ایده هایی برای ایجاد اتاق نشیمن مرتب :

همان طور که می دانید نشیمن در فرهنگ ما ایرانی ها دارای جایگاه خاصی است و این اهمیت به خاطر این است که  ایرانی ها مهمان نواز هستند.  از زمان های بسیار دور بهترین و زیبا ترین اتاق خانه خود را اتاق مهمان نامیده و بهترین وسایل را در اختیار مهمان ها قرار می دادند تا در این شرایط مهمان احساس راحتی و آرامش بیشتری را داشته باشد و این ماجرا تا به امروز ادامه داشته و همچنان فرقی با گذشته نکرده و تنها تفاوتی که ایجاد شده این است که به دلیل کوچک بودن خانه های امروزی، ورودی خانه در کنار نشیمن قرار گرفته و اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی از هم جدا نیستند. به همین خاطر باید از وسایل متنوعی در این اتاق استفاده کنید تا هم مناسب نشیمن باشد و هم مناسب پذیرایی از مهمانان. البته برای انجام این کار باید نکاتی را رعایت کنید تا از این طریق بتوانید فضای خانه خود را دلپذیر و زیبا تر کنید.

۱– تمیز نگه داشتن خانه :

فراموش نکنید که باید خانه خود را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید و وسایل مختلف را در سرجای خود قرار دهید. بهتر است بدانید که هر چه خانه شما مرتب تر بوده و وسایل شما با نظم بیشتری در کنار هم چیده شده باشد، دکوراسیون خانه شما بیشتر و بهتر به چشم می آید. برای مثال در صورتی آشپزخانه خانه شما اپن است، نباید روی اپن را بیش از اندازه پر کنید، زیرا این مسله باعث می شود تا چهره آشپزخانه شما زشت به نظر برسد. حتی روی میز جلو مبل را هم نباید شلوغ کنید به طوری که برای گذاشتن وسایل پذیرایی از مهمان جایی نباشد. پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از روی میز، در زیر میز  کشو یا قفسه هایی را تعبیه کنید و از آنها برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود استفاده کنید و از این طریق همیشه وسایل مورد نیاز در دسترس شما خواهد بود.

۲– استفاده از وسایل کارآمد :

یادتان نرود که هرگز وسایل کوچک خود را روی میز قرار ندهید، زیرا این کار به راحتی باعث می شود تا اتاق نشیمن شما نامرتب به نظر برسد. از این رو پیشنهاد می کنیم که وسایل کوچکی مانند شمع، گلدان، نمکدان و… را در داخل یک سینی یا وسیله ای شبیه به آن قرار دهید تا از این طریق همه آنها را در یک جا جمع کنید تا میز شما منظم و مرتب به نظر برسد. انجام این کار نه تنها به مرتب بودن میز کمک می کند، بلکه به راحتی می توانید گردگیری کنید.

۳– عدم استفاده از وسایل زیاد :

یادتان باشد که با چیدن وسایل زیاد در اتاق نشیمن نه تنها کار درستی انجام نداده اید، بلکه اتاق شما زشت هم خواهد شد. حتی اگر خانه شما دارای بزرگترین اتاق نشیمن هم باشد، باز هم نباید از وسایل زیادی استفاده کنید. همیشه تلاش کنید که اتاق نشیمن خلوت و در عین حال شیک داشته باشید. از این رو بهتر است تنها به قرار دادن وسایل اصلی مانند یک کاناپه، یک کتابخانه، یک صندلی راحتی، یک میز جلوی مبل و یک میز ناهارخوری در این اتاق اکتفا کنید. این وسایل را به شکلی در این اتاق بچینید که مزاحم رفت و آند شما نباشدو مسیر را مسدود نکند. می توانید اجزای مختلف مبلمان را به راحتی در این فضا قرار دهید و دکوراسیون زیبایی را ایجاد کنید تا از این طریق انجام فعالیت در این فضا برای شما امکان پذیر باشد.

۴– منحصر به فرد بودن اتاق با کوسن ها :

استفاده از کوسن هایی که دارای رنگ های متنوع هستند، باعث ایجاد طراوت در خانه شما می شوند. کوسن های رنگی که به ظاهر متفاوت از رنگ مبلمان باشد، اما در اصل مکمل آنها هستند، نقش مهمی در رنگ بخشیدن به فضای نشیمن شما دارند. شما می توانید از کوسن های طرح دار در کنار کوسن های رنگی ساده بهره بگیرید و دکوراسیون زیبایی را ایجاد کنید.

۵– وجود فرش بزرگ :

بهتر است بدانید که فرش بزرگ خانه شما را بزرگتر نشان می دهد. در صورتی که چند تکه فرش کوچک را در یک اتاق پهن کنید نه تنها فضای خانه خود نامرتب جلوه می دهید، بلکه فضای نشیمن شما به شکل تکه تکه در می آید و این اصلا کار درستی برای ایجاد یک اتاق نشیمن، شیک نخواهد بود. پیشنهاد ما این است که فرش یا موکت بزرگ استفاده کنید. زیرا این کار باعث می شود تا فضای نشیمن زیباتر و بزرگتر به نظر برسد.

۶– دو برابر کردن فضا :

در صورتی که خانه کوچکی دارید و اتاق نشیمن خانه شما محدود است، بهتر است در هنگام خرید وسایل تمام دقت خود را به کار ببرید و وسایلی را انتخاب کنید که بتوانید از همه بخش های آن به نحوه احسنت استفاده کنید. برای مثال در هنگام خرید کاناپه دقت کنید که در زیر آن کشو تعبیه شده باشد تا بتوانید از فضای زیر کاناپه برای قرار دادن وسایل خود استفاده کنید. با انتخاب درست وسایلی که دارای فضاهای مخفی هستند، مانع از شلوغ کردن خانه خود می شوید. 

۷ دور ریختن وسایل اضافی :

در صورتی که تمایل به داشتن خانه ای منظم دارید، بهتر است بدانید که تنها با جمع کردن وسایلی که به آنها نیاز ندارید، نمی توانید به نظم خانه خود کمک کنید. از این رو توصیه ما این است که وسایل اضافی را دور بریزید و اتاق نشیمن خود را خلوت کنید. برای مثال اگر به خواندن مجله علاقه دارید، فقط دو شماره آخر آن را نگه دارید و بقیه مجله ها را دور بریزید. حتی می توانید بخشی از مجله را که به آن علاقه مند هستید را جدا کرده و یک کمد نگه داری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید