ایده های دکوراتیو چیدمان آشپزخانه

بدون دیدگاه

ایده های چیدمان آشپزخانه

خانه هایی که امروزه ساخته می شوند اکثرا” کوچک و نقلی بوده و همین مسله باعث شده تا بخش های مختلف منزل کوچکتر از حد معمول باشد و به همین خاطر دکوراسیون خانه کمی مشکل تر از خانه های بزرگ خواهد بود. اما چیدمان آشپزخانه ای کوچک در مقایسه با آشپزخانه های بزرگ تر و دلباز تر سختی بیشتری داشته و باید برای انجام هر کاری و قرار دادن و چیدمان وسایل در یک آشپزخانه ای با ابعاد کوچکتر دقت فراوانی داشت و تا جایی که امکان پذیر است از ایده های اصولی بهره گرفته تا بتوان از هر سانتی متر آشپزخانه به نحوه احسنت استفاده نمود.

استفاده از اشیاء کوچک

در آشپزخانه های کوچک اولین  قدم این است که ابعاد و سایر وسایل قابل استفاده در این فضا کوچکتر انتخاب شوند البته فراموش نکنید که در درجه اول باید به کارآمدی وسایل در فضای آشپزخانه توجه کرده و چنانچه مورد نیاز هستند سایز کوچک آنها را انتخاب کنید. برای مثال ماکروفر و گاز کوچکی را خریداری کنید و در صورتی که بودجه دارید بهتر است از گاز های رومیزی بهره بگیرید تا بتوانید از فضای پایین گاز برای قرار دادن سایر وسایل استفاده کنید. وسایلی مانند چای، حبوبات و ادویه ها در اندازه های کوچک انتخاب شوند تا بتوان از سایر فضا استفاده بیشتری نمود. با انجام این کار نه تنها فضای کافی در اختیار دارید، بلکه آشپزخانه شما بزرگتر از آن چیزی که هست به نظر می رسد.

بهره گیری از نقطه مرکزی آشپزخانه

می توان با استفاده از میز غذاخوری یا یک میز دکوری که در فضای آشپزخانه قرار می دهید از قسمت مرکزی آشپزخانه استفاده کنید. البته شایان ذکر است که این انتخاب باید به گونه ای باشد که باعث تنگ تر و ناهماهنگ شدن فضای آشپزخانه نشود. برای انتخاب میز دقت کافی را داشته باشید و مقدار فضای خالی را در نظر بگیرید.

ایجاد دلبازی با نور بیشتر

با استفاده از نور و همچنین روشنایی در نقاط درست می توان فضا را از آن چه که هست بزرگ تر و دلباز تر نشان داد. برای مثال از چراغ های کوچک در زیر فضای کابینت ها استفاده کنید یا روی دیوار های میانی کابینت ها چراغ نصب کنید تا با استفاده از این راهکار ها احساس فضایی بزرگ تر و دلباز تر در فضای آشپزخانه به وجود آید.

انتخاب رنگ های روشن در آشپزخانه

اشیاء و وسایلی که در آشپزخانه از آنها استفاده می کنید، دیوار ها و همچنین رنگ کابینت ها از رنگ های روشن باشد تا رنگ های شاد و روشن به دلبازی فضای آشپزخانه کمک کرده و باعث شود تا فضای آرام و بزرگ تری در آشپزخانه منزل شما ایجاد شود.

عدم ایجاد شلوغی در آشپزخانه

یکی از مهم ترین و اصلی تری راهکار هایی که به بزرگ جلوه دادن آشپزخانه های کوچک کمک می کند این است که از بهم ریختگی و همچنین شلوغ کردن فضای آشپزخانه جدا” خودداری شود و تا جایی که امکان دارد نظم در این فضا رعایت شود. انتخاب وسایل و اشیاء ساده و بدون زرق و برق و همچنین عدم استفاده از لوازم اضافی می تواند آشپزخانه شما را مرتب و آرام جلوه داده و این فضای کوچک را تبدیل به یکی از کارآمد ترین قسمت های خانه شما کند.

انتخاب دکوراسیونی ساده با وسایل کم

دکوراسیون ساده بهترین و موثرترین کاری است که می توانید برای آشپزخانه کوچک منزل خود انتخاب کنید. لوازم ضروری را در جلوی دست قرار داده و تمامی لیوانها، قاشق و چنگال ها و سایر وسایل کوچک را در کابینت ها جا دهید و تا جایی که امکان دارد لوازم اضافه را از فضای آشپزخانه خارج کنید.

استفاده از طبقات مختلف

از بخش های مختلف آشپزخانه می توانید به شکل ماهرانه ای استفاده کنید برای مثال دیوارهای خالی موجود در آشپزخانه را با استفاده از شلف و طبقات مختلف تقسیم بندی کرده و دیواری زیبا و کارآمد را در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنید. از طبقات می تونید برای قرار دادن لیوان ها، لوازم کوچک و … استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
ویژگی های اتاق کودک
نوشتهٔ پیشین
کالیگرافی در طراحی دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید