بایدها و نبایدهای حمام

بایدها و نبایدهای چیدمان حمام :

برای دکوراسیون حمام راهکارهای متفاوتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از ذوق و سلیقه خود از آنها اسنفاده کنید. اضافه کردن وسایل تزئینی یا کاربردی در حمام از جمله کارهایی است که در آن باید و نبایدی وجود دارد و به همین خاطر سعی کردیم در این مقاله به شما در داشتن یک حمامی زیبا کمک کنیم.

استفاده از تابلو در حمام :

شاید فکر کنید که وجود تابلو در حمام لازم است یا خیر؟ اما بهتر است بدانید که با اضافه کردن چند تابلوی کوچک و حتی بزرگ در فضای بیرونی حمام، باعث می شوید تا حمام منزل شما تبدیل به فضایی دوست داشتنی شود. البته با وجود اینکه تزئینات دیواری باعث گرم تر نشان دادن فضای حمام می شود، اما فراموش نکنید که این فضا دارای رطوبت بوده و شما این امکان را ندارید که هر تابلو یا وسیله تزئینی را به دیوار نصب کنید. برای مثال پوستر، نقاشی رنگ روغن وحتی عکس هایی که روی کاغذ گلاسه چاپ شده باشند، اصلا مناسب فضای حمام نبوده و اگر از آنها استفاده کنید، کمتر از شش ماه نم کشیده و خراب می شوند. بهتر است بدانید که این وسایل را برای تزئینات موقتی حمام می توانید استفاده کنید، زیرا در مدت طولانی از شکل می افتند. اما در صورتی که تمایل دارید که از عکس یا تصاویر در فضای داخلی حمام استفاده کنید، باید عکسی را انتخاب کنید که به روش لیتوگرافی  با یک لایه شیشه ای تهیه شده باشد.

پیشنهاد می کنیم قاب عکس یا تابلوهایی که برای محیط حمام در نظر گرفته اید را در بالا یا کنار روشویی نصب کنید. در واقع هر جایی دور از دوش می تواند مکان مناسبی برای نصب تابلو یا عکس می باشد. البته فراموش نکنید که در فضای رختکن حمام می توانید از تابلوهای چوبی استفاده کنید و از این طریق این بخش از حمام را تزئین کنید.

از آنجایی که فضای حمام یک فضای کاملا” خصوصی می باشد، شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود، هر تصویری که دوست دارید را انتخاب کنید و به عنوان تابلو به دیوار حمام نصب کنید. بهترین کاری که در زمان انتخاب تابلو می توانید انجام دهید این است که الگو برداری نکرده و فقط با توجه به سلیقه شخصی خود عمل کنید. زیرا فضای حمام پر از المان ها و اشیای مختلف بوده و اگر شما چند سلیقه را باهم ترکیب کنید، باعث می شود تا حمام شما شلوغ به نظر برسد.

استفاده از گیاه در حمام :

بهتر است بدانید که در هر فضایی باید کمی سبزی را اضافه کنید. به همین خاطر فضای حمام هم مانند هر فضایی نیاز دارد که در آن سبزی وجود داشته باشد. قرار دادن یک گلدان سبز طبیعی یا مصنوعی در حمام از جمله کارهایی است که برای تزئین حمام منزل می توانید انجام دهید. با وجود گلدان سبز در حمام می توانید یک جای اختصاصی، دنج و دوست داشتنی را فراهم کنید. البته نکته مهم این است که این فضای دنج را زمانی می توانید ایجاد کنید که درست جاگذاری کرده باشید.

 توصیه ما این است که با بافت و اندازه گلدان هایی که انتخاب می کنید، بازی کنید، برای مثال گیاهان کوتاه تر را در قفسه ها قرار داده یا آنها را از سقف حمام آویزان کنید. در صورتی که از گلدان های طبیعی استفاده می کنید، حواستان باشد که گیاهان نور کافی را در اختیار داشته باشند. حتی اگر نور کافی در حمام منزل وجود ندارد، در زمان انتخاب گل ها از فروشنده بخواهید تا گل هایی را به شما معرفی کند که نیاز کمتری به نور دارند. با انتخاب درست گیاهان می توانید زمان زنده ماندن آنها را افزایش دهید. اما اگر حمام منزل شما پنچره ندارد، بهتر است از گیاهان مصنوعی استفاده کنید. با کمی دقت می توانید گل های مصنوعی را پیدا کنید که تنها با لمس کردن آنها می توانید به مصنوعی بودنشا پی ببرید.

 در صورتی که قصد دارید گلدان ها را روی زمین بگذارید، بهتر است آنها را در گلدان های پلاستیکی یا آبپاش های رنگی قرار دهید.

انتخاب کاشی های چند رنگ :  

با اینکه کاشی های یک دست سفید یا سیاه باعث ایجاد یک فضای لطیف در حمام می شوند، اما بهره گیری از کاشی های رنگی باعث با نشاط کردن فضای حمام شده و یک محیط لاکچری و سطح بالا را نشان می دهد.  بهتر است بدانید که انتخاب رنگ هایی مانند خاکستری بافت دار، موزائیکی متالیک یا انتخاب کاشی هایی با ترکیب رنگ های تیره، باعث می شود تا محیط حمام منزل به شدت مردانه شود، البته این ترکیب رنگی طرفدار زیادی دارد، زیرا در چنین فضایی افراد احساس امینت بیشتری خواهند داشت.

کاشی ها دارای طرح های مختلفی هستند، اما به صورت معمول افرادی از کاشی های رنگی برای حمام استفاده می کنند که به دنبال خلق فضایی شادتر و روشن تر هستند. البته در زمان انتخاب کاشی های رنگی باید توجه داشته باشید که رنگ آنها با سرامیک های کف همخوانی داشته باشد.

استفاده از کاشی های رنگی لایت قدرت و گیرایی چندانی ندارد ولی باعث می شود تا فضای داخلی حمام بازتر و جادارتر به نظر برسد.  انتخاب کاشی هایی با شکل هندسی ویژه، برای افرادی مناسب است که بسیار ریسک پذیر هستند، به همین خاطر اگر از تصمیم خود اطمینان ندارید و به دنبال ماجراجویی هم نیستید، بهتر است به سراغ این مدل کاشی ها نروید. اما اگر ریسک را قبول می کنید، با انتخاب این مدل کاشی ها باعث خلق حمامی شوید که در تمام دنیا خاص خواهد بود.

 

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید