دکوراسیون با تزئینات ساده :

وقتی می خواهید خانه خود را به شکل زیبایی تزئین کنید، این اتفاق زمانی ساده و ارزان خواهد بود که شما از وسایل موجود در منزل خود استفاده کنید و خلاقیت به خرج دهید. اما برای انجام این کار باید از ترفند هایی بهره بگیرید و با توجه به سلیقه خود از ساده ترین وسایل برای تزئین خانه استفاده کنید. 

۱– استفاده از روبان برای تزئین :

یک دکور ساده در خانه شما می تواند به بهترین شکل ممکن تزئین شود. شما این امکان را دارید که با کمک وسایل زینتی جلوه دیگری به وسایل خانه خود بدهید. برای مثال از یک روبان ساده برای تزئین آباژور کنار تخت خود استفاده کنید. حتی می توانید  قاب عکس های خود را با استفاده از روبان از دیوار آویزان کنید.

۲ تزئین کتابخانه با کاغذ رنگی :

در صورتی که کتابخانه اتاق شما قدیمی و بی روح شده است، می توانید با استفاده از کاغذ های رنگی با دوام یا پارچه های اضافی که در منزل دارید، برای نونوار کردن کتابخانه خود استفاده کنید.

۳ کابینت بدون در :

بهتر است بدانید که تغییر دکوراسیون فقط با اضافه کردن وسایل انجام نمی شود، بلکه گاهی باید برخی از وسایل خانه را حذف کنید تا دکوراسیون زیباتری داشته باشید. برای مثال با برداشتن درب یک کابینت می توانید از آن به عنوان یک دکور استفاده کرده و ظروف زیبای خود را در داخل آن بچینید. شاید بهتر باشد داخل کابینت را رنگ کرده و ظاهر متفاوتی به آن ببخشید.

۴– دکوراسیون با وسایل بیرون از خانه :

می توانید از بعضی از وسایلی که در بیرون از خانه از آنها استفاده می شود به عنوان دکور به داخل خانه خود بیاوردید. مطمینا” در حیاط یا پاسیو منزل لوازمی دارید که قابلیت این را دارند که به عنوان دکور در داخل خانه استفاده شوند. برای مثال یک چهارپایه کوچک طرح دار که در حیاط وجود دارد را می توانید در کنار مبلمان قرار داده و به عنوان میز و یا حتی صندلی از آن استفاده کنید.

۵-تعویض روکش کوسن ها :

همان طور که می دانید اگر خواهید بالش یا کوسن های جدید بخرید چندان به صرفه نخواهد بود. از این رو بهتر است روکش آنها را تغییر دهید. شما این امکان را دارید که از روکش های آماده استفاده کنید یا پارچه دلخواه خود را بخرید و با سلیقه خود ظاهری جدید در کوسن ها خلق کنید.

۶– نمایش زیورآلات :

به جای آنکه زیور آلات خود را در داخل جعبه یا کشو میز قرار دهید، از آنها به عنوان تزئین اتاق خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم آنها را با میخ کوچکی به دیوار آویزان کنید، تا زیبایی خاصی به دیوار اتاق خود ببخشید.  

 ۷– عکس های خانوادگی :

عکس های خانوادگی جزء زیباترین وسایلی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها در گوشه ای از منزل خود منظره ای چشم نواز و خاطره انگیز ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم برای اینکه این قسمت از منزل شما کاملا به چشم بیاید، چند عکس را در اندازه های بزرگ چاپ و قاب نمایید. نکته مهم برای انجام این ایده این است که می توانید از هر طرحی برای قاب ها استفاده کنید، اما بهتر است همه آنها دارای یک رنگ باشند تا از این طریق بتوانید منظره ای یک دست را به نمایش بگذارید.

۸ بهره گیری از عناصر کوچک :

شما به راحتی می توانید در زمان مسافرت یا گردش در جنگل عناصر زیبایی را جمع آوری کنید و از آنها برای تزئین منزل خود استفاده کنید. انجام این کار نه تنها بدون هزینه می باشد، بلکه جلوه زیبایی را در دکوراسیون شما ایجاد می کند. برای مثال می توانید از کنار ساحل صدف و سنگ های زیبایی را پیدا کنید و با آنها یک مجموعه زیبایی را به نمایش بگذارید.

۹– استفاده از پرده بلند :

در صورتی که پرده بلندی دارید، بهتر است از آن استفاده کنید و اصلا آن را کوتاه نکنید. پیشنهاد می کنیم میل پرده را تا سقف بالا ببرید تا از این طریق نمای بلندی به اتاق ببخشد. بهتر است بدانید که این کار موجب می شود تا شما به اتاق خود ارتفاع بدهید.

۱۰ پتوهای تزئینی :

پتوهای نازکی که در منزل دارید را از کمد بیرون آورده و از آنها برای تزئین اتاق نشیمن یا اتاق خواب استفاده کنید. عد از اینکه از آنها در قسمت هایی از اتاق خواب یا نشیمن استفاده کردید، خواهید دید که چگونه می توانند رنگ و طرح تازه ای را در فضا ایجاد کنند.

۱۱– استفاده از کتاب ها:

پیشنهاد می کنیم از کتابهایی که در منزل دارید برای تزئین استفاده کنید. بهتر است کتابهایی که دارای جلد مقوایی و محکمی هستند را روی میز جلوی مبل بچینید تا نمای زیبایی را به وجود آورند.

۱۲ نصب بشقاب به دیوار :

در صورتی که در منزل خود بشقاب های رنگی و طرح دار دارید، توصیه ما این است که از آنها برای تزئین دیوار استفاده کنید و یک اثر هنری را خلق کنید. شاید این بشقاب ها هیچ تناسبی باهم نداشته باشند، اما در کنار هم جلوه ویژه ای را ایجاد می کنند. در ابتدا جای بشقاب ها را مشخص کنید و سپس روی دیوار نصب کنید. این کار باعث می شود تا بی جهت دیوار را سوراخ نکنید.

۱۴- استفاده از نقاشی کودکان :

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که به دکوراسیون اتاق کودک خود اهمیت می دهند، اما بهتر است بدانید که شما با کمترین هزینه می توانید اتاق فرزند خود را تزئین کنید. پیشنهاد ما این است که به جای انبار کردن نقاشی های کودک خود، آنها را قاب کنید و در معرض دید بگذارید. حتی می توانید هر چند وقت یکبار عکس داخل قاب ها را عوض کنید و نقاشی جدید کودک خود را در داخل آنها بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید