خرید مبلمان مناسب برای منزل

بدون دیدگاه

نحوه خرید مبلمان مناسب برای منزل

برای خرید مبلمان هرگز نباید شتاب زده عمل کرد. زیرا باعث می شود تا علاوه بر پولی که به هدر داده اید، وقت و زمان را هم از دست بدهید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید مبلمان را دارید، حتما دقت کافی را داشته باشید تا با مشکل رو به رو نشده و از خرید خود رضایت کامل را ببرید. در صورتی که از خرید مبلمان انتخابی خود پشیمان شوید یا باید آن را پس فرستاده و هزینه ای را صرف کنید، یا اینکه مجبور هستید با مبلمانی زندگی کنید که احساس خوبی نسبت به آن ندارید. از این رو توصیه ما این است که قبل از خرید مبلمان به نکات زیر توجه داشته باشید.

توجه فضای مورد نظر

اولین کاری که قبل از خرید مبلمان باید انجام دهید، این است که یک اندازه دقیق از فضا تهیه کنید. زیرا انجام این کار به شما کمک می کند تا اندازه و مقیاس دقیق مبلمانی که انتخاب می کنید را به دست آورید. پاسخ به این سوال که یک فضای کوچک نیاز چه وسایلی دارد و اینکه یک فضای وسیع را باید چگونه چیدمان نمود، باعث می شود تا خانه شما دارای نظم خاصی باشد. در فضایی کوچک از مبلمان کوچک و در فضایی بزرگ از مبلمان بزرگ باید استفاده کرد. شاید فکر کنید که می توانید از مبلمان کوچک برای یک فضای بزرگ هم بهره برد و آنها را به شکل پراکنده ای چید، اما بهتر است بدانید که وجود یک مبلمان کوچک در یک اتاق بزرگ به نوعی القاگر بی نظمی خواهد بود. از این رو توصیه ما این است که با در نظر گرفتن اندازه فضای خود و مبلمانی که می خرید، فضای زندگی خود را جذاب و منظم کنید.

امکان تعویض روکش مبلمان

شما این امکان را دارید که مبلمانی را تهیه کنید که بتوانید روکش آنها را تعویض نمایید. با این وجود دیگر مبلمان شما تکراری و خسته کننده نشده و حتی به راحتی می توانید آنها را بشویید تا جلوه تازه ای بگیرند.

رنگ مناسب برای مبلمان

نکته مهمی که قبل از خرید مبل باید به آن توجه داشته باشید، رنگ مبلمان می باشد. رنگ مناسب برای مبلمان را باید با توجه به فضای خانه خود و حتی روحیه اعضای خانواده انتخاب نمایید. برای مثال اگر جزء افرادی هستید که معمولا” از رنگ ها انرژی گرفته و با وجود رنگ ها حس و حال خاصی در آنها ایجاد می شود، بهتر است دقیقا آن رنگی را که می خواهید یا مجموعه ای از رنگ ها را در کنار هم انتخاب کنید. زیرا انتخاب رنگی که مورد علاقه شما باشد، باعث می شود تا احساس راحتی و شادی در شما ایجاد شود. یادتان نرود در همه حال باید به شیک بودن و جلوه داشتن مبلمان دقت داشته باشید تا بتوانید با یک انتخاب صحیح خانه خود را زیبا تر کرده و از انتخاب خود رضایت داشته باشید.

وجود نوستالژیک ها

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که مبلمان و آثار هنری که در خانه خود دارند را به گونه ای انتخاب نموده اند که از نظر رنگ و طرح باهم ارتباط داشته و حالا که قصد خرید مبلمان را دارید، نگران این موضوع هستید که باید با این وسایل و آثار هنری که به نوعی باهم مرتبط هستند، چه کنید. اما فراموش نکنید که بسیاری از وسایلی که قبلا خریداری نموده اید، می توانند منظره و احساس خوبی برای شما به وجود آورند و اگر شما در هنگام خرید مبلمان جدید تمام دقت خود را کرده و با ویژگی های آنها آشنا شوید، خواهید دید که چگونه می توانید مبلمانی خریداری کنید که با وسایل و حس و حال شما هماهنگ باشد.

چه مبلی برای کجا مناسب است ؟

قبل از اینکه به خرید مبلمان بپردازید، باید به این مسله توجه کنید که این مبلمان را برای چه مکانی می خواهید و قرار است چه استفاده ای از آن ببرید. در صورتی که قرار است برای فضایی مانند اتاق نشیمن مبل بخرید، بهتر است بدانید که  باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی را انتخاب کنید. زیرا این اتاق فضایی است که در آن به صورت خانوادگی و دسته جمعی  به تماشای تلویزیون می پردازید و باید کاملا راحت و صمیمانه باشد. یادتان نرود که روکش این مبلمان باید با رنگ های شاد انتخاب شود و هرگز از روکش هایی که دارای تصاویر عجیب و ترسناک هستند، برای مبلمان اتاق نشیمن بهره نگیرید. اگر برای فضایی می خواهید مبل بخرید که معمولا” کودکانتان در آن قسمت مشغول بازی و بالا و پایین پریدن است، بهتر است از خرید مبلمانی با رنگ های شاد و روشن که زود کثیف می شوند، منصرف شده و حتی در هنگام خرید مبلمانی با دسته های ظریف را هم انتخاب نکنید.

اهمیت مدت زمان استفاده

در صورتی که شما جزء آن افرادی هستید که هر دو سال یکبار وسایل خانه خود را تعویض می کنند یا دائما در حال تغییر محیط اطراف خود هستند، به همین خاطر بهتر است برای خرید وسایل جدید، هزینه زیادی را صرف نکنید. زیرا هر باری که چیدمان خانه خود را تغییر می دهید و وسایل جدیدی را خریداری می کنید، کلی هزینه اضافی روی دست شما می ماند. به همین خاطر خریدن وسایل گرانقیمت کار درستی نیست و شما می توانید با هزینه ای کمتر، وسایلی با کیفیت مناسب را خریداری کنید و در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض کنید.

آگاهی در خرید مبلمان
همان طور که می دانید هر چیز جدیدی که برای خانه خود می خرید، باید چیز دیگری را از خانه کنار بگذارید. بهتر است بدانید که در بعضی مواقع آن چیزی که از نظر شما خیلی وحشتناک به نظر می رسد، می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. البته فراموش نکنید که همیشه خرید یک وسیله تازه برای خانه، نوعی استرس ایجاد می کند، مخصوصا اگر قرار باشد که برای مدت زمان طولانی از آن وسیله استفاده کنید. به همین خاطر بهتر است این وسایل را با آگاهی بسیاری خریداری نمایید.ز آنجایی که وجود مبلمان در منزل شما علاوه بر اینکه باعث می شود تا خانه ای زیبا داشته باشید، شما را دچار هیجان کرده و بسیار لذت بخش خواهد بود.

نوشتهٔ بعدی
نکاتی درباره کابینت های ام دی اف
نوشتهٔ پیشین
دیوارپوش دکوراتیو طرح نسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید