راهنمای خرید مبلمان ایده آل

راهنمای خرید مبلمان ایده آل

در صورتی که می خواهید مبلمان منزل خود را تعویض کرده و تغییرات اساسی را در فضای خانه خود ایجاد کنید، باید درباره انتخاب مبلمان توصیه های کاربردی را در نظر داشته باشید تا بتوانید دکوراسیون متفاوتی را در خانه خود به وجود آورید. پیشنهاد ما این است که مبلمانی را برای خانه خود انتخاب کنید که متناسب با فضای خانه شما باشد و با ویژگی های خانه شما هماهنگی داشته باشد. در صورتی که دکوراسیون خانه شما بافت سنتی یا مدرنی دارد، باید در زمان خرید مبلمان این تناسب و همخوانی را رعایت کنید.

نکاتی که در زمان خرید مبلمان باید رعایت کنید تا بتوانید ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید، شامل موراد زیر است :

ویژگی مبلمان ایده آل

زمانی که قصد خرید مبلمان را دارید، بهتر است قبل از خروج ازخانه به چیدمان وسایل منزل، رنگ وسایل و فضایی که در اختیار دارید، کاملا” توجه کرده تا از این طریق بتوانید مبلمانی هماهنگ با دکوراسیون منزل خود را تهیه کنید. شاید فکر کنید که دلیل انجام این کار چیست؟ پاسخ این است که در فضایی که در آن اشیای دکوری مدرن و لوستری با طراحی نو قرار داده اید، باید از مبلمان مدرن استفاده کنید و در فضایی که در آن از اشیای چوبی بهره گرفته اید، باید مبلمان چوبی قرار داده و هرگز نباید به سراغ مبلمان فلزی یا استیل بروید. در واقع مهم ترین اصل برای انتخاب یک مبلمان شیک و ایده آل این است که با هارمونی رنگ ها و طراحی خانه شما هماهنگ باشد.

مبلمان سبک یا سنگین

شاید شما هم جزء آن افرادی باشید که فکر می کنند مبلمان هر چه سنگین تر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است و چوب آن با کیفیت تر خواهد بود. اما بهتر است بدانید که این مسله همیشه صادق نیست و می توان از چوب های باکیفیت بهتر، زیباتر و سبک تر هم مبلمان با دوام و زیبایی را ساخت. حتی می توان گفت که انتخاب مبلمان باکیفیت و مناسب با چوب های سبک همیشه مقرون به صرفه تر از انتخاب مبلمان های سنگین می باشد. البته نباید فراموش کرد که مبلمان سنگین به خاطر وزن زیادی که دارند، باعث می شوند که فرش زیر آنها آسیب دیده با گذشت زمان روی فرش ردی از مبل باقی بماند. مشکل دیگری که مبل های سنگین دارند، این است که در زمان اسباب کشی باید زحمت زیادی را متحمل شوید و دردسر ساز هستند.

انتخاب مبلمان ارگونومیک

توصیه ما این است که در زمان خرید مبلمان به استاندارد بودن آن دقت کرده و مطمئن شوید که مبلمان انتخابی شما ارگونومیک باشد. برای مثال مبلمانی ارگونومیک است که ارتفاع مبل تا زمین، نشیمن آن، زاویه دسته ها و پشتی آن بررسی شده و استاندارد تعریف شده آن رعایت شود. در واقع قبل از اینکه طرح و رنگ مبلی را انتخاب کنید باید به استاندارد بودن آن توجه کنید، زیرا به صورت معمول مبل های شیک و جذاب به لحاظ استاندارد ضعیف بوده و کیفیت لازم را ندارند. به همین خاطر برای اینکه به مرور زمان دچار کمر درد، گرفتگی سیاتیک و دیگر درد های مفصلی نشوید، به ارگونومیک بودن مبلمان دقت کنید.

توجه به متراژ خانه

یادتان نرود که متراژ خانه شما و فضایی که قرار است مبلمان را قرار دهید، بسیار مهم است. در واقع اندازه و سایز مبل ها رابطه مستقیمی با متراژ خانه شما دارد. زیرا شما می توانید با مبلمان ظریف و کوچک فضای خانه خود را بزرگ تر جلوه داده و با انتخاب مبل های بزرگ با طرح های شلوغ، فضای خانه خود را کوچک و خفه نشان دهید. به همین خاطر برای اینکه بعد از خرید مبلمان با چنین مشکلی روبرو نشوید، متراژ خانه خود را در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که فضاهایی که در هر ضلع خانه شما وجود دارد، می تواند به شما در انتخاب مبلمان نیم ست، هفت نفره یا دوازده نفره کمک کند تا تصمیم درستی را بگیرید و از انتخاب خود پشیمان نشوید.

توجه به کیفیت مبلمان

بدون شک بعد از کمی جستجو می توانید مبلمان استاندارد و مورد علاقه خود را پیدا کنید. سپس نوبت آن است که کیفیت چوبی که در مبلمان به کار رفته است را مورد بررسی قرار دهید. حتی باید کیفیت پارچه و روکش و اتصال قطعات مختلف را هم در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید که درزها و محل اتصال پایه به بدنه مبل به درستی انجام شده باشد. در واقع می توانید با بررسی مواردی که اعلام شد، مطمئن شوید که مبلمانی که انتخاب کرده اید، از نظر دوام و استحکام در شرایط ایده آلی قرار دارد و شما می توانید با خیال راحت برای مدت طولانی از این مبلمان در فضای منزل خود استفاده کنید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید