تاثیر دکوراسیون بر تندرستی

بدون دیدگاه

تاثیرات دکوراسیون بر روی تندرستی انسان  :

همان طور که می دانید هر خانه ای با دکوراسیون زیبا، چشمگیر تر خواهد بود و جلوه بیشتری خواهد داشت. از این رو دکوراسیون درهرخانه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اما نکته مهم این است که هر اتاق و یا فضایی که دکوراسیون می شود تاثیراتی بر روح و روان اعضای خانواده می گذارد و به همین دلیل باید در هنگام طراحی دکوراسیون منزل خود کاملا دقت داشته باشید و از تکنیک هایی در چیدمان محیط زندگی خود استفاده کنید که اثرات شگفت انگیزی بر تندرستی و سلامت جسم و روح تک تک اعضای خانواده داشته باشد.  با اجرای نکاتی می توانید علاوه بر تامین نیازهای اعضای خانواده، به شادابی آنها کمک کرده و از تندرستی اعضای خانواده خود اطمینان خاطر پیدا کنید.

آشپزخانه ای گرم :

شاید فکر کنید که طراحی دکوراسیون آشپزخانه هیچ ارتباطی با اشتها و میل به غذا ندارد. اما بهتر است بدانید که  رنگ هایی که در دکوراسیون آشپزخانه از آنها استفاده می کنید، تاثیر زیادی در اشتهای افراد دارد. استفاده از رنگ های گرم مانند نارنجی، کرم و زرد می تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه باشد و تاثیر زیادی در افزایش اشتهای اعضای خانواده دارد. حتی اگر فرزندان شما میل به غذا خوردن ندارند، در آشپزخانه ای که با رنگ های گرم دکوراسیون شده باشد، میل بیشتری به خوردن غذا پیدا می کنند. البته نکته مهم این است که هرگز از رنگ های تیره برای دیوار ها و وسایل آشپزخانه استفاده نکنید. زیرا موجب کاهش میل اشتهای افراد خانواده خواهد شد.

اتاق خوابی با رنگ های روشن :

همه اعضای خانواده می خواهند که در طول شب خوابی آرام و عمیق داشته باشند، تا بتوانند هر روز صبح با انرژی و نشاط کافی برای انجام کارهای خود بیدار شوند. بهتر است بدانید که عوامل مهمی مانند آرامش، سکوت و تمرکز در داشتن خوابی آسوده و عمیق به شما کمک می کند.به همین خاطر بهتر است برای رسیدن به چنین آرامشی دراتاق خواب خود از رنگ های قهوه ای روشن، کرم شکلاتی یا نسکافه ای برای دیوارهای اتاق یا پرده ها استفاده کنید. در مرحله بعد وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر و لپ تاپ را از اتاق خارج کنید. از قرار دادن وسایل ورزش در اتاق خواب خود خودداری کنید. زیرا این وسایل یا هر وسیله ای که به نوعی به کار، تفریح یا ورزش مرتبط است مانع از تمرکز شما بر خواب شده و باعث دور شدن انرژی خواب در اتاق می شود.

وجود نور برای دوری از افسردگی :

نورپردازی در هر فضا و محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا یک نورپردازی ایده ال علاوه بر اینکه زیبایی و روشنایی را تقویت می کند، در برابر ابتلا به  بیماری هایی مانند افسردگی، پرخاشگری و بی حوصلگی میان افراد خانواده پیشگیری خواهد کرد. فراموش نکنید که اتاق و یا محیطی که به طور مناسب نورپردازی نشده باشند و دارای نور کم بوده و فضای تاریکی دارد، تاثیرات بدی بر روی سلامت اعضای خانواده خواهد داشت. البته نکته مهم در نورپردازی قابلیت کم و یا زیاد کردن نور است و یک اتاق زمانی دارای نور پردازی مناسب است که برای ساعات روز و شب بتوانید نور اتاق به طور ایده ال تنظیم کنید. برای مثال یک اتاق خواب اگر در طول شب نورپردازی زیاد و بی قاعده داشته باشد، ترشح ملاتونین را در بدن مختل کرده و موجب بی خوابی در فرد می شود و این مسله اگر به صورت دراز مدت باشد، باعث بی خوابی و پرخاشگری اعضای خانواده و به خصوص کودکان می شود. البته توجه داشته باشید اگر اتاق نشیمن خانه شما از نور کمی برخوردار باشد و حتی نورپردازی مناسبی نداشته باشد، می تواند دلیل ابتلا به افسردگی در دراز مدت باشد.

اتاق نشیمن صمیمی :

مهم ترین عاملی که در بهداشت روانی اعضای خانواده مهم است، تقویت بنیان و روابط اعضای خانواده با کمک طراحی داخلی و دکوراسیون خانه است و از آنجایی که اعضای خانواده معمولا اتاق نشیمن را برای در کنار هم بودن انتخاب می کنند، از همین رو باید فضای نشیمن خانه شما به گونه ای باشد که فضای صمیمی را برای افراد ایجاد کند. از این رو باید در چیدمان مبلمان، میز و صندلی ها دقت کنید و آنها را دور یک محور گرد چیده تا امکان ارتباط چشم در چشم و صورت به صورت را به وجود آورد. یادتان نرود که وجود عکس های دسته جمعی و عکس هایی که تک تک فرزندان را در کنار پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و دیگر بستگان نشان می دهد به عمیق شدن ریشه های خانوادگی بچه ها کمک می کند. از این رو فضایی از دیوار نشیمن را به عکس های خانوادگی اختصاص داده و یا از یک میز کوچک به عنوان میز یادبود استفاده کنید.

نوشتهٔ بعدی
اشکالات دکوراسیون منزل
نوشتهٔ پیشین
مناسب ترین رنگ ها جهت دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید