تغییر دکوراسیون با کمک پرده ها

تغییر دکوراسیون با کمک پرده

در صورتی که به دنبال راهی هستید که از آن طریق بتوانید فضای خانه خود را به شکلی ساده اما کاربردی تغییر دهید و به گونه ای دوست دارید با تغییری که ایجاد می کنید، خانه شما به یکباره متحول شده و جلب توجه کند، پیشنهاد می کنیم برای انجام این کار با پرده های خانه شروع کنید. در واقع با تغییر پرده های منزل به شکل باور نکردنی می توانید فضا را تغییر داده و خانه خود را متفاوت کنید. بهتر است بدانید که تغییر پرده های منزل با اینکه کاری ساده و ارزان قیمت است، اما با این تغییر می توانید تحولی بزرگ را ایجاد کنید.

انتخاب پرده ای اشتها آور

در صورتی که تمایل دارید تغییری را در فضا آشپزخانه خود ایجاد کنید، بهتر است پرده آشپز خانه را تغییر دهید. مناسب ترین پرده برای این فضا، پرده ای با طرح ساده و رنگهای گرم  مانند نارنجی، قرمز و زرد می باشد. از آنجایی که اعضای خانواده در فضای آشپزخانه برای صرف غذا دور هم جمع می شوند و به صورت معمول فضایی است که بیشتر از هر جایی اعضای خانواده در آن رفت و آمد دارند، به همین خاطر انتخاب رنگ های گرم برای پرده، باعث می شود تا  نشاط و همچنین صمیمیت اعضای خانواده بیشتر شود.

بهتر است بدانید که کارشناسان طراحی داخلی رنگ قرمز را برای پرده آشپزخانه مناسب دانسته و بر این باور هستند که این رنگ باعث می شود تا اشتهای اعضای خانواده افزایش یابد. البته فراموش نکنید که مناسب ترین پرده ها، ساده ترین آنها می باشند، از این رو بهتر است یک طرح یا مدل ساده را برای پرده آشپزخانه انتخاب کنید. دلیل این کار هم این است که در محیط آشپزخانه پر از وسایل و ابزار مختلف است و اگر پرده انتخابی شما هم دارای طرح های شلوغی باشد، آنگاه آرامش این فضا از بین رفته و آشپزخانه شما شلوغ و بهم ریخته به نظر می رسد. از این رو برای اینکه آرامش فضای آشپزخانه خود را افزایش دهید، بهتر است طرحی ساده را انتخاب کنید. نکته مهم درباره پرده آشپزخانه این است که باید با رنگ دیوارها، کابینت ها و … هماهنگی داشته و حتی در برابر شست و شو دارای مقاومت بالایی باشد.

انتخاب پرده های شمعی

بهتر است بدانید که برای حمام و سرویس بهداشتی هم نیاز به پرده ای مناسب دارید که باید قابلیت شست و شو را دارا باشد. این ویژگی مهم ترین فاکتوری است که باید پرده این فضا داشته باشد . در واقع این قابلیت به این علت مهم است که حمام و سرویس بهداشتی دارای یک فضای نمناک و مرطوب بوده و این مسله باعث می شود تا این فضا بیشتر از هر فضای دیگری در معرض جذب باکتری و آلودگی قرار داشته باشد. به همین خاطر باید پرده ای را انتخاب کنید که بتوانید به صورت مداوم آن را شسته و آسیبی نبیند. از این رو پیشنهاد می کنیم از پرده های شمعی استفاده کنید، زیرا این نوع پرده ها به دلیل جنسی که دارند، قابلیت نگه داشتن رطوبت را در خود نداشته و به راحتی می توان برای این فضا مورد استفاده قرار گیرند. یک نکته مهم در ارتباط با پرده انتخابی شما وجود دارد و آن هم رنگ آن می باشد که توصیه ما این است به سراغ رنگ های گرم رفته تا از این طریق بتوانید انرژی مرطوب آب را در حمام خنثی کنید.

دقت در انتخاب پرده اتاق خواب کودک

پرده ای که برای اتاق خواب فرزند خود انتخاب می کنید باید متناسب با روحیات کودک شما باشد. از این رو در زمان خرید پرده برای اتاق خواب فرزند خود بهتر است او را همراهی کرده و پرده ای را انتخاب کنید که طرحی از قهرمان ها و شخصیت های محبوب و مورد علاقه فرزندتان در پارچه پرده وجود داشته باشد. در واقع پرده انتخابی شما باید دارای طرحی از شخصیت های کارتونی مورد علاقه کودتان باشد تا باعث شود فرزند شما تمایل بیشتری برای حضور در اتاق خود داشته باشد.

بهره گیری از پارپه ها بافت دار

بهتر است بدانید که بهترین فضایی که می توانید از پارچه های بافت دار به عنوان پرده برای پنچره ها استفاده کنید، اتاق پذیرایی می باشد. از آنجایی که اتاق پذیرایی محلی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده و مهمانان است، از این رو باید در انتخاب پرده برای این فضا دقت بیشتری به خرج داده و بهترین نوع پارچه را برای پنجره این اتاق انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که مناسب بودن نوع پارچه را هم باید در نظر داشته باشید تا پرده ای که استفاده می کنید، علاوه بر زیبایی کم هزینه هم باشد.

پارچه های بافت دار که دارای رنگ های زیبایی هم هستند، برای این فضا مناسب بوده و می توانید زیباترین دکوراسیون را در خانه خود ایجاد کنید. زیرا با این نوع پارچه ها می توان متفاوت ترین طراحی را برای پرده های اتاق پذیرایی خلق نمود. شما این امکان را دارید که از طریق پرده های دو یا سه لایه ای که در اتاق پذیرایی نصب می کنید، جلوه ای مجلل و زیبایی به این فضا دهید. به همین خاطر بهتر است در کنار پارچه های ساتن از حریر یا تور هم بهره بگیرید تا از این طریق باعث افزایش زیبایی اتاق پذیرایی منزل خود شوید. زیرا بر طبق عقیده کارشناسان طراحی داخلی، پرده های والان دار با پارچه های بافت دار می تواند نقش موثری در ایجاد تغییر در فضای اتاق پذیرایی داشته باشند.

پرده ای مناسب اتاق خواب

 در صورتی که تمایل دارید برای اتاق خواب خود پرده ای انتخاب کنید، بهتر است از طرح و رنگی متفاوت استفاده کنید. البته پیشنهاد ما این است که رنگ پرده با رنگ روتختی یا دیوار تناسب داشته باشد. فراموش نکنید که پرده ای که برای اتاق خواب انتخاب می کنید باید از لحاظ ضخامت در حد مناسبی بوده تا مانعی در برابر ورود نور به داخل اتاق شود. از این رو بهتر است از پارچه های ضخیم برای این فضا استفاده کنید.

به صورت معمول از رنگ هایی مانند نارنجی، کرم شکلاتی یا قهوه ای برای پرده استفاده می شود، اما پیشنهاد ما این است که این قانون را بشکنید و برای ایجاد یک اتاق خواب متفاوت از رنگ هایی مانند بنفش یا صورتی برای پرده بهره بگیرید. شاید  فکر کنید که این رنگ ها اصلا مناسب پرده اتاق خواب نیستند، اما کارشناسان رنگ معتقد هستند که این رنگ ها به لحاظ روحی باعث می شود تا ذهن افراد به آرامش سوق پیدا کند.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید