دکوراسیون محل کار :

یکی از دغدغه های مهم و همیشگی مدیران رضایتمندی نیروی انسانی در محیط کار است و این مسله باعث می شود تا تاثیر محیط کار بر کارکنان افزایش یافته و هر چه بیشتر و بهتر به انجام وظایف خود بپردازند و از این طریق بتوانند نتایج ارزنده ای را نصیب سازمان کنند. به همین علت برای تزئین و تغییر دکوراسیون دفتر کار باید نکاتی را رعایت کرده تا بتوانند محیط دلپسند و آرامش بخشی را برای کارکنان و مشتریان فراهم آورید.

۱-انتخاب رنگ متناسب با فعالیت کاری :

همان طور که می دانید رنگ فضای کار شما تاثیر بسیار زیادی در روحیه کارکنان خواهد داشت. به همین علت باید در انتخاب رنگ دقت فراوانی داشته باشید و سعی کنید از رنگ های الهام بخش و با کیفیت که مشخصه فضای یک سازمان است، استفاده نمایید.

۲ زیباسازی دیوارها :

بهتر است بدانید که یک دیوار خالی به سادگی باعث کسالت همه کارکنان در محیط کار می شود. به همین علت پیشنهاد می کنیم تا با نصب چند تصویر، عکس و قاب برای دیوار ها، کاری کنید تا تا به حرفه ای تر شدن محیط کمک کنید. شما این امکان را دارید تا با استفاده از یک ایده خلاقانه، باعث ایجاد آرامش و نشاط در محیط کار خود شوید. یادتان نرود که این نکته تاثیر مثبتی بر روی کارمندان و مشتریان خواهد داشت.

۳ استفاده از تزئینات برای لطیف کردن محیط اداری :

برای اینکه فضای خشک و اداری محیط کار خود را تبدیل به یک فضای هنری منحصر به فرد نمایید، می توانید از گیاهان، تنگ ماهی، عکس های خانوادگی، یا آثار هنری استفاده نمایید. انجام این کار باعث می شود تا محیط کار شما از حالت خشک و جدی خارج شود. بهتر است بدانید که وجود وسایلی مانند چراغ مطالعه، ساعت رومیزی و… علاوه بر اینکه جنبه کاربردی دارند، می تواند جلوه میز کار شما را زیباتر نمایند.

۴-استفاده از مبلمان ارگونومیک :

ضروری ترین وسیله در محیط کار انتخاب یک مبلمان راحت خواهد بود. به دلیل اینکه افراد ساعات زیادی را در پشت میز می گذرانند، از این رو بهتر است در فکر خرید میز و صندلی ارگونومیک برای محیط کار خود باشید. زیرا مبلمان ارگونومیک به افزایش بهره وری و کاهش دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت کمک می کند و همچنین باعث  کاهش تنش عضلانی و ایجاد ایمنی برای بافت های مختلف بدن می شود. حتی اگر در محیط کار با کامپیوترکار می کنید، می توانید به تهیه کیبورد، موس و مانیتور ارگونومیک نیز بپردازید.

۵-وجود قفسه و فایل برای مرتب نگه داشتن وسایل :

آنچه برای هر شخص و در هر اتاق کار لازم و ضروری است، وجود قفسه یا فایل مخصوص به فرد می باشد. در واقع هر فرد برای مرتب کردن و نگه داشتن وسایل، فایل ها و پرونده هایش، نیازمند این است که جای هر چیز مشخص باشد تا فرد راحت تر به کارهای روزانه اش رسیدگی کند.

۶– نور ایده ال در محیط کار:

نکته مهم در محیط کار این است که نور باید به اندازه کافی باشد تا چشم خسته نشود. زیرا همان طور که می دانید افراد به صورت طولانی پشت کامپیوتر می نشینند و بهتر است تا نور به صورت کافی وجود داشته باشد تا احساس خستگی ایجاد نشود. یادتان نرود که مناسب نبودن نور در محیط کار، باعث می شود تا ضعف بینایی به همراه چشم درد در کارکنان به وجود آید.

۷-ایجاد انسجام در محیط کار :

بهتر است بدانید که توجه به رنگ، مبلمان و تزئینات به تنهایی کارساز نخواهد بود، بلکه باید بین همه آنها تناسبی برقرار باشد. به همین خاطر در صورتی که مضمون یا تمی را در اختیار دارید، حتما آن کار بگیرید. برای مثال ممکن است مبلمان دفتر کار شما از طراحی خوبی برخوردار باشد، اما رنگ دیوارها و تصاویری که روی آن ها قرار داده اید هیچ تناسبی با هم ندشته باشند. به همین خاطر توجه داشته باشید که انتخاب یک مضمون کلی یا تم به منسجم تر کردن طراحی داخلی  محیط کار شما کمک می کند. 

همان طور که می دانید محیط کار هر فردی مانند خانه دوم او می باشد و حتی ممکن است افراد در بیشتر ساعات شبانه روز در محیط کار خود باشند، به همین خاطر بدیهی است که محیط کار نیز باید مانند خانه برآورنده حداقل نیازهای روحی و روانی افراد باشد تا بتوان از این طریق علاوه بر کسب درآمد و ارتقای سطح دانش خود به انجام خدمات موثر بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید