دکوراسیون با رنگ آبی

بدون دیدگاه

دکوراسیون با رنگ آبی

یکی از سردترین رنگ هایی که در چرخه رنگ ها وجود دارد رنگ آبی می باشد. رنگ آبی علاوه بر اینکه نرمی و لطافت کودکانه را دارد در عین حال از جذابیتی مردانه برخوردار است. رنگ آبی در تناژ های تیره عمیق تر و تاثیرگذارتر بوده  و استفاده از این رنگ در فضا باعث می شود تا افراد متفکر تر و نکته دان تر به نظر برسند.

تناژ روشن رنگ آبی در طبیعت نقش مهمی را ایفا می کند و این رنگ در ذهن افراد تداعی کننده آسمان، دریا و آب می باشد و پاکیزگی و زلالی  این رنگ باعث می شود تا حس سادگی و صداقت در آن موج بزند و این حس در زمان طراحی دکوراسیون منزل نقش مهمی دارد. از طرفی به دلیل اینکه رنگ آبی جلو ای تازه و شاداب را به نمایش می گذارد بسیار مورد توجه طراحان داخلی قرار می گیرد.

محل های قابل استفاده از رنگ آبی

برای اینکه بتواند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل هوشمندانه عمل کنید باید در زمان استفاده از رنگ آبی آن را در ترکیب با رنگ دیگری به کار بگیرید تا بتوانید طراحی موفقی را انجام دهید. در گذشته از این رنگ برای سرویس بهداشتی و همچنین اتاق خواب بهره می گرفتند اما به مرور زمان استفاده از این رنگ برای فضای نهار خوری، آشپزخانه و همچنین ورودی به عنوان یک رنگ ایده آل مورد استقبال قرار گرفت.

اگر خانه ی کوچکی با فضاهای محدود داشته باشید می توانید بدون نگرانی از تناژ های تیره رنگ آبی استفاده کنید زیرا این رنگ به دلیل سردی که در ذات خود دارد می تواند فضا را بزرگ تر نشان دهد و باعث می شود تا سطوحی که به رنگ آبی در آمده است در چشم افراد دور تر به نظر برسد و این مسله در نهایت به بزرگ نمایی فضا کمک زیادی می کند.

استفاده از رنگ سفید همراه با رنگ آبی می تواند ترکیب بی نظیری را ایجاد کند و به دلیل شفافیت وشادابی که در رنگ سفید نهفته است می توان از این ترکیب برای مبلمان و دیوار های منزل خود استفاده کنید. برای مثال مبلمانی با رنگ سفید یا شیری در مقابل دیوار هایی با رنگ آبی ترکیب زیبا و شفافی را ایجاد می کند. حتی بهره گیری از این ترکیب برای اتاق خواب و اتاق غذا خوری هم  گزینه مناسبی خواهد بود. برای مثال می توانید از رنگ آبی تیره برای دیوار ها و از رنگ سفید برای رو تختی استفاده کنید و با کمک رنگ خاکستری خیرگی بیش از حد را کم کرده و فضایی ملایم را به وجود آورید با وجود این ترکیب در اتاق خواب خود احساس آرامش وصف ناپذیری خواهید داشت.

رنگ آبی برای نشیمن

در صورتی که می خواهید یک طراحی زیبا و در عین حال پر انرژی را در اتاق نشیمن منزل خود به وجود آورید می توانید از رنگ آبی به همراه ترکیب بندی های مکمل آن استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم از رنگ نارنجی به عنوان چاشنی در طراحی دکوراسیون نشیمن بهره گرفته و از رنگ آبی به عنوان رنگ قالب در این فضا استفاده کنید. برای مثال رو انداز مبلمان و میز ها را با رنگ نارنجی در نظر بگیرید و عناصر چوبی که دارای رنگ عسلی هستند را در کنار رنگ آبی به کار ببرید.

در صورتی که از آبی تیره تری استفاده می کنید این امکان برای شما فراهم می شود تا بتوانید از رنگ نارنجی متمایل به زرد بهره بگیرید و اگر رنگ آبی روشن را انتخاب می کنید بهتر است از نارنجی که بسیار به رنگ قرمز تمایل دارد بهره بگیرید.

فراموش نکنید که ترکیب های پیشنهادی می تواند در نتیجه مطلوب به شما کمک کند و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم یک رنگ خنثی همانند سفید یا خاکستری روشن را به این ترکیب اضافه کنید و دلیل آن هم این است که وجود رنگ سوم در یک فضا با دو رنگ مکمل نه تنها زیبایی دکوراسیون را افزایش می دهد بلکه باعث می شود تا دو رنگ مکمل بهتر و بیشتر در کنار یکدیگر بشینند.

اتاق غذاخوری با رنگ آبی

با کمک رنگ آبی در اتاق غذاخوری می توانید فضای مجلل و شیکی را ایجاد کنید. این فضا همانند آشپزخانه می تواند با طراحی رنگ آبی جلوه با شکوهی پیدا کند. برای دکوراسیون این فضا می توانید مبلمانی با رنگ آبی را انتخاب کنید البته رنگ آبی صندلی ها شاید فضای سردی را ایجاد کنید که باید برای جلوگیری از سرد شدن بیش از حد فضا از رنگ قرمز یا نارنجی کمک بگیرید تا فضایی شاداب را خلق کند. برای مثال می توان دستمال های سفره یا قاب تابلویی که به دیوار این اتاق نصب کرده اید را به رنگ قرمز یا نارنجی انتخاب کنید تا از این طریق زیبایی رنگ آبی فضا بیشتر نمایان شود.

در صورتی که می خواهید دکوراسیونی با سبک فرانسوی را در اتاق غذاخوری منزل خود ایجاد کنید می توانید رنگ آبی کم رنگ یا آبی نیلی را با سفید ترکیب کرده و از آنها برای دیوار ها و صندلی های این اتاق بهره بگیرید. البته دیوارهایی با رنگ آبی تیره در کنار مبلمانی با رنگ سفید می تواند فضای غذاخوری را بسیار مجلل تر کند و در صورتی که از اکسسوری هایی با رنگ طلایی در این اتاق استفاده کنید علاوه بر اینکه اتاق مجللی ایجاد می شود از  سردی بیش از حد فضا می کاهد.

دکوراسیون آبی آشپزخانه

برای طراحی و دکوراسیون آشپزخانه در گذشته از رنگ هایی مانند زرد و نارنجی استفاده می کردند تا از این طریق فضایی گرم و اشتها آور فراهم شود اما امروزه از آنجایی که تمایل مردم به  مصرف مواد غذایی کمتر و گرفتن رژیم های غذایی بیشتر شده است به همین خاطر برای آشپزخانه خود به دنبال رنگ هوشمندانه ای هستند که بتواند به رژیم غذایی آنها کمک کند. از این رو رنگ آبی گزینه مناسبی برای آشپزخانه بوده و در صورتی که در کنار آن رنگ سفید و تناژ های مختلف رنگ طبیعی چوب برای کابینت ها استفاده شود می توان آشپزخانه ای دلخواه و مدرنی را ایجاد نمود. دیوار های آشپزخانه را به رنگ آبی در آورده و برای کانتر از رنگ آبی روشن استفاده کنید تا با ترکیب ایجاد شده بتوان این فضا را با سایر فضاهای منزل خود هماهنگ سازید.

اتاق خواب آرامش بخش

از زمان های گذشته تا به امروز رنگ آبی به عنوان یک گزینه مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود و حال اگر از رنگ آبی در ترکیب با رنگ قهوه ای بهره بگیرید می توانید آرامش فضا را افزایش دهید. البته ترکیبات دیگری مانند رنگ سبز روشن در کنار آبی تیره یا رنگ بنفش همراه با رنگ آبی روشن را می توانید برای اتاق خواب خود استفاده کنید در هر صورت ترکیب رنگ های پیشنهادی همگی با توجه به علاقه مندی شما برای آرامش بخشی اتاق خواب مناسب هستند.

رنگ سرمه ای را به صورت معمول برای اتاق خواب پسر ها استفاده می کنند که می تواند با رنگ سفید و قرمز ترکیب شده و جلوه زیبایی را ایجاد کند. اما برای اتاق خواب دختر ها معمولا رنگ آبی پاستیلی را با صورتی کم رنگ ترکیب کرده و اتاق خواب دوست داشتنی را ایجاد می کند. انتخاب رنگ آبی و سبز در کنار رنگ لیمویی به عنوان چاشنی بسیارمناسب اتاق کودکان بوده و باعث می شود تا فضای لطیفی برای کودکان شما فراهم شود.

نوشتهٔ بعدی
پیوند خانواده با دکوراسیون کامل
نوشتهٔ پیشین
ساماندهی دکوراسیون منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید