رازهای چیدمان اتاق مربع شکل

دکوراسیون اتاق مربع شکل

دکوراسیون اتاق از مهم ترین کارهایی است که هر خانم خانه داری در زمان انتخاب منزل خود دوست دارد که آن را انجام دهد. این مسله زمانی به اوج خود می رسد که به منزل جدیدی نقل مکان کرده اید یا مبلمان و حتی وسایل جدیدی را تهیه نموده اید. البته فراموش نکنید که باید بهترین چیدمان را برای هر اتاقی در نظر بگیرید و در صورتی که اتاق شما مربع شکل باشد، به دلیل اینکه اضلاع اتاق برابر است، کار چیدمان سخت تر خواهد شد. اما بهتر است بدانید که با کمک راهکارهایی می توانید اتاق مربع شکل خود را به شیوه ای که دوست دارید، دکوراسیون کنید.

انتخاب سبک

اولین قدمی که باید بردارید، این است که تصمیم خود را برای سبک چیدمان بگیرید. در واقع کلاسیک یا مدرن بودن دکوراسیون خانه مهم است. همان طور که می دانید در چیدمان کلاسیک یک نقطه تقارن وجود دارد که باعث می شود تعادل در چیدمان حفظ شود. اما در چیدمان مدرن نیاز به وجود نقطه تعادل نخواهد بود. نکته مهم این است که در مبل های کلاسیک امروزی فارغ از اینکه چه طرحی دارند، نقطه تقارن رعایت شده است. اما در صورتی که از مبلمان قبلی استفاده می کنید، باید در زمان چیدمان از این نکته کمک بگیرید.

اتاق پذیرایی مربع

در صورتی که اتاق پذیرایی منزل شما به شکل مربع است، برای چیدمان مبلمان می توانید از دو روش استفاده کنید. روش اول این است که مبلمان را در امتداد خطوط دیوار چیده و با این کار باعث ایجاد فضایی راحت، ساده و کلاسیک شوید. روش دوم این است که مبلمان را به شکلی زاویه دار قرار دهید و فضایی خاص، متفاوت و مدرن را ایجاد کنید. البته استفاده از روش دوم کمی عجیب و در عین حال غیر منتظره می باشد ولی برای افرادی که خواهان فضایی مدرن هستند، بسیار جالب خواهد بود.

نقطه کانونی در اتاق مربع شکل

بهتر است برای اتاق پذایرایی مربع شکل خود یک نقطه کانونی در نظر بگیرید. البته انتخاب این نقطه کانونی با توجه به سلیقه و نظر شما خواهد بود. برای مثال می توانید تلویزیون، شومینه و یا هر چیز دیگری که در خانه دارید، باشد. با پهن کردن یک فرش در مقابل نقطه کانونی که در نظر گرفته اید، فضا را کاملا” منحصر به فرد کنید. یک کاناپه اصلی در این فضا قرار دهید به گونه ای که در حدود سه متر با نقطه کانونی فاصله داشته باشد و حتی به دیوار پشتی هم چسبانده نشود. چیدمان سایر کاناپه ها را به موازات اضلاع فرش قرار دهید.

صمیمی تر کردن فضا

در یک اتاقی که به شکل مربع است، خطوط بیشتر به چشم می آید. به همین خاطر برای اینکه این فضا را بشکنید، می توانید از میز گرد استفاده کنید و آن را در مرکز فرش قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید یک فضای صمیمی را ایجاد کنید. حتی می توانید آباژور های زمینی و رو رومیزی که در این محیط قرار می دهید، گرد انتخاب کنید تا بتوانید فضایی نرم و سیال داشته باشید. ایده دیگری که برای صمیمی تر کردن فضا استفاده ی شود، بهره گیری از ظروف و لوازم تزئینی دایره ای شکل می باشد.

اتاق خواب مربع

در یک اتاق خواب مربع بهتر است تخت خواب خود را با کمی زاویه نسبت به دیوار قرار داده تا از این طریق یک چیدمان مدرن را ایجاد کنید. اما در صورتی که چیدمان کلاسیک را در نظر دارید، باید تخت خواب خود را به نقطه تعادل اتاق تبدیل کنید و پاتختی ها را در دو طرف تخت قرار دهید. نکته مهم این است که در یک اتاق مربع شکل بهتر است از یک تخت کوتاه استفاده  کنید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که اگر هنوز برای اتاق خواب مربع شکل خانه خود تختی را انتخاب نکرده اید، بهتر است بدانید که تخت های کوتاه مناسب تر هستند.

انتخاب رنگ برای اتاق مربع

برای انتخاب رنگی که مناسب یک اتاق مربع شکل باشد، بهتر است بدانید که رنگ های یک دست و هماهنگ بهترین انتخاب خواهد بود. رنگی مناسب اتاق است که متناسب با یک رنگ پایه و اصلی مبلمان بوده و حتی با تابلویی که روی دیوار نصب نموده اید، همخوانی داشته باشد. برای مثال تابلویی با رنگ های صورتی و قرمز را می توان با کوسن هایی از همان رنگ هماهنگ نمود و روی مبلمان اتاق قرار داد. فراموش نکنید که وجود خطوط منحنی و مدور باعث می شود تا فضای اتاق نرم تر شده و حس حرکت را در فضا ایجاد می کند.

تاثیر ارتفاع سقف

نکته مهمی که در چیدمان هر اتاق بسیار تاثیرگذار است، ارتفاع سقف می باشد. اگر اتاق مربع شکل منزل شما دارای ارتفاع بلندی است، به راحتی می توانید این فضا را با دکوراسیون کلاسیک هماهنگ کنید. اما اگر اتاق شما سقفی کوتاه تر از حد معمول دارد، بهتر است از چیدمان مدرن برای این محیط استفاده کنید. انتخاب دکوراسیون مدرن به شما کمک می کند تا در یک اتاقی که سقف کوتاهی دارد، فضای گرم و صمیمی ایجاد شود.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید