دکوراسیون خانه با سبک های مختلف

دکوراسیون خانه با سبک های مختلف

برای اجرای سبک های مختلف چینش مبلمان نیاز به داشتن یک فضای بزرگ نبوده و شما این امکان را دارید که در خانه کوچک خود از هر سبکی که دوست دارید استفاده کنید. در زمان های گذشته همه خانه ها یک دست و یک شکل بودند. برای مثال همه از فرش های لاکی کاشان، پشتی های دست دوز و پتو های ملحفه شده سفید که در دور تا دور خانه پهن شده بود، استفاده می کردند. بعد از چند سال استفاده از مبل های یک دست و یک جور که تنها در طرح و نقشه متفاوت بودند، باب شد. در واقع این مبل ها از چوب های ضخیمی و پارچه های زمخت ساخته می شدند. سالها گذشت تا پای دکوراسیون داخلی و حتی سبک های آن به میان آمد و حالا بعد از گذشت مدت زمان طولانی با طراحی دکوراسیونی که برای هر خانه ای انجام می شود، خانه ها دارای هویت و شخصیت شده اند. برای مثال یک خانه مدرن است و دیگری روستیک و ….

البته همان طور که می دانید به دلیل اینکه هر کدام از سبک های دکوراسیون دارای قاعده و قانون خاصی هستند، خانه ها شخصیت پیدا کرده اند. اما یادتان نرود که برای طراحی دکوراسیون هر خانه ای و شخصیت بخشیدن به آن، هرگز متراژ مهم نبوده و تنها مسله این است که با استفاده از اصول طراحی و چیدمان، ساده ترین ترفند ها را به سبکی که دوست دارید، اجرا کنید.

 سبک کلاسیک

در صورتی که برای دکوراسیون خانه خود سبک کلاسیک و روش های سنتی را انتخاب کرده اید، بهتر است بدانید که همه اجزایی که برای تزئین فضای خانه به کار می بردید باید پر رنگ، پر زرق و برق، لعاب دار و به شکل خاصی اغراق آمیز باشند. در واقع در این سبک ظاهر فرینده ای نهفته است که باعث می شود تا چشم هر بیننده ای را خیره کند. برای طراحی خانه خود بهتر است دیوار ها را با دو رنگ متفاوت رنگ آمیزی کنید و برای دور دیوار از آرک استفاده کنید. در واقع پیشنهاد ما این است که دیوار ها آرک و قاب داشته باشند، حتی انجام این کار برای خانه های کوچک هم بهترین کار خواهد بود. برای رنگ آمیزی سقف از یک رنگ خاص و ساده استفاده کنید تا سقف بلند تر و خانه بزرگتر به نظر برسد. در صورتی که دوست دارید خانه ای دلباز داشته باشید، می توانید از دیوارپوش های چوبی برای دیوار و سقف استفاده کنید تا از این طریق ظاهر خانه شما سنتی و کلاسیک به نظر برسد.

فراموش نکنید که خانه های سنتی امروزی متفاوت از خانه های قدیمی می باشد. در واقع در خانه هایی با سبک کلاسیک بازی با رنگ ها در کمال احتیاط انجام می گیرد و باید یک رنگ پررنگ و فریبنده را به عنوان رنگ اصلی و سایر رنگ ها را با توناژ ضعیف تر انتخاب کنید. برای مثال می توانید از رنگ هایی مانند خاکی، بژ و حتی آبی پررنگ به عنوان رنگ اصلی و رنگ گلبهی را به عنوان رنگ خاص در نظر بگیرید.

بهتر است بدانید که قرار دادن مبلمان راحتی در کنار سنتی، یکی از مشخصه های خانه های کلاسیک است. اما برای انجام این کار نیاز به فضایی مناسب و کافی دارید، اما اگر فضای نشیمن خانه شما کوچک باشد، جای نگرانی نیست، بلکه شما با قرار دادن مبلمان راحتی در کنار دو مبل کلاسیک، علاوه بر اینکه خانه شما پر از صندلی به نظر نمی رسد، سبک کلاسیک خانه هم حفظ می شود.

سبک مدرن

برای داشتن خانه ای با سبک مدرن لازم نیست که به دنبال وسایل خاص باشید، بلکه امروزه طراحان داخلی از عناصر خاصی برای طراحی خانه های مختلف استفاده می کنند که بدون شک هرگز به فکر شما نخواهد رسید. اولین مسله ای که این روزها در طراحی داخلی به آن توجه می شود، مسله نور است. در صورتی که خانه شما دارای پنجره های بلندی است و نورگیر آن تامین می شود، بهتر است وقت خود را برای خرید لوازم خاص هدر ندهید، بلکه به شیشه ها و قاب های پنجره های خانه توجه کنید و آنها را سر و سامان دهید. همان طور که می دانید نور طبیعی بیش از هر چیزی باعث می شود تا زیبایی خانه شما دو برابر شود و فضای خانه های کوچک را بزرگتر نشان دهد. پشنهاد می کنیم اگر ریسک پذیر هستید، یکی از پنجره های خانه را پرده نزده و اجازه دهید تا خالی بماند.

یادتان نرود که تنها با داشتن پنجره های های بلند و نوری طبیعی نمی توان خانه ای مدرن ایجاد کرد. بلکه با کمک رنگ ها باید به خانه خود شخصیت بدهید. در واقع زمانی که از نور طبیعی برای زیبایی خانه خود استفاده می کنید، باید طیف رنگ هایی که برای لوازم انتخاب می کنید، بین کرم، آبی، خاکستری و قهوه ای روشن باشد. حتی بهتر است فرشی که برای بین مبلمان انتخاب می کنید، دارای رنگ خنثی باشد تا در اثر نور زیادی که به خانه تابیده می شود، جبران سایه ها و تاریکی ها را کند.

بهترین چیدمان مبلمان برای خانه های مدرن، وجود یک کاناپه ساده در کنار دو مبل راحتی تک با طراحی بیضی می باشد. نکته مهم این است که با کمک طراحی خاص صندلی ها می توانید محیطی نرم و انعطاف پذیر ایجاد کنید. در صورتی که تمایل دارید تا فضای منعطف تری داشته باشید، می توانید به جای استفاده از میز چهارگوش جلوی مبلی، از یک میز کوچک گرد بهره بگیرید.

یادتان نرود که باید مبل ها از دیوار فاصله داشته باشند و فرشی که در این فضا قرار می گیرد به اندازه ای باشد که زیر پایه همه مبل ها قرار داشته باشد.  

خانه ای مجلل

شاید فکر کنید که ایجاد یک خانه مجلل نیازمند فضایی بزرگ می باشد، اما بهتر است بدانید که می توانید در یک خانه کوچک و ساده و با کمک المان های طراحی، یک خانه مجلل را خلق کنید. نکته مهم این است که اجازه ندهید خانه شما شلوغ و بهم ریخته به نظر برسد، به همین خاطر از خرید لوازم عتیقه و دکور کردن آنها در قسمت های مختلف خانه بپرهیزید. در واقع خانه ای مجلل است که بدون توجه به متراژی که دارد، هر کدام از اجزا با بزرگ نمایی نشان داده می شوند و تاکید روی تعداد و قیمت لوازم نخواهد بود. برای مثال به جای خرید یک لوستر یا ساعت گرانقیمت، یک مدل خاص از لوستر را انتخاب کنید که در اندازه، بزرگ نمایی خاص دارد یا ساعتی را تهیه کنید که بیشتر از معمول اغراق آمیز باشد.

در خانه ای با سبک مجلل باید لوازمی را انتخاب کنید که دارای مشخصه سادگی و در عین حال خاص باشند. در چنین خانه هایی باید از المان های خاص در طراحی استفاده کنید. برای مثال به جای اینکه روی شومینه را با قاب عکس های کوچک و بزرگ پر کنید، از یک مجسمه عجیب و غریب استفاده کنید و فراموش نکنید که خانه های مجلل را باید با ترکیب رنگ های شاخص مانند قرمز، نارنجی و سفید دکوراسیون کنید.

شکل چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی به صورت رو در رو  می باشد. زیرا در این حالت افراد در یک موقعیت مناسب قرار گرفته و باهم به گفتگو می پردازند. در این نوع چیدمان خاص نیاز به قراردادن یک کاناپه بزرگ نبوده و به راحتی می توانید صندلی ها را دو میز وسط مبل ها بچینید. در این نوع چیدمان صحبت و ارتباط افراد بهتر انجام می گیرد و باعث می شود تا رابطه ها گرم تر شود.

سبک روستیک

همان طور که آدم ها دارای شخصیت هستند، خانه ها هم باید شخصیت داشته باشند و هر خانه با طراحی خاص خود اصالت خاصی را نشان خواهد داد. طراحان داخلی معتقدند که بدترین شکل خانه آنهایی است که هیچ یک از وسایل و چیدمان اساسی بهم ارتباطی ندارند. برای مثال در صورتی که خانه ای با سبک روستیک را می پسندید، دیگر نباید از سرامیک استفاده کنید. همان طور که می دانید سبک روستیک دارای المان هایی از طبیعت می باشد و باید در آن از چوب ها برای تزئین استفاده کنید. جنس مبل هایی که انتخاب می کنید، باید از جنس های معمول نبوده و البته چرم گزینه مناسبی برای این سبک از خانه ها می باشد.

انتخاب یک رنگ مناسب با توجه به سبکی که در نظر دارید، متفاوت خواهد بود. از این رو در سبک روستیک باید از رنگ هایی با طیف گرم مانند سبز، قهوه ای و نارنجی بهره بگیرید. با قرار گلدان های خاص می توانید طبیعت را به خانه خود بیاورید و با کمک آباژور هایی که دارای پارچه های کتانی، کنفی یا ترکیب آن دو با چوب و چرم هستند، می توانید خانه خود را به سبک روستیک سوق دهید. از آنجایی که مبل های چرمی به صورت معمول بزرگ و جاگیر است، پیشنهاد می کنیم به جای یک دست کامل از دو کاناپه دو و سه نفره استفاده کنید و در صورتی که فضافی کافی در اختیار ندارید، از قرار دادن میز وسط خودداری کرده و تنها دو میز عسلی کوچک در دو زاویه مختلف از خانه قرار دهید تا فضای شما باز و راحت به نظر برسد.

سبک معاصر

استفاده از سبک معاصر به تازگی باب شده و اصول این سبک بر پایه تعداد وسایل کمتر بنا شده است. در واقع در این سبک خبری از جزئیات انحنادار، حاشه های تزئینی و طرح گل نبوده و به صورت کلی همه چیز کاملا ساده می باشد. وسایلی که در سبک معاصر انتخاب می کنید، باید ساده، ابتدایی، بی پیرایه و کاملا” ساختاری باشند. بهتر بدانید که طراحی معاصر با طراحی مدرن متفاوت بوده و در این سبک هر چه تعداد وسایل کمتر باشد، بهتر است. زیرا باید هر وسیله و ملزوماتی دارای حالت انفرادی و منحصر به فرد باشد. بهترین کاری که می توانید برای داشتن خانه ای با سبک معاصر انجام دهید، انتخاب مبل هایی بدون دسته است. زیرا در این حالت چشم ها بهتر می توانند چرخش داشته باشند و این مسله باعث دیده شدن وسایل ساده که با هدفی خاص در بخشی از اتاق قرار گرفته اند، می شود.

آنچه برای سبک معاصر بسیار مهم است، انتخاب مبل هایی با خطوط ساده و صاف می باشد که دارای رنگ هایی مانند سفید، سیاه یا رنگ های خنثی هستند. البته جنس پارچه این مدل مبل ها از نخ، کتان، پشم، سیلیک و کنف می باشد.

انتخاب رنگ مناسب برای سبک معاصر هم کاری است که باید به آن توجه کنید. برای مثال رنگ سیاه را برای کف و رنگ دیوارها را معمولا” از رنگ های خنثی انتخاب می کنند. دلیل انتخاب این رنگ ها هم این است که پس زمینه مناسبی برای ملزومات رنگی وجود داشته باشد.

همان طور که گفته شد مبل های بدون دسته انتخاب مناسبی برای این سبک خانه ها می باشد، اما نکته مهم این است که چیدمان مبل های بدون دسته را باید به شکل ال انجام دهید. زیرا این مدل چیدمان نه تنها باعث می شود تا کارکرد بهتری داشته باشند، بلکه محیط بازتر و دلباز تر به نظر می رسد. خوبی سبک معاصر این است که نیاز نیست برای انتخاب فرش خود را به زحمت بیندازید و تنها پهن کردن یک فرش گرد یا بیضی هم مناسب خواهد بود.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید