تزیین و دکوراسیون اتاق غذا خوری

بدون دیدگاه

تزیین اتاق غذا خوری

اتاق غذاخوری، نه تنها مکانی است که اعضای خانواده در آن به صرف غذا می‌پردازند، بلکه ساعاتی از اوقات مفیدشان را در آنجا سپری می‌کنند، از میهمانان پذیرائی می‌کنند و روزهای به یاد ماندنی و خاطره انگیزشان را جشن می‌گیرند؛ بنابراین طراحی آن باید تا حدودی مبتکرانه، گرمابخش، ویژه اما کاربردی باشد.

برای تزئین و دکور اتاق غذاخوری این توصیه‌ها به کارتان می‌آید :

  • با توجه به سلیقه خود میتوانید آن گونه که میپسندید اتاق غذا خوری را تزیین کنید ولی به یاد داشته باشید که مهم ترین وسیله در اتاق غذا خوری میز غذا خوری می باشد .

 

  • در صورتی که قراراست از مهمان پذیرایی کنید باید به تعداد مهمان ها صندلی در اطراف میز گذاشته شود . در صورت کوچک بودن میز از میز بزرگتری که به تعداد مهمان ها باشد، استفاده کنید .

 

  • برای انتخاب رنگ اتاق غذاخوری سعی کنید از رنگهای اشتها آور و روشن استفاده کنید تا برای صرف غذا مهمان ها شوق داشته باشند . میتوانید از تضادهای رنگی برای رنگ اتاق استفاده کنید که این روش در طراحی دکوراسیون مدرن کارامد است.

 

  • با تغییر رنگ نورهای اتاق غذاخوری میتوانید تنوعی در جو اتاق غذا خوری ایجاد کنید .

 

  • با توجه به نوع دکوراسیون از قالیچه ای مناسب استفاده کنید تا با فضای اتاق هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال در یک دکوراسیون مدرن، قالیچه‌ی با طرح کوبیسم انتخاب شایسته‌ای خواهد بود.

 

  • اگر جشن یا یک مهمانی کوچک و رمانتیک برگزار میکنید بهتر است که پرده های اتاق را کشیده و از نورهای کم استفاده کنید . روی میز غذا خوری خود شمع روشن کنید. چون نور شمع فضای صمیمی و آرامی را به وجود می آورد که برای هضم غذا مناسب است. البته بهتر است که از شمع های کوتاه استفاده کنیم تا هم جلوی دید افراد را نگیرد و هم هنگام سرو غذا مشکل ساز نشود.

 

  • ترجیحا میز غذا خوری را در کنار پنجره قرار داده تا در هنگام صرف غذا چشم انداز بیرون را تماشا کنید.

 

  • نور پردازی در اتاق غذا خوری نقش مهمی دارد .استفاده از هالوژن های کوچک با نورهای زیبا یا استفاده از لوستری با رنگ های تند و شاد که با فضای اتاق همخوانی داشته باشد، برای اتاق غذا خوری مناسب است . نور پردازی مناسب باعث میشود تا اتاق غذا خوری از سادگی و یکنواختی خارج شود .

 

  • میتوانید وسایل تزیینی را به اتاق غذا خوری اضافه کنید تا جلوه ای جالب را ایجاد گردد. برای مثال استفاده از یک مجسمه یا  تابلویی که به روکش صندلی ها مرتبط است ایده مناسبی برای اتاق غذاخوری به شمار می رود.

 

  • با توجه به تمی که برای اتاق غذا خوری در نظر گرفته اید سایر وسایل اتاق را انتخاب کنید . اگر از تم سنتی استفاده میکنید بهتر است که تمامی وسایل اتاق رنگ قدیمی و سنتی داشته باشند .

 

  • اگر فضای کوچکی را به غذا خوری اختصاص داده اید با نصب آینه آن را دلبازتر کنید. بهتر است که آینه را رو به روی میز غذا خوری نصب کنید تا فضا را به طور مجازی بزرگ تر نشان دهد.

 

  • روش دیگر برای دکوراسیون اتاق غذاخوری استفاده از دیوار پوش های شیک و زیبای سه بعدی “بست وال” خواهد بود .میتوان دیوار کنار میز را با نصب این نوع دیوار پوش ها تزیین کنید تا جلوه خاص و متمایز از سایر دیوار ها داشته باشد . استفاده از دیوارپوش های سه بعدی بست وال باعث میشود تا یک میز غذاخوری مجلل داشته باشید.این نوع دیوار پوش ها که با سلیقه خود رنگ و طرح آن را انتخاب کرده اید به زیبایی اتاق غذاخوری کمک فراوانی میکند.

 

  • اگر اتاقی برای غذا خوری ندارید میتوانید از قسمتی از پذیرایی استفاده کرده و میز غذا خوری را در آنجا قرار دهید  و موارد ذکر شده را رعایت کنید و بهترین فضای غذاخوری را در منزل خود فراهم کنید. 

نوشتهٔ بعدی
نکاتی در رابطه با اتاق نشیمن
نوشتهٔ پیشین
بکارگیری علم ریاضیات در چیدمان دکوراسیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید