دیوارپوش پی وی سی PVC

دیوارپوش های پی وی سی (PVC) و موارد کاربرد این دیوار پوش ها

بهتر است بدانید که پلی وینیل کلراید که آن را با نام اختصاری پی وی سی می شناسید، نوعی ترمو پلاستیک است که با ارزش ترین محصول پتروشیمی به حساب می آید و با روکش های متنوع پی وی سی لمینیت می شوند. دلیل ارزشمند بودن این محصول، پر مصرف بودن آن است و جایگزین مناسبی برای اکثر مواد و مصالح ساختمان سازی مانند چوب، سیمان و سفال می باشد. در واقع بیش از ۵۰ درصد از این محصول در فناوری های نوین ساختمان سازی کاربرد دارد.
نکته مهم این است که اجرای سیستم های سبک سازی همراه با استحکام، جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و همچنین توجه به زیبایی دکوراسیون داخلی خانه باعث شده تا در سال های اخیر استفاده از این محصول به مراتب بیشتر از دیگر مصالح ساختمانی باشد.
مزایای دیوارپوش پی وی سی :
بهتر است بدانید که دیوارپوش های PVC در خانواده پوشش های دیواری داخلی قرار گرفته و عایق صوت و دما هستند. البته فراموش نکنید که این نوع دیوارپوش ها نسبت به ضربه مقاوم بوده و برای نصب و اجرای آن نیاز به زیر سازی خاصی نیست. این دیوارپوش ها تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ داشته و در مدل های متفاوت می توانید آنها را نصب کنید. دیوارپوش های پی وی سی به گونه ای طراحی شده اند که با وجود آنها می توانید زیبایی و تنوع را به راحتی احساس کنید.
مزیت دیگر دیوارپوش های پی وی سی این است که در اولین مراحل بعد از سفت کاری می توان آن را روی دیوار نصب کرد و به همین خاطر بسیاری از هزینه های اجرای سایر مصالح حذف می شود و به گونه ای می توان گفت که استفاده از این دیوارپوش ها مقرون به صرف خواهد بود.

نصب پنل های پی وی سی ساده خواهد بود و دلیل آن هم این است که این پانل ها دارای ابزار اتصالات متنوعی هستند که می توانید با کمک اتصالات کشویی آن ها را به راحتی نصب کنید.
ضخامت این نوع دیوارپوش معمولا درحدود یک سانتیمتر می باشد، اما با این حال در برابر ضربه ناگهانی دارای مقاومت بالایی هستند. از این دیوارپوش ها می توانید در مکان های مرطوب استفاده کنید، زیرا در مقابل رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.
پانل های PVC در برابر حشره و باکتری مقاوم بوده و به راحتی می توانید آن ها را با آب و همچنین مواد شوینده ای که غیر اسیدی هستند، بشورید. این مسله باعث می شود تا مشتریان به خیال راحت این محصول را انتخاب و نصب کنند.

در تهیه پانل های پی وی سی اصول سبک سازی ساختمان رعایت شده تا در زمان زلزله اثرات مخربی را برای ساختمان ایجاد نکنند.

همان طور که می دانید، بخشی از انرژی صوتی که در یک محیط تولید می شود، در فضا پس از برخورد با سطح، جذب شده و بقیه از آن عبور می کند و هر چه مقدار انرژی جذب شده توسط سطح بیشترباشد، میزان عبور صدا از سطح کمتر خواهد بود. به همین خاطر دیوارپوش های پی وی سی به دلیل داشتن طرح های متنوع، هوا در بین لایه های آنها وجود داشته و این مسله باعث می شود تا مقدار زیادی از انرژی صوتی را جذب و مانع از عبور صوت شوند.

نوع دیگری از این محصول وجود دارد که به جای استفاده در فضای داخلی، صرفا برای نمای بیرون ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و جنس آن UPVC می باشد که نه تنها در برابر نور خورشید، بلکه نسبت به سایر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند.

روش تعمیر دیوارپوش های PVC
در صورتی که این دیوارپوش ها را در معرض شعله مستقیم و نور خورشید قرار ندهید، نیاز به تعمیر ندارند و می توانید از دیوارپوش های پی وی سی به عنوان پوشش دیوار و سقف هر فضایی استفاده کنید، اما اگر در معرض آتش قرار بگیرند یا با جسم نوک تیزی به آنها ضربه وارد شود، دچار آسیب دیدگی شده و باید آنها را تعویض کنید. بهتر است بدانید که اگر قسمت کوچکی از سطح دیوارپوش ها آسیب ببیند، امکان تعویض در آن نقطه آسیب دیده وجود دارد.

مکان های مورد استفاده از دیوارپوش های پی وی سی :
پانل های PVC را می توانید در هر مکان سر پوشیده ای نصب کنید. برای مثال در سالن های کنفرانس، مدارس و دانشگاه ها، اماکن ورزشی، مراکز خرید و پاساژ ها، دیوارها و سقف ساختمان، استخر و سونا، رستوران ها و فست فود ها، پارکینگ و زیرزمین، هتل ها و بیمارستان ها، تونل ها و واگن های قطار، کانکس ها و سازه های پیش ساخته و…قابلیت نصب شدن دارند.
انواع دیوارپوش های پی وی سی :
در سال های اخیر دیوارپوش های پی وی سی با مدل های مختلفی در بازار عرضه شده اند با نام دیوارپوش هایPVC ساده، دیوارپوش های PVC روکشدار، دیوارپوش های PVC چاپی که هر کدام با توجه به مزیت هایی که دارند در فضاهای مختلف قابل نصب هستند.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید