باید ها و نباید های فنگ شویی :

بر طبق نظر حکمای چینی ایجاد شادی، نشاط و سلامتی در اعضای خانواده رابطه مستقیمی با وضیعت خانه، چیدمان وسایل منزل و حتی مرتب و تمیز بودن آنها دارد. این یک حقیقت است که اگر در خانه ای کدبانوی منزل به چیدمان وسایل و نظافت آشپزخانه و برقراری تعادل در خانه بی اهمیت باشد، هرگز نمی توان در آن خانه محیطی شاد و سالم برای اعضای خانواده به وجود آورد. شما می توانید با استفاده از فنگ شویی، نشاط و سلامتی را در منزل خود به وجود آوردید و برای این کار بهتر است مواردی را رعایت کنید تا به ایجاد این حس کمک کنید.

وجود گیاه بامبو :

در بین گیاهان منزل از شاخه های بامبو هم استفاده کنید. بامبو گیاهی است که بهتر است به صورت فرد تهیه شود و آنها را در یکی از زاویه های منزل و در کنار پنجره قرار دهید. وجود این گیاه در منزل شما باعث می شود تا شادی و نشاط و البته شانس به خانه شما آمده و شما هر روز شاهد افزایش شادابی خود و اعضای خانواده می باشید. فراموش نکنید که نباید جای بامبو را تغییر دهید، به همین دلیل بهتر است یک جای خاص برای قرار دادن آنها در منزل خود ایجاد کنید.  

باز کردن پنچره ها :

یکی از مهم ترین قوانین فنگ شویی این است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب حتما پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید. این کار باعث می شود تا هوای تازه در خانه جریان یابد و نور خورشید فضای آن را روشن و گرم کند. با استفاده از این اصل می تواند به حفظ تندرستی اعضای خانواده کمک کنید. توصیه ما این است که حتما در اتاق خواب خود هم به اجرای این امر پرداخته تا هوای راکد اتاق حرکت کرده و اکسیژن مورد نیاز فضای خانه تامین شود. انجام این کار به صورت روزانه به شما کمک می کند تا با اکسیژن رسانی مناسب به اعضای خانواده خود برای حفظ سلامت آنها گام بردارید. از این تکنیک در سرویس بهداشتی منزل استفاده کنید و جریان هوای تازه را در این امکان به حرکت در آورید.

رابطه کابینت ها با سلامت خانواده :

بر طبق یک مثل چینی در صورتی که کابینت ها و کمد های آشپزخانه شما نا مرتب باشد، باعث می شود تا یک روز از عمر شما و اعضای خانواده تان کاهش یابد. مطمئنا از خود می پرسید که علت و ارتباط این امر چیست؟ در پاسخ باید گفت که با بی نظمی در کابینت ها  امکان تمیز کردن کف و دیواره کابینت از دست می رود و همان طور که می دانید افرادی که کابینت آشپزخانه شلوغی دارند، کمتر به بهداشت و پاکیزگی آنها اهمیت می دهند و به این ترتیب سلامت خانواده به خطر می افتد.

رابطه کفش ها و شادی :

پس از گذشتن از در اصلی خانه، کفش های خود را در فضایی به عنوان ورودی در می آورید تا برای ورود به خانه آماده شوید. بر اساس نظر حکمای چینی در صورتی که ورودی خانه فضایی شلوغ و بی نظم باشد، آنگاه امکان برقراری نشاط و حفظ سلامت در آن خانه ناممکن است. به این علت که بهم ریختگی کفش ها و دمپایی ها در جلوی درب آپارتمان باعث می شود تا اعضای خانواده هر بار با منظره ای نامناسب و ناآرام روبه رو شوند و این مسله به مرور زمان بر میزان نشاط و شادابی آنها تاثیر می گذارد.

توجه به شیرهای آب منزل :

از چکه کردن شیرهای آب در منزل خود جلوگیری کنید. زیرا چکه کردن هر یک از شیرهای آب یکی از علائم دور شدن ثروت از خانه است. شاید در نگاه اول گمان کنید که این حرف خرافه ای بیش نیست، اما بهتر است بدانید که به اعتقاد چینی ها با چکه کردن آب به مرور به بهای قبض آب خانه افزوده می شود و این مسئله می تواند پول و ثروت را از خانه شما دور کند.

عدم استفاده از ساعت خراب :

هرگز در خانه خود ساعت شکسته و یا خراب قرار ندهید. زیرا به عقیده مردم سرزمین های شرقی از قبیل هند، تبت و چین وجود یک ساعت خراب یا شکسته در محیط خانه مانع از برنامه ریزی منظم و استفاده بهینه از وقت و زمان می شود. به همین علت در صورتی که در خانه خود ساعت شکسته دارید، حتما آن را دور انداخته و در صورت خراب بودن ساعت  آن را تعمیر نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید