طراحی بالکن و تراس دنج و رویایی منزل

بدون دیدگاه

طراحی و اجرای بالکن و تراس دنج و رویایی

بالکن ها از جمله فضاهایی هستند که در هر ابعاد و اندازه ای که باشند به عنوان یک فرصت طلایی برای صاحبخانه تلقی می شوند و این امکان وجود دارد که بتوان این فضا را به سادگی دکوراسیون کرده تا فضایی گرم، صمیمی و دوست داشتنی به وجود آید، اما در صورتی که بالکن فضای کوچکی داشته باشد باید برای دکوراسیون آن دقت کرده  تا احیانا” دچار غفلت نشوید، در پاره ای از مواقع به دلیل کوچک بودن بالکن این فضا در خانه رها شده و عموما به عنوان یک انبار قابل استفاده می باشد.

بالکن ها این شانس را به صابحانه می دهند تا فارغ از ترس و دلهره فضایی را با توجه به آنچه می پسندند دکوراسیون کنند اما برای چیدمان زیبا و صمیمی این بخش بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید.

بررسی شرایط بالکن

۱- در ابتدا باید شرایط و اندازه فضای بالکن را به دقت بررسی کرده تا مشخص شود که بالکن مربع شکل است یا دارای یک فضای باریک و کم عرض. در مرحله بعد باید کف بالکن را برانداز نمود که از چه پوششی برای آن استفده شده است.

توجه به این موارد باعث می شود تا بتوان به صورت اصولی و راحت تر در مورد انتخاب مبلمان و سایر وسایل دکوراسیونی این فضا تصمیم گیری نمود. زیرا هر تصمیمی که برای این فضا گرفته می شود باید متناسب با ابعاد، فرم و شرایط فیزیکی بالکن خانه باشد.

۲- در زمان دکوراسیون بالکن باید تمامی باید ها و نباید ها را در نظر گرفت. برای مثال اگر در خانه استیجاری زندگی می کنید باید از یک  سری قوانین و خط قرمز هایی که ممکن است وجود داشته باشد پیروی کنید، حتی در مواردی که صاحبخانه هستید هم باید بر طبق قوانین آپارتمان نشینی فضای بالکن را دکوراسیون کنید و هر کاری که باعث آزار و اذیت همسایه ها می شود را انجام ندهید.

۳- می توان از عکس هایی که به صورت متعدد در اینترنت و مجله های دکوراسیون قرار دارد ایده های مختلفی گرفته، از هر عکس نکات زیبا و کاربردی که قابل استفاده در بالکن کوچک خانه شما باشد را بیرون کشیده و استفاده نمود.

۴- در صورتی که می خواهید فضای بالکن با تمام کوچکی خود مفید بوده و به شکل کاربردی قابل استفاده باشد باید در چگونگی دکوراسیون این فضا دقت کرده و با توجه به  تمامی خواسته ها و علایق خود عمل کنید. برای مثال اگر دوست دارید که بالکن خانه  شما مجهز به باربیکیو باشد حتما نمونه های شیک و با ابعاد کوچک آن را انتخاب کرده و در این فضا قرار دهید و اگر تمایل به ایجاد فضایی آرام و دنج به جهت گفت و گو دارید، حتما بالکن را برای برقراری چنین فضایی آماده کنید. توجه داشته باشید که بالکن های کوچک را نمی توان به صورت چند منظوره دکوراسیون نمود زیرا فضای کوچک بالکن امکان این را ندارد که چند نیاز را پاسخگو باشد از این رو  توصیه می کنیم یکی از خواسته های خود را تعیین کرده و با تمرکز بر روی فضایی که در اختیار دارید بالکن کوچک خانه خود را دکوراسیون کنید.

نحوه انتخاب مبلمان برای بالکن

بالکن های کوچک از جمله فضاهایی هستند که صاحبخانه می تواند آنها را هر طوری که دوست دارد دکوراسیون کند اما توصیه می کنیم، در کنار علایق خود صندلی هایی را قرار دهید که کاملا راحت باشند. دو صندلی در یک بالکن با فضای محدود قرار داده و از این فضا به جهت استفاده از هوای تازه، آرامش بخشی و نوشیدن چای بهره بگیرید.

برای انتخاب صندلی باید شکل ساختاری بالکن را در نظر داشته و بر اساس آن انتخاب مناسبی را انجام داد. برای مثال در صورت داشتن یک بالکن باریک بهتر است از نیمکت های باریک که به صورت چند منظوره هستند استفاده کنید تا ازاین طریق بتوانید علاوه بر فضای نشستن بخشی هم برای ذخیره سازی ایجاد شود که بتوان لیوان، فنجان و… را در آن بخش قرار داد.

نورپردازی بالکن

بالکن از جمله فضاهایی است که نیاز فراوانی به نورپردازی دارد تا بتوان در ساعات شب هم همانند روز از بالکن استفاده نمود. برای نورپردازی بالکن نیاز به اقدامات ویژه ای نبوده و تنها با نصب یک جفت دیوار کوب زیبا می توان حال و هوای بالکن را عوض کرد. انتخاب دیوارکوب هایی با شکل فانوس گزینه مناسبی برای این فضا بوده و می توان با کمک آنها نور کافی و مناسبی را فراهم نمود.

وجود فضای سبز در بالکن

بالکن ها به عنوان یک بخش از خانه می توانند به گلخانه ای زیبا تبدیل شوند و بهشتی کوچک را به وجود آورند. افرادی که به گل ها و گیاهان علاقه دارند می توانند با استفاده از گل ها و گیاهان خاص فضای سبز زیبایی را در فضای بالکن ایجاد نمایند. بهره گیری از یک بالشت یا کوسن بزرگ در فضای بالکنی که تبدیل به یک فضای سبز اختصاصی شده است خالی از لطف نبوده و این امکان را فراهم می کند تا افراد در زمان رسیدگی به گل ها و گیاهان و یا وقت گذرانی در این فضا به راحتی بر روی آن بشینند.

پیشنهاد می کنیم جهت طراحی بالکن و تراس منزل گل ها و گیاهان را به صورت لایه بندی چیده و در قسمت بالاتر گیاهانی که نیاز به نور بیشتری دارند را قرار داده و در قسمت های پایین تر گیاهانی که نیاز به سایه دارند را قرار داد.

نوشتهٔ بعدی
استفاده از کنج ها در منزل
نوشتهٔ پیشین
کاربرد مجسمه ها در دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید