ایده تازه برای اتاق های منزل

ایده های تازه برای دکوراسیون اتاق های مختلف منزل

بیشتر افراد پیرو مد بوده و این مسله باعث شده تا در چیدمان منزل خود هم مد را دخیل دانسته و سعی دارند اتاق ها را با وسایلی که مد روز هستند، دکوراسیون کنند. جالب است بدانید که در بند مد بودن نه تنها به سود افراد نبوده، بلکه باعث می شود تا انتخاب های درستی هم نداشته باشند. دلیل این مسله هم این است که بیشتر از اینکه به کاربرد اتاق و وسایل آن توجه داشته باشند، به زیبایی و امروزی بودن وسایل دقت می کنند. با توجه به نظر معماران شکل و فرم هر اتاق تابع کاربرد آن خواهد بود که در بسیاری از خانه ها این نکته در زمان دکوراسیون در نظر گرفته نمی شود. از این رو برای اتاق های مختلف ایده های تازه ای را مطرح می کنیم تا از این طریق بتوانید برای هر اتاق با توجه به کاربرد آن وسایلی را تهیه کنید.

نمادی از گذشته در اتاق پذیرایی

برای چیدمان اتاق پذیرایی در صورتی که از وسایل قدیمی و عتیقه استفاده می کنید، بهتر است یک میز کوچک مرمر را در نظر گرفته و بسیاری از قاب عکس های قدیمی و وسایل تزئینی کوچک را روی آن قرار داده و از این طریق بخشی از اتاق پذیرایی را به شکل یک موزه تزئین کنید. بهره گیری از این ایده به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه از سلیقه شخصی خود در چیدمان اتاق استفاده نموده اید، نمادی از تاریخچه خانوادگی خود را به نمایش گذاشته باشید.

تزیین اتاق غذاخوری

در صورتی که از ظرف های غذاخوری برای تزئین میز ناهارخوری استفاده نمی کنید، آنگاه این میز تبدیل به فضایی خالی و بدون استفاده خواهد شد که جلوه زیبایی هم نخواهد داشت. از این رو پیشنهاد می کنیم از طریق نور و رنگ این فضای خالی را پر کنید. استفاده از یک لوستر در بالای میز ناهار خوری، یک مجسمه دیواری یا تابلوی بزرگ نیز می توانند گزینه های مناسبی برای تزئین این فضا باشند. یادتان نرود که می توانید در وسط میز یک وسیله تزئینی بزرگ قرار داده و در زمانی که از میز ناهار خوری برای صرف غذا استفاده نمی کنید، به شکل خالی و ساده نباشد.

آرامش اتاق خواب

از آنجایی که همه افراد در زمان خواب نیاز به آرامش و سکوت دارند، باید برای برقراری این شرایطف تلاش کنید تا بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید. اما نکته مهم این است که همه افراد در زمان خواب به زمان کودکی خود باز گشته و دوست دارند علاوه بر سکوت، در تخت خوابی نرم و راحت استراحت کنند. از این رو باید تشک، بالش و ملحفه ای که برای اتاق خواب خود تهیه می کنید، ترم و راحت باشد و هرچقدر تخت و تشک شما نرم تر و راحت تر باشد، خوابی عمیق تر و راحت تر را تجره خواهید کرد. البته انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب هم می تواند به آرامش بخش بودن این فضا و در نتیجه خواب راحت تر شما کمک کند.

کلکسیون خاص در اتاق کار

به صورت معمول افراد در اتاق کار خود از عکس های خانوادگی استفاده می کنند. البته استفاده از این ایده با اینکه جالب و زیبا خواهد بود، اما شما می توانید با یک ایده متفاوت اتاق کار خود را تزئین کنید. برای مثال می توانید چیزهایی مثل یک سوغاتی خاص، یک کلکسیون خاص یا نقاشی فرزندتان را در فضای اتاق کار خود قرار داده و به مشتری های خود نشان دهید که شما زندگی شخصی داشته و از آن لذت می برید.

نظم دراتاق نشیمن

بدون شک برای شما هم مهمان ناخوانده رسیده و ممکن است در این زمان شما مشغول کارهایی مانند مطالعه، بافتن، خیاطی و… بوده و اطراف خود را با وسایل مورد نیاز، شلوغ کرده اید. از آنجایی که در زمان ورود مهمان باید خانه شما جلوه ای مرتب داشته باشد، پیشنهاد می کنیم جعبه هایی در داخل کمد داشته باشید یا میزی که چندین کشو دارد را در گوشه ای از اتاق قرار دهید، تا در زمان ورود مهمان به سرعت بتوانید وسایل را در داخل آنها بگذارید. وجود جعبه ها و میز کشو دار ایده مناسبی خواهد بود، اما به شرطی که بعد از خروج مهمان دوباره این فضاها را خالی کنید.

نور ملایم دستشویی و حمام

حمام و دستشویی باید به گونه ای باشد که صبح ها به سرعت بتوانید به آن وارد و خارج شده و بعد از ظهرها بعد از حمام کردن، بتوانید خستگی روز را از تن به در کنید. از این رو باید نور این فضا به شکل آزار دهنده ای نبوده و چراغ هایی که برای این مکان مورد استفاده قرار می دهید، نوری ملایم تولید کنند. حتی می توانید با خاموش کردن چراغ ها و بهره گیری از نور شمع حمام کرده و با انجام این کار آرامش بیشتری را در این فضا تجربه کنید.

وجود عناصر طبیعی در منزل

اگر جزء آن افرادی هستید که تمایل دارید طبیعت را به خانه خود بیاورید، می توانید از یک روش ساده استفاده کرده و گل و گیاهانی که مناسب فضای منزل هستند را تهیه کرده و با وجود آنها گلخانه ای کوچک را ایجاد کنید. با استفاده از ظروف سفالی زیبا می توانید عناصر زیبایی شناختی طبیعت را به خانه خود آورده و جلوه بی نظیری را خلق کنید. از آنجایی که ظروف سفالی از خاک تهیه می شوند، باعث می شود تا جلوه طبیعی در خانه شما ایجاد شده و رنگ و بویی سنتی را به فضای خانه شما دهد.  

چیدمان خاص اتاق مهمان

در صورتی که در خانه خود اتاقی مخصوص مهمان ها دارید، می توانید آن را به گونه ای چیدمان کنید که نشان دهنده سلیقه شخصی شما باشد. انجام این کار باعث می شود تا اتاق مهمان به شکلی خاص و متمایز چیدمان شود. برای مثال می توانید از کارت پستال ها یا عکس های مورد علاقه خود، گل های باغچه، هنر های دستی که خلق کرده اید و … استفاده کنید.  

وجود عکس در اتاق خواب کودک

هر کودکی از تماشای عکس های سایر کودکان لذت می برد از این رو می توانید از این ایده در اتاق کودک خود بهره بگیرید. اما پیشنهاد جالب این است که از عکس های کودکی خود، همسر یا سایر فرزندان خود استفاده کنید. می توانید تمامی عکس های انتخابی خود را به صورت سیاه و سفید و در اندازه های مناسب به دیوار اتاق کودک خود نصب کرده و او را به تماشای این عکس ها تشویق کنید. انجام این کار علاوه بر اینکه یک هماهنگی خاصی را در این اتاق ایجاد می کند، باعث می شود تا توجه افرادی که به اتاق فرزند شما می آیند را به خود جلب کند.

مقابله با بی نظمی

به صورت غریزه افراد وقتی خسته از بیرون وارد خانه خود می شوند، دوست دارند که وسایل خود را به گوشه ای پرتاب کرده و با این کار همه چیز را به هم ریخته و نا منظم کنند. توصیه ما این است که در برابر این غریزه مقاومت کرده و مانع از بی نظمی خانه خود شوید. از این رو بهتر است فضاهایی که وسایل خود را پرتاب می کنید را با لوازم تزئینی چیدمان کنید. برای مثال می توانید فضایی را که معمولاً کلید یا بسته های پستی را به آن پرتاب می کنید را با یک گلدان یا اجسام تزئینی دیگر پر کنید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید