تمیز کردن لوازم با استفاده از لیمو ترش

بدون دیدگاه

تمیز کردن وسایل خانه با استفاده از لیمو ترش

لیمو به دلیل اسید بالایی که دارند، از آن به عنوان پاک کننده قوی ضد باکتری استفاده می کنند و می توانید از طریق لیمو باکتری هایی که در محیط خانه ایجاد می شود را از بین ببرید. همان طور که می دانید بوی غذا هایی که در آشپزخانه پخته می شود به پرده‌ها، رومیزی و پارچه ها سرایت کرده و آنها مانند آهن ربا بو را جذب می کنند. برای مثال بوی غذا روی خرجی سینک باقی می ماند و باعث ایجاد بوی نامطبوع می شود، از این جهت برای تمیز کردن این نوع آلودگی باید به دنبال راه حلی باشید. به همین علت می توانید از آبلیمو برای از بین بردن بوی بدی که در آشپزخانه وسایر فضای منزل ایجاد می شود، استفاده کنید.

 

چه چیزهایی را می توانید از طریق لیمو ترش تمیز کنید؟

۱- سفید کردن لباس های سفید :

برای شستن لباس های سفید به جای اینکه از سفید کننده های شیمیایی استفاده کنید، بهتر است از لیمو ترش بهره بگیرید. به گونه ای که می توانید در داخل یک ظرف آب چند برش لیمو را انداخته و بجوشانید و سپس لباس های سفید خود را در داخل آن انداخته و بعد از ۲ ساعت لباس ها را در آورده و بشویید.

۲ – رفع بوی نامطبوع لوله های فاضلاب :

همان طور که احتمالا برای شما پیش آمده، از لوله فاضلاب منزل بوی نامطبوعی خارج می شود و باید خیلی سریع برای از بین بردن این بود تلاش کرد تا هر چه سریع تر میکروب ها کشته شود و بوی نامطبوع از بین برود. همان طور که می دانید این بو می توانند بخارات سمی از خود متصاعد کند که موجب سرفه می شود. به همین علت به جای ریختن مواد گند زدا در لوله، می توانید از آب لیمو ترش استفاده کرده تا این بو به طور کامل از بین برود.

۳ – از بین بردن چربی صابون :

برای از بین بردن چربی صابون می توانید از لیمو ترش استفاده کنید. به این ترتیب که آب ۶ عدد لیمو ترش را گرفته و در یک بطری که دارای درب اسپری کردن می باشد، بریزید. اسید سیتریک موجود در آب لیمو ترش چربی موجود در صابون را حل کرده و از بین می برد. از این روش می توانید برای تمیز کردن کاشی و سرامیک حمام استفاده کنید.

 

۴ – تمیز کردن ماکروویو :

یک راه سریع و کار آمد برای تمیز کردن ماکروویو استفاده از لیمو ترش است که از این طریق می توانید جرم و چربی های برجای مانده بر دیوارهای داخلی ماکروویو از بین ببرید.   

۵- تمیز کردن سینک  ظرفشویی :

بهتر است بدانید که یکی از آلود ترین قسمت های خانه سینک ظرفشویی است و همواره باید برای تمیز کردن آن تلاش کرد. برای تمیز کردن سینک می توانید آبلیمو و نمک را باهم مخلوط کرده تا به صورت خمیر تقریبا سفت درآید. از این خمیر برای تمیز کردن سینک های برنجی، مسی یا ‌استیل و شیرآلات استفاده کنید و آن را به آرام روی آنها بمالید و سپس آبکشی کنید. با این روش لکه‌های زنگ از بین می رود.

۶- تمیز کردن شعله‌پخش‌کن گاز :

در هنگام استفاده از گاز و پختن غذا هر لحظه امکان سر رفته و یا پریدن روغن غذا بر روی شعله پخش کن گاز وجود دارد از این رو برای تمیز کردن خمیر کیک و روغن سیب‌زمینی سرخ شده و مواد غذایی مختلف دیگر که روی گازجمع شده باشد، می توانید با استفاده از آبلیمو، آب و جوش شیرین یک خمیر درست کرده و بر روی مواد سر رفته بر روی گاز، بریزید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از طریق آب و اسفنج به تمیز کردن بپردازید.

۷- از بین بردن رسوبات آهک :

آهکی که در آب موجود است، رسوباتی از خود بر جا می گذارد که اگر در طولانی مدت تمیز نشود، باعث می شود تا لوله فاضلاب را مسدود کند. برای اینکه مانع از انسداد لوله فاضلاب شوید، از یک عدد لیمو ترش استفاده کرده و آن را در داخل سینک فشار دهید و بعد از مدتی شیر آب را باز کنید.

۸-تمیزکردن ماشین ظرفشویی :

ماشین ظرف شویی مانند هر وسلیه دیگری در آشپزخانه نیاز به تمیز کردن دارد و برای تمیز کردن و از بین بردن غذای خشک شده و مواد شوینده که باقی مانده است، می توانید یک تکه لیمو را به بدنه فلزی بمالید تا کاملا تمیز شوند و سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب بدنه را تمیز کرده و در نهایت با یک دستمال خشک پاک کنید.
 

۹-تمیز کردن پنجره‌ها :

در صورتی که دوده یا تار عنکبوب و یا حتی اثر انگشتی بر روی قاب پنجره ها ایجاد شود، ظاهر زیبایی نخواهد داشت. از این رو برای پاک کردن آنها از ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو، ۲/۱پیمانه سرکه سفید و ۴/۱پیمانه آب گرم استفاده کنید تا به طور کامل اثر دوده و انگشت از بین برود.

۱۰- خوشبو کردن هوای منزل :

برای خوشبو کردن فضای آشپزخانه می توانید از لیمو ترش استفاد کنید. به این صورت که ابتدا ظرف کوچکی را از آب پر کرده و چند تکه پوست لیمو و حدود ۱ قاشق چایخوری میخک و برگ رزماری داخل آن بیندازید. بگذارید آب به جوش آید تا بوی خوش را در کل اتاق‌های خانه استشمام کنید.

۱۱-ایجاد بوی تازه در دستگاه بخور:

از دستگاه بخور برای افزایش رطوبت و کاهش غبار استفاده می کنند و همان طور که می دانید بخار اوکالیپتوس آن‌ در تازگی هوا و کاهش سرفه افراد بیمار موثر است. اما در بعضی از دستگاه های بخور به دلیل گرمای بیش از حد دستگاه و راکد ماندن آب داخل آن بوی نامطبوع و کپک مانندی ایجاد می‌شود. برای اینکه این بو را از بین ببرید می توانید ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو را در داخل آب دستگاه بریزید تا بوی بد از بین برود.

نوشتهٔ بعدی
در هنگام خرید مبلمان چه نکاتی را باید رعایت کنید؟
نوشتهٔ پیشین
طریقه شستشوی فرش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید