ایده هایی برای نورپردازی منزل :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که در زمان دکوراسیون منزل خود آخرین اولویت را برای نورپردازی قائل می شوید و یا اصلا” به آن توجهی نخواهید کرد. اما بهتر است بدانید که نورپردازی مناسب هر فضایی، نقش مهمی در زیباتر شدن آن محیط خواهد داشت. به همین خاطر چند ایده ساده و جالب را معرفی می کنیم تا از طریق آنها بتوانید زیبایی چشمگیری را در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

نقش مهم سایه رنگ ها :

بهتر است بدانید که سایه رنگ ها، نور بیشتری نیز منعکس می کنند. به همین خاطر اگر در خانه خود از لوستر های فانتزی استفاده می کنید، می توانید از طریق سایه رنگ های شیشه ای یا پارچه ای آنها را بپوشانید، تا نما و رنگ زیبایی به فضای اتاق شما ببخشد. حتی این امکان را دارید که لامپ ها را روبه پایین بپوشانید و بعد از مدتی سایه رنگ ها را با یک مدل جدید تغییر دهید.

وجود چند لوستر :

پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از یک لوستر بزرگ در یک فضا، از چند لوستر کوچک، که به فاصله مشخص از هم قرار گرفته اند، استفاده کنید. برای مثال در بالای کانتر آشپزخانه، از چند لامپ آویزان که دارای طراحی هنری هستند، بهره بگیرید. وجود این لامپ ها نه تنها به نورفضا می افزاید، بلکه باعث زیباتر شدن آشپزخانه شما هم خواهد شد.

لوستر چندمنظوره :

یک ایده جالب برای طراحی لوستر آشپزخانه این است که از لیوان های پایه دار استفاده کنید. برای این منظور می توانید از لوستر های شاخه و طبقه دار کمک بگیرید و گیلاس ها را روی لبه های آن بگذارید. فراموش نکنید که ظاهر، بازتاب ها و ساختار نور به لیوان هایی بستگی دارند که سر و ته رو به پایین آویزان شده اند. برای مثال در صورتی که از لیوان های کریستالی استفاده می کنید، این لیوان ها، لوستر کریستالی را برای شما به وجود می آورند. این ایده علاوه بر اینکه بسیار جالب می باشد، کاربردی هم خواهد بود، زیرا شما می توانید لیوان های پایه دار خود را استفاده و دوباره سرجایشان روی لوستر بازگردانید.

نورپردازی با استفاده از ذوق هنری :

شما این امکان را دارید که خانه خود را با استفاده از وسایل دست ساز تزئین و نورپردازی کنید. برای مثال می توانید چراغ های  دست ساز را با کمک قوری یا انبوهی از کتابهای قدیمی تهیه کنید. درست کردن لوستر های آویزان یا آپاژور با استفاده از سیم سی متری که روی پایه آکریلیک قرار گرفته اند، ایده دیگری است که شما می توانید از آن استفاده کنید. حتی می توانید در داخل شیشه های مربا با استفاده از فلورسنت های کوچک، یک منبع نور ایجاد کنید و آن ها را از دیوار آشپزخانه آویزان کنید. ایده دیگری که می توانید از آن کمک بگیرید این است که روی یک بادکنک را با استفاده از پارچه های توری بپوشانید و بعد از مدتی خواهید دید که پارچه توری خشک شده و شکل می گیرد، در این زمان می توانید بادکنک را بترکانید و با قرار دادن یک لامپ رنگی در داخل آن، یک لوستر توپی شکل زیبا تهیه کنید. یادتان نرود که ایده های زیبای بسیاری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از ذوق و خلاقیت خود از آنها بهره بگیرید و به ساخت لوستر و آباژور های زیبا بپردازید.

تنظیم کننده های نور :

در صوتی که می خواهید در نورپردازی منزل خود یک تغییر سریع را ایجاد کنید، بهتر است کلیدهای برق را با تنظیم کننده های نور عوض کنید. با وجود این تنظیم کننده های نور می توانید نور را به شکل دلخواه خود تغییر دهید و فضایی را ایجاد کنید که از آن لذت می برید.

استفاده از نور شمع :

می توانید برای اینکه فضای رمانتیک و شاعرانه ای را به وجود آورید، نورهای خانه را کم کرده و از نور شمع برای نورپردازی فضا استفاده کنید. شما این امکان را دارید که در دیوار پذیرایی خود پایه های فلزی برای نگهداشتن شمع نصب کنید تا در صورت لزوم آنها را روشن کنید و زیبایی خیره کننده ای در فضای خانه خود ایجاد کنید.

بهره گیری از لامپ های ال ای دی :

همان طور که می دانید لامپ های ال ای دی گزینه مناسبی هستند تا شما بتوانید با استفاده از نورهای رنگی خانه خود را تزئین کنید. بهترین جایی که می توانید از این لامپ ها استفاده کنید، زیر کانتر جزیره ای آشپزخانه و کابینت ها می باشد که باعث ایجاد نورپردازی زیبایی در فضای آشپزخانه می شود. توصیه ما این است که از لامپ هایی استفاده کنید که دارای عمر طولانی تری هستند. البته به دلیل اینکه این لامپ ها بسیار کوچک اند، می توانید در هر گوشه ای از منزل ازآنها استفاده کنید. برای مثال زیر کاناپه، تخت خواب یا سینک شیشه ای قابل استفاده می باشند. شما می توانید از ال ای دی هایی که یک رنگ دارند یا آنهایی که رنگشان در فواصل زمانی مختلف، تغییر می کند، استفاده کنید. در هر صورت بهتر است بدانید که نوارهای نوری ال ای دی هزینه کمی نیز دارند و زیبایی خاصی به هر فضا می بخشند.  

آباژورهای معلق :

پیشنهاد می کنیم که آباژور را روی پاتختی قرار ندهید، بلکه از یک ایده زیبا برای نورپردازی اتاق خواب خود استفاده کنید. برای این منظور لامپ هایی را به شکل معلق از تیرک، زنجیر یا سیم  از سقف آویزان کنید و این لامپ ها تا لبه تخت آویزان باشند. حتی می توانید آنها را بالاتر آویزان کنید. به هر حال هر اندازه که فکر می کنید به زیباتر شدن اتاق شما کمک می کند، این لامپ ها معلق را از سقف آویزان کنید. بهتر است بدانید که انجام این کار علاوه بر اینکه نمای بی نظیری به اتاق شما می دهد، به باز شدن فضا هم کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید