تزئین اتاق کودک با توجه به سلیقه آنها

تزئین اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک کار سختی نبوده و به راحتی می توان آن را انجام داد به شرطی که به سلیقه و خواسته های کودک خود توجه کنید. فراموش نکنید که با رعایت چند نکته ساده می توانید فضایی خاص را برای کودک خود ایجاد کنید.

از آنجایی که کودکان افرادی ساده هستند، به همین خاطر خواسته های آنها هم ساده خواهد بود. در واقع خواسته های آنها از کتاب هایی که می خوانند و کارتون هایی که تماشا می کنند، سرچشمه می گیرد. به همین خاطر به راحتی می توانید رویاهای رنگی آنها را برآورده کنید. اولین و مهم ترین نکته ای که باید برای اتاق کودک خود به آن توجه داشته باشید، فراهم کردن یک فضای امن، راحت و دوست داشتنی می باشد تا از این طریق بتوانید رویاهای کودک خود را سر و سامان دهید.

استفاده از مکعب های تزئینی

همان طور که می دانید، کودکان به دنبال فضایی هستند تا بتوانند اسباب بازی های خود را به نمایش بگذارند. به همین خاطر می توانید با استفاده از طاقچه های خاص علاوه بر اینکه خواسته کودک را برآورده می کنید، فضایی برای قرار دادن خرده ریز هایش فراهم کنید. پیشنهاد می کنیم از معکب های چوبی دیواری یا زمینی برای اتاق کودک خود استفاده کنید. مکعب های دکوری را می توانید خودتان بسازید و به رنگی که کودکتان دوست دارد، رنگ آمیزی کنید. حتی می توانید از کتابخانه، معکب های تزئینی را تهیه کنید، البته پیشنهاد می کنیم مکعب ها را به صورت جداگانه تهیه کنید تا از این طریق بتوانید آنها را به صورت جداگانه چیدمان کنید.

میز تحریر متفاوت

کوکانی که زمان مدرسه آنها فرا رسده است، باید فضایی را داشته باشند تا در آنجا بتوانند به درس و مشق خود برسند. بهتر است یک میز ساده و کوچک را در کنج دیوار قرار دهید و از این طریق خواسته کودک خود را برآورده کنید. با استفاده از نوار رنگی که دور دیوار می چسبانید، این امکان را برای کودک خود فراهم می کنید تا بتواند استیکر های خود را در این قسمت بچسباند. دو یا سه ردیف طاقچه در بالای میز تحریر نصب کنید تا کودک شما بتواند وسایل مورد نیاز خود را در این طاقچه ها قرار دهید، این طاقچه ها به تمرکز ذهن او کمک می کند.

ایجاد فضایی برای نقاشی

از آنجایی که برخی از کودکان تمایل دارند که روی دیوار نقاشی کنند، اما پدر و مادر اجازه انجام این کار را به آنها نمی دهند. البته فراموش نکنید که نقاشی کردن کودک روی دیوار باعث می شود تا خلاقیت او شکوفا شود. از این رو اگر به فکر مرتب و تمیز بودن خانه خود بوده، اما نمی خواهید مانعی برای حس خلاقیت فرزند خود باشید، می توانید از کاغذ دیوارهای خاص که قابلیت شست و شو دارند، استفاده کنید. در واقع این نوع کاغذ دیواری ها مخصوص اتاق کودکان تهیه شده و فضاهای خاصی را برای اینکه کودک بتواند نقاشی کند، کنار گذاشته اند. البته فراموش نکنید که این نوع کاغذ دیواری ها به دلیل طرح و جنس خاصی که دارند، گران هستند، اما اگر شما به فکر شکوفایی خلاقیت های فرزند خود هستید، قیمت را در نظر نگیرید.

استفاده از استیکر

برچسب های دیواری که به عنوان استیکر در بین کودکان معروف هستند، به تازگی جای خود را در دکوراسیون اتاق کودک باز کرده است. این استیکر ها برای خانواده هایی که کودک آنها تمایل به کاغذ دیواری های شلوغ دارد، گزینه مناسبی خواهد بود. یادتان باشد که انتخاب استیکر های مناسب می تواند به اتاق کودک شما معنای خاصی بدهد.

اتاق تجملاتی

همان طور که می دانید، دخترها از همان ابتدای کودکی تجملات را دوست دارند و این مسله را می توانید از کارتون هایی که تماشا می کنند، متوجه شوید. از این رو داشتن یک تخت خواب مجلل با رنگ صورتی و سفید از خواسته های آنها می شود، به همین خاطر برای برآوده کردن این رویا باید کمی ایده به خرج دهید. برای مثال ملحفه ای برای تختخواب او استفاده کنید که دارای رنگ های سفید و صورتی باشد. در بالای تختخواب یک تور بزرگ با چین های زیاد نصب کنید. در واقع با کمک این تور بزرگ چین دار یک سایه بان برای تخت خواب دختر دلبند خود ایجاد می کنید. البته فراموش نکنید که این کار را خودتان می توانید انجام دهید، اما اگر تمایل دارید، می توانید چنین تخت خوابی را از فروشگاه های لوازم خواب تهیه کرده و به دختر خود هدیه دهید.

استفاده از پرده های ساده

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین اجزایی که در اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد، پرده است. به صورت معمول از پرده هایی که دارای طرح های شلوغ و رنگ های پررنگ هستند، برای اتاق بچه ها استفاده می شود. اما امروزه طراحان داخلی برای اتاق بچه ها از طرح های شلوغ استفاده نمی کنند. بلکه بیشتر از طرح های ساده اما با المان های خاص بهره می گیرند. برای مثال روی یک پرده ساده سفید رنگ از تکه دوزی های زیبایی استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم تکه دوزی هایی که انجام می دهید در نیمه پایینی پرده بوده و تا جایی که امکان دارد از سلیقه کودک خود در این زمینه بهره بگیرید. شما می توانید استیکر های پارچه ای که به شکل توپ و گل هستند را از مغازه های خرازی خریداری کنید. اما اگر تمایل دارید می توانید طرح های خاصی را با کمک پارچه های رنگی ایجاد کنید.

استفاده از نمد های رنگی

برای تزئین اتاق کودک به صورت معمول از تابلو های کارتونی استفاده نمی شود، زیرا پیدا کردن تابلویی که با طرح و رنگ اتاق هماهنگ باشد، کار سختی است. به همین خاطر طراحان داخلی ایده های بهتری را برای طراحی اتاق کودک مطرح کرده اند که با تم اتاق هم سازگاری دارد. برای مثال با استفاده پارچه های نمدی یا یونولیت، نام کودک خود را با حروف انگلسی ببرید و با کمک رنگ هایی که در اتاق کودک استفاده نموده اید، این حروف را رنگ آمیزی کنید. یادتان نرود که انجام این کار جایگزین مناسبی برای نصب تابلوهای کارتونی می باشد و باعث می شود تا اتاق کودک شما شخصیت پیدا کند.

بهره گیری از قاب های خاص

همان طور که گفته شد اتاق کودک شما نیاز به تابلو های کارتونی ندارد. به خصوص اگر فرزند شما به سن نوجوانی رسیده باشد، دیگر نمی توان برای اتاق او از تابلو های کارتونی با شخصیت های انیمیشن استفاده کرد. در این حالت پیشنهاد می کنیم از عکس های ساده  که در یک قاب ساده قرار دارد یا قابی با نوشته های خاص را برای دیوار اتاق فرزند خود استفاده کنید. البته قاب عکسی که از ترکیب عکس و نوشته تهیه شده باشد هم گزینه مناسبی خواهد بود. برای مثال می توانید از دوران نوزادی فرزند خود عکسی را انتخاب کرده و به دیوار آویزان کنید. حتی می توانید حروف اول اسم او را در یک قاب قرار داده و به دیوار نصب کنید. این ایده به خصوص در اتاق پسر ها جلوه خاصی خواهد داشت.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید