دیوارپوش جدید چرمی تایل چرمی دکوری

یکی از مهم ترین عناصری که در دکوراسیون داخلی به آن توجه ویژه ای می شود دیوارها هستند. از این رو انتخاب نوع پوششی که برای دیوارها استفاده می شود بسیار اهمیت دارد و لازم است برای تزیئن این بخش از منزل نکاتی را در نظر گرفته تا بتوان چهره لوکس و زیبایی را در دکوراسیون داخلی ایجاد نمود.

از آنجایی که امروزه دیوارپوش های متنوعی در بازار موجود است می توان متناسب با سلیقه و کاربری محیط نمونه مناسبی را انتخاب نمود. یکی از دیوارپوش های جدیدی که در حال حاضر از آنها برای پوشش دادن دیوارها استفاده می شود تایل ها و دیوارپوش های چرمی می باشند که با رنگ و طرح های مختلف فضایی زیبا و بی نظیری را خلق می کنند.

انتخاب نوع دیوارپوش

انتخاب نوع دیوارپوش برای هر دیوار خانه بسته به این که نوع کاربری فضا چیست و چه میزان بودجه برای انجام این تغییر در نظر گرفته شده است مشخص می شود. حتی برای انتخاب نوع پوشش دیوار ها باید به سبک مبلمان قابل استفاده در محیط و همچنین کاربرد دیواری که قرار است پوشش داده شود هم توجه نمود تا علاوه بر اینکه فضای لوکسی به وجود می آید هماهنگی عناصر محیط هم حفظ شود.

انواع مختلف دیوارپوش چرمی

دیوار پوش هایی که با نام چرمی معرفی می شوند دارای انواع مختلفی هستند که با طرح های گوناگون طراحی و همچنین تهیه می شوند. دیوارپوش های چرمی به صورت پنل و یا به شکل رول بوده و تنوع مدل در آنها بسیار زیاد می باشد.

دیوارپوش های چرمی که به شکل رولی هستند بسیار شبیه کاغذی دیواری بوده و به همان صورت در بازار موجود و قابل نصب می باشند و به صورت معمول برای فضاهایی استفاده می شوند که قرار است کل دیوار پوشش داده شود و اگر نیاز به پوشش دادن و تزئین یک بخش از دیوار وجود داشته باشد بهتر است از دیوارپوش های چرمی که از نوع پنل یا تایل هستند استفاده شود.

مزایای استفاده از دیوارپوش های چرمی

مهم ترین مزیت این نوع دیوارپوش ها عایق صوت و حرارتی آنها می باشد که باعث می شود به عنوان اولین گزینه برای فضاهایی که نیاز به آکوستیک کردن محیط وجود دارد استفاده شوند. دیوارپوش های چرمی به راحتی قابل نصب بر روی دیوار بوده و به دلیل داشتن اندازه و ابعاد مختلف می توان با توجه به ابعاد دیوار از اندازه های سفارشی استفاده نمود. مزیت دیگر دیوارپوش های چرمی تنوع طرح و رنگ آنها است که باعث می شود برای سبک های مدرن و کلاسیک قابل استفاده باشند.

مکان های قابل استفاده از دیوارپوش های چرمی

با اینکه دیوارپوش های چرمی این قابلیت را دارند که از آنها روی تمامی دیوارها استفاده شود اما پیشنهاد می کنیم از دیوارپوش های چرمی تنها برای یکی از دیوار ها منزل بهره گرفته شود و دلیل آن هم این است که این نوع پوشش های دیواری به لحاظ بصری سنگین و گیرا بوده و نصب آنها روی قسمتی از دیوار زیبایی بیشتری خواهد داشت. دیوار پشت تلویزیون یک از فضاهایی است که می توان با نصب دیوارپوش های چرمی به نقطه کانونی ایجاد شده جلوه زیبا تری بخشید.

البته در اتاق خواب برای دیوار بالای تختخواب و در فضای نشیمن و پذیرایی منزل برای دیوار کنار میز ناهار خوری یا اصلی ترین دیوار پذیرایی که دید مناسبی دارد هم می توان از دیوارپوش های چرمی بهره گرفت. فضاهای دیگری هم در منزل وجود دارد که با توجه به نوع کاربری آنها می توان از نمونه های مختلف دیوارپوش های چرمی استفاده کرده تا حس گیرایی را در فضا ایجاد کنند.

طریقه اجرای دیوارپوش های چرمی

برای نصب و اجرای پوشش های چرمی  بر روی دیوار باید زیر سازی مناسبی را ایجاد کرده و سپس کار اجرای دیوارپوش ها را انجام داد. البته در صورتی که پوشش های چرمی به صورت رولی باشند باید نوع زیر سازی را مطابق با زیر سازی کاغذ دیواری انجام داده و سپس عملیات نصب را به راحتی انجام داد. اما اگر دیوارپوش های چرمی به صورت پنل های چرمی باشند برای نصب آنها باید از چسب مخصوصی استفاده نمود.

رنگ و طرح پوشش های چرمی

طراحی های متفاوتی برای دیوارپوش های چرمی وجود دارد و این متنوع بودن رنگ، مدل و طرح تایل های چرمی باعث می شود تا مشتریان با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزل از مدل های مختلف استفاده کنند. نمونه ای از دیوارپوش های چرمی وجود دارند که بسیار شبیه کاغذ دیواری بوده و نمونه های دیگربه صورت پنل های سه بعدی هستند که برای فضاهای مختلف قابل استفاده می باشند. البته بعضی از دیوارپوش های چرمی هم هستند که با سنگ و نگین بوده که با کمک آنها زیبایی و شکوه کار بسیار بیشتر می شود.

فراموش نکنید که با استفاده از نورپردازی های مختلف می توان جلوه دیوار را افزایش داده و چون بازتابش نور بر روی چرم بسیار کم است از این رو با استفاده از نورپردازی های زیبا این امکان فراهم می شود تا یکنواختی فضا از بین رفته و شکوه محیط بیشتر شود. 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید