهمیت می باشدو بهتر است دکوراسیون این اتاق را به گونه ای انجام دهید که تبدیل به فضایی آرامش بخش و راحت شود. البته فراموش نکنید که با در نظر گرفتن راهکار هایی می توانید اتاق خوابی راحت و آرام را داشته باشید.

استفاده از گلدان گل :

یک گلدان در اتاق خواب خود قرار دهید و هفته ای یک بار هم برای این گلدان، گل های جدید بخرید و گل های قبلی را از اتاق خواب خود بیرون ببرید. بهتر است بدانید که بر طبق تحقیقات انجام شده اگر در محیط کار یا محل زندگی خود و حتی در اتاق خواب، جایی نزدیک به تخت خواب، از یک گلدان با گل های طبیعی استفاده کنید، احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم که خانم های خانه دار که در طول روز در خانه هستند یا خانم های شاغل در محیط کار خود از گلدانی پر از گل استفاده کنند. زیرا این کار برای ایجاد روحیه آرامش بخش بسیار کارساز خواهد بود.

خوشبو کردن فضا :

بهترین کار برای خوشبو کردن فضای خانه استفاده از اسانس های معطر می باشد. انجام این کار نه تنها به عطراگین کردن فضای خانه شما کمک می کند، بلکه موجب کاهش استرس هم می شوند. استشمام یک رایحه ملایم و خوشبو در اتاق خواب آن هم قبل از خوابیدن به شما کمک می کند با آرامش بیشتری استراحت کنید. برای عطراگین کردن فضای اتاق خواب می توانید گل های خشک معطر را در داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و علاوه بر خوشبو کردن فضا به عنوان تزئین اتاق خواب خود استفاده کنید. حتی می توانید ۵۰ میلی لیتر آب را با یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود مخلوط کرده و آن را در داخل یک اسپری آب پاش بریزید و با استفاده از این اسپری هوای اتاق را خوشبو کنید. ترجیحا از اسانس هایی مانند ترنج، بابونه، استوقدوس، سنبل، لیمو، مرزنگوش و پرتقال که جزء اسانس های ملایم و آرامش بخش به حساب می آیند، استفاده کنید.

جایی مناسب برای کتاب ها :

در صورتی که به خواندن کتاب علاقه دارید، بهتر است کتاب ها و مجلات خود را سر و سامان دهید و آنها را در داخل یک قفسه بچینید و درجایی کنار تخت خواب خود قرار دهید. انجام این کار باعث می شود تا نظم در اتاق شما برقرار باشد و آرامش اتاق بهم نریزد.

وجود رنگ آبی :

برای اتاق خواب خود از پرده یا لوازم دکوری استفاده کنید که دارای رنگ آبی باشد. زیرا رنگ آبی به شکل خودکار بر روی سیستم عصبی انسان تاثیر مثبت می گذارد و سرعت ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و تنفس را آهسته و منظم می کند و در نهایت باعث می شود تا استرس شما از بین برود. نکته ای که بهتر است به آن اشاره شود این است که رنگ آبی تاثیر بسزایی در آرامش و احساس راحتی انسان دارد. به همین خاطر شما می توانید وسایل دکوری، ملحفه ها و در صورت تمایل دیوار اتاق خواب خود آبی کنید. حتی شما این امکان را دارید که در صورت رنگ نکردن دیوار، از برچسب های مخصوص دیوار و با رنگ آبی استفاده کنید.

آویزهای سقفی :

استفاده از آویز هایی که از سقف آویزان و به فنگ شای هم معروف هستند، ایده مناسبی است و به شما برای رسیدن هماهنگی بین روح و محیط فیزیکی کمک می کند. شاید باور نکنید اما بر طبق یک اصل بسیار قدیمی، وجود این آویزها در اتاق خواب شما باعث به وجود آمدن جریان انرژی و تعادل نیرو می شود.

برقراری نظم در اتاق :

بهتر است بدانید که یک اتاق تمیز و مرتب باعث می شود تا روح و ذهن شما تسکین یابد. از این رو توصیه ما این است که از بهم ریختن اتاق خود خودداری کنید. بهترین کار پیشگیری از آشفتگی می باشد و این به این معنا است که در صورت وارد شدن به اتاق خواب، به جای اینکه لباس ها را روی دسته صندلی ها و تخت بیندازید، آنها را به جالباسی آویزان کنید. زیرا این کار خیلی راحت تر از مرتب کردن بسیاری از لباس های بهم ریخته است.

جانمایی تخت :

نحوه قرار دادن تخت در اتاق خواب باید به گونه ای باشد که وقتی روی آن دراز می کشید، پنجره در سمت راست شما باشد. زیرا این چیدمان باعث می شود تا وقتی از خواب بیدار می شوید، اترژی مثبت به شما انتقال یابد. یاداتان باشد که نباید اتاق خواب خود را تبدیل به محیط کار کنید. از این رو اگر کار شما به گونه ای است که مجبور به انجام فعالیت های کاری خود در خانه هستید، بهتر است وسایل مربوط به کار، میز تحریر و کامپیوتر را بیرون از اتاق خواب انتقال دهید. زیرا اتاق خواب شما باید منبع ظآرامش باشد و وجود این وسایل که مربوط به کار شما می باشد، باعث ایجاد استرس در اتاق می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید