راهنمای انتخاب و خرید کاغذ دیواری

خرید کاغذ دیواری مناسب

فصل تابستان زمان مناسبی برای ایجاد تغییر و تحول در خانه می باشد و می توان کار بازسازی منزل و همچنین تغییر دکوراسیون فضاهای مختلف خانه را انجام داد. از آنجایی که دیوار ها یکی از عناصر تاثیر گذار در ایجاد فضایی متفاوت هستند، باید در زمان تغییر چیدمان منزل یا انجام بازسازی کلی از آنها غافل نبوده و برای ایجاد یک تغییر چشمگیر از آنها استفاده نمود.  
از دهه هفتاد تا به امروز استفاده از کاغذ دیواری رواج داشته و با اینکه در زمان های مختلف مورد بی توجهی قراره گرفته و به عنوان یک کالای ارزان قیمت برای پوشاندن دیوار های بد شکل کاربرد داشته و تنها قشر کم در آمد جامعه از آن استفاده می کردند، اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی نسل جدید کاغذ دیواری ها جای خود را در دنیای دکوراسیون داخلی باز کرده و به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند، قابل نصب در فضای مختلف مانند اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و … می باشند.

مواد تشکیل دهنده کاغذ دیواری

به صورت معمول کاغذ دیواری از مواد متنوعی مانند الیاف گیاهی، پارچه ها و همچنین براده های چوب و فلز تهیه می شود و با وجود آستری از پارچه و پی وی سی می توان دوام و مقاومت کاغذ را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش داد.
بعضی از کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شو دارند و با استفاده از یک پارچه مرطوب می توان به راحتی آنها را تمیز نمود و به همین خاطر در زمان انتخاب کاغذ دیواری باید دقت کنید که قرار است از کاغذ ها در چه فضایی استفاده شود و در صورتی که دیوار مورد نظر در فضایی قرار دارد که رفت و آمد در آن فضا زیاد است، باید از نوع قابل شستشو آنها استفاده شود.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری

پیشنهاد می کنیم برای اینکه بتوانید برای فضاهای مختلف، کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید، نکاتی را در نظر بگیرید تا در این زمینه به شما کمک کند.
۱- برای پوشاندن دیوارهای یک اتاق یا یک فضا با استفاده از کاغذ دیواری باید طرحی را انتخاب نمود که با روح و همچنین کاربرد فضا، تناسب داشته باشد.
۲- انتخاب کاغذ دیواری با خطوط هندسی، گلدار و همچنین تصویر دار باعث می شود تا در ذهن، احساس و حتی حالات افراد اثری خاص ایجاد شود. برای مثال در صورتی که کفپوش سالن دارای طرح شطرنجی باشد، حس حرکت را ایجاد کرده و با دیدن این کفپوش ها بیننده از حالت سکون خارج شده و تمایل دارد در طول مسیر حرکت کند. به همبن خاطر از طرح های شطرنجی برای کف رستوران ها استفاده می شود و با وجود آن حس اینکه غذا سریع تر سرو می شود در مشتری القا می شود.
۳-در صورتی که از کاغذ دیواری برای پوشش دیوار های یک اتاق استفاده می شود، باید در انتخاب پرده، مبلمان، کفپوش و به طور کلی همه وسایل اتاق، دقت بیشتری انجام داد.
۴- کفپوش اتاق نقش مهمی در انتخاب طرح کاغذ دیواری خواهد داشت و چنانچه برای کف اتاق از رنگ های خنثی استفاده شده باشد، می توان از کاغذ دیواری های گلدار و طرح ها شلوغ استفاده نمود. اما در صورتی که کفپوش منزل دارای طرح های شلوغی است، باید از کاغذ دیواری های ساده تر با رنگ های ملایم بهره گرفت. توصیه می کنیم از ترکیب طرح های شلوغ و گلدار برای کف و دیوار ها پرهیز کنید و در انتخاب مبلمان و همچنین سایر وسایل اتاق به این نکته توجه داشته باشید تا جلوه اتاق شلوغ و بهم ریخته به نظر نرسد و حس خوبی در فضا جریان داشته باشد.

انتخاب کاغذ دیواری

کیفیت کاغذ دیواری را می توان از طریق جنس و نوع کاغذ تشخیص داده و باید در زمان انتخاب کاغذ دیواری به نام شرکت و برند آن توجه داشته باشید. پیشنهاد می کنیم از کاغذ های ضخیم تر با جنس نانوون یا الیاف مصنوعی استفاده کنید، زیرا این نوع کاغذ ها از کیفیت بهتری برخوردار هستند.
مواد اولیه برای تولید کاغذ دیواری در داخل ایران نبوده و از کشور آلمان وارد می شود و با اینکه بیشتر کاغذ دیواری های موجود در بازار چینی هستند، اما نمونه های دیگری هم وجود دارد که با کیفیت بالا از کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا و همچنین انگلیس  وارد ایران می شوند.
برخی از کاغذ دیواری ها همراه با یک لایه وینیلی تهیه می شوند که باعث برجستگی طرح های آنها شده و چون طرح آنها به صورت کلاسیک است، به آنها کاغذ دیواری های سنگین گفته شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.  

قیمت کاغذ دیواری

اوج فروش کاغذ دیواری در فصل تابستان و همچنین روزهای پایانی سال می باشد و قیمت آنها با توجه به نوع و کیفیتی که دارند، از متری ۴۰ هزار تومان به پایین است. البته نوع دیگری از کاغذ دیواری در بازار موجود است که از رول ۱۵۰ هزار تومان به پایین بوده که هزینه نصب و اجرای آنها به انضمام هزینه زیرسازی دیوار ها برای هر رول ۱۲ هزار تومان است.

 تفاوت نقاشی دیوار ها و کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری مخصوصا در کشور ایران به شدت طرفدار دارد و به سادگی می توان گفت که امروزه این محصول جایگزین نقاشی ساختمانی شده است.
در صورتی که بخواهید با رنگ آمیزی چهره دیوارهای منزل را تغییر دهید، بوی رنگ و همچنین سایر مشکلات نقاشی باعث می شود تا از انجام این کار فراری بوده و حتی مسله زمان بر بودن نقاشی دیوار ها از دردسرهای دیگر این کار محسوب می شود. از این رو بهترین انتخاب استفاده از کاغذ دیواری می باشد، زیرا به عنوان یک کالای برتر به خانم خانه دار کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون دردسر چهره دیوار ها را تغییر داده و در نهایت فضای متفاوتی ایجاد شود.
به مرور زمان اگر دیوار ترک بردارد، رنگ روی آن هم می ریزد و این در حالی است که در صورت ایجاد ترک بر روی دیوار کاغذ دیواری دچار آسیب نخواهد شد.
امکان لکه گیری، بتونه کاری و همچنین استفاده از روغن پرایمر باعث می شود تا تمام خلل و فرج دیوار گرفته شود، اما در رنگ آمیزی این امکان وجود نخواهد داشت.
استفاده از چسب برای چسباندن کاغذ دیواری به سرعت بالای اجرای نصب کمک می کند و با وجود نحوه اجرای سریع می توان در کوتاه ترین زمان ممکن بخش زیادی از دیوار را کاغذ نمود.
کاغذ دیواری دارای طرح و رنگ متنوعی می باشد و خاصیت مهم آن این است که هرگز بوی بدی ندارد و از آنجایی که بعضی از کاغذ دیواری با محیط زیست بسیار سازگاری دارند، طرفدار بیشتری داشته و با پیشرفت تکنولوژی تنوع آنها افزایش یافته و از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

قیمت انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری دارای انواع مختلفی است، اما دو نوع از آن در بازار موجود است که شامل کاغذ دیواری پی وی سی و کاغذ دیواری الیاف طبیعی می باشد که با طول ۱۰ متر و عرض های مختلفی مانند ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ سانتی متر قابل عرضه می باشند. البته نوع دیگری از کاغذ دیواری که از کشور کره وارد می شود، دارای عرض یک متر و طول ۱۶ متر است که قیمت این نوع کاغذ دیواری از رولی ۱۷۵ هزار تومان به بالا خواهد بود.
به صورت کلی قیمت هر رول کاغذ دیواری از ۲۵ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان متغییر است و با اینکه اکثر افراد گمان می کنند که هر چه قیمت محصول بالاتر باشد، کیفیت آن هم بیشتر است، باید گفت که می توان با قیمتی مناسب، کاغذ دیواری با کیفیتی را انتخاب نمود اما به شرط اینکه از نمایندگی های معتبر خرید خود را انجام داده و عملیات نصب کاغذ ها را به شرکت هایی که تجربه نصب کاغذ دیواری را دارند، سپرد.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید