تغییر چیدمان در منزل

بدون دیدگاه

چگونه چیدمان منزل خود را تغییر دهیم ؟

زمانی پیش می آید که خانم خانه از دکوراسیون منزل خود خسته شده و نیاز به تنوع و تغییر چیدمان منزل خود را دارد. البته توجه داشته باشید که تغییر کلی دکوراسیون بسیار هزینه بر بوده و تقریبا امکان پذیر نخواهد بود. از این رو باید به دنبال راهکارهایی باشید تا بتوانید به صورت موثر و البته کم هزینه تغییراتی به دکوراسیون منزل خود بدهید تا حال و هوای خانه شما عوض شده و احساس بهتری داشته باشید.

بهتر است بدانید که با راهکارهای ساده می‌توانید فضای زندگی‌تان را در یک چشم به هم زدن تغییر دهید و از این تغییر تازه لذت ببرید.

۱-در ابتدا برای ایجاد تغییر در منزل خود از چند شاخه گل استفاده کنید، که می توانید این گل ها را در گلدان و در قسمت های مختلف منزل قرار دهید. می توانید از گیاهان استفاده کنید و یا حتی از سنگ وصدف برای تزیئن خانه بهره بگیرید. با این ایده های کوچک طبیعت را به منزل آورده و تاثیر بسیار خوبی در روحیه اعضای خانواده می گذارد. یک ایده جالب این است که دور شومینه را با صدف های دریایی پر کنید.

۲-تا جایی که امکان دارد از تنوع رنگ ها در منزل خود استفاده کنید. درست است که هارمونی در دکوراسیون اهمیت دارد اما، سعی کنید لوازم منزل را هم رنگ انتخاب نکنید.

۳- آثار هنری که به آنها علاقه مند هستید را در قسمت های مختلف منزل قرار داده و از نگاه کردن به آنها لذت ببرید. زیرا این کار نه تنها باعث تنوع در خانه شما می شود، بلکه بهانه بسیار خوبی برای آغاز گفت و گو با مهمانان است.

۴-در صورتی که به دنبال خرید اشیا و وسایل برای تزیئن منزل خود هستید، به این نکته توجه کنید که وسایلی که در حال حاضر مد هستند را انتخاب نکنید. چرا که باید در کنار آن ها زندگی کنید و لوازم منزل چیزهایی نیستند که به تدریج به آن علاقه مند شوید.

۵-فراموش نکنید که یک سری مبل، میز و صندلی یک شکل اصلا جلوه زیبایی نخواهد داشت. از این رو بهتر است یک ترکیب جالب و ابتکاری از لوازم منزل ایجاد کنید تا خاص به نظر برسند، البته به شرطی که افراط نکنید.

۶-برای حمام و سرویس بهداشتی منزل از دستمال ها و صابون های خوشبو و عطراگین استفاده کنید. قرار دادن گل ها و شمع های تزیئنی هم خالی از لطف نخواهد بود.

 

۷-استفاده از رنگ بنفش برای بعضی از دیوار های خانه ایده جالبی برای تغییر روحیه اعضای خانواده خواهدبود.

 

۸-در ابتدای درب ورودی از یک آویز زنگوله ای استفاده کنید.

 

۹-از وسایل باغبانی به صورت وسایل دکوری در فضای منزل خود بهره بگیرید. این کار باعث شده تا حال و هوای منزل شما عوض شود.

 

۱۰-سعی کنید تعداد آینه های منزل را افزایش دهید. زیرا این کار فضای بیشتری به محیط منزل شما می دهد.

 

۱۱-در تغییر وسایل هرچند کوچک، به دنبال خطوط زیبا و خوشایند باشید که فرم محکمی داشته باشند. زیرا باعث می شود حتی اگر در طول زمان از طرح و رنگ پارچه آن خسته شدید، با تعویض رویه آن مشکل حل شود. مهم این است که فرم و مدل وسیله را دوست داشته باشید.

۱۲-تغییر دادن روکش مبل ها هم ایده خوبی برای تغییر در دکوراسیون منزل است. حتی می توانید روی مبلمان را با پارچه ای زیبا بپوشانید.

 

۱۳-استفاده از رنگ سبز برای دیوار های اتاق خوابتان تنوع بی نظیری ایجاد می کند و به شما حس یک خانه درختی را می دهد.  

 

۱۴-در نهایت اگر به دنبال تغییر اساسی هستید، بهتر است قبل از هر کار جنس موادی را که استفاده می کنید مورد بررسی قرار دهید.

 

نوشتهٔ بعدی
زیبا سازی منزل
نوشتهٔ پیشین
نگهداری از موکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید