راهکارهایی برای چیدمان صحیح اتاق خواب :

مطمئنا” شما هم جزء آن افرادی هستید که دوست دارید بعد از یک روز کاری سخت در اتاق خواب خود فضایی راحت را داشته باشید تا بتوانید خواب آرامی را تجربه کنید. اما یادتان نرود که برای رسیدن به یک خواب شیرین در اتاق خواب خود باید نکاتی را رعایت کنید تا آرامش را به اتاق خواب خود بیاورید.

همان طور که می دانید اتاق خواب از بخش های مهم و اساسی هر خانه به حساب می آید، که معمولا” کمتر به آن توجه می شود، اما یادتان نرود که این اتاق را باید به گونه ای چیدمان کنید که خلوت باشد و بتوانید آسایش واقعی در این فضا احساس کنید. از این رو پیشنهاد ما این است که به طراحی دکوراسیون اتاق خواب خود بیشتر توجه داشته باشید.

نکاتی درباره چیدمان اتاق خواب :

۱-در صورتی که در اتاق خواب خود از چراغ مطالعه استفاده می کنید، بهتر است از رنگ صورتی ملایم برای سطح داخلی چراغ مطالعه استفاده کنید. حتی اگر قصد خرید یک چراغ مطالعه جدید را دارید، پیشنهاد می کنیم که به صورتی بودن سطح داخلی آن توجه داشته باشید. دلیل این کار این است که، بتوانید از نور ملایم و آرامش بخش تر از نور های سبز و آبی فلورسنت استفاده کنید.

۲-مرکز اتاق بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب شما می باشد، البته در صورتی که شما اتاق خواب بزرگی داشته باشیدمی توانید این کار را انجام دهید. خوبی این کار این است که دسترسی به تخت خواب راحت تر خواهد بود و شما این امکان را دارید که سایر وسایل اتاق مانند دراور، آینه، میز تلویزیون و… را به شکل بهتری در این اتاق چیدمان کنید.

۳-در صورتی اتاق خواب منزل شما کوچک باشد، می توانید یک گوشه از اتاق خواب را به تخت خواب خود اختصاص دهید و سایر وسایل را به گونه ای بچینید که یک فضای مربع شکل در مرکز اتاق خالی باشد. با استفاده از این راهکار نه تنها کوچکی اتاق شما مشخص نخواهد شد، بلکه وسایلی که در اتاق قرار دارند هم مسیر رفت و آمد شما را مسدود نمی کنند.

۴-همان طور که می دانید تخت خواب، مهم ترین وسیله ای است که در اتاق خواب وجود دارد. از این رو در زمان خرید آن باید دقت کافی را داشته باشید و تختی را انتخاب کنید که به راحتی بتوانید در آن غلت بزنید و کاملا جادار باشد. برای خرید تشک تخت خواب، حتما” آن را امتحان کنید تا کاملا” راحت باشد.

۵-یادتان نرود که یک نماد مهم آرامش بخش در اتاق خواب شما، وجود کوسن ها می باشد. پیشنهاد می کنیم که تعداد کوسن های روی تخت خواب را بیشتر کنید و آنها را به شکل مرتبی روی تخت بچینید. انجام این کار باعث می شود تا وقتی درب اتاق خود را باز می کنید، تصویر بهتر و آرامش بخش تری از غرق شدن در تخت خواب خود را داشته باشید.

۶-سعی کنید رنگی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که مورد علاقه شما باشد. تنها باید دقت داشته باشید که ملایم ترین تنالیته رنگ مورد علاقه خود را برای این اتاق انتخاب کنید. نکته مهم دیگر این است که اگر رنگ مورد علاقه شما گرم و تند است، پیشنهاد می کنیم که همه وسایل اتاق را با رنگ محبوبتان چیدمان نکنید. زیرا انجام این کار نه تنها به آرامش شما کمک نمی کند، بلکه خواب را از سر شما می پراند. برای مثال در صورتی که نارنجی رنگ محبوب شما می باشد، بهتر است برای روتختی و پرده اتاق از این رنگ استفاده نکنید.

۷- برای رنگ آمیزی رنگ دیوار های اتاق خواب خود از رنگ های ملایم مانند سبز، بژ و کرم استفاده کنید. رنگ های آبی و صورتی را توصیه نمی کنیم زیرا این رنگ ها از مد افتاده اند و دیگر جذابیت چندانی برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق خواب نخواهند داشت.

۸-در انتخاب روتختی حسابی وقت بگذارید و به نرمی پارچه و جنس آن توجه داشته باشید. زیرا روتختی جزء وسایلی است که به صورت مکرر شست و شو می شود و باید جنس پارچه آن به گونه ای باشد که شما مجبور نباشید خیلی زود آن را تعویض کنید.

۹-وجود کتابخانه در اتاق خواب شما کار چندان مناسبی نخواهد بود. از این رو توصیه می کنیم که برای کتابخانه جای دیگری را در نظر بگیرید. اما اگر شما جزء آن افرادی هستید که قبل از خواب به مطالعه می پردازید، پیشنهاد می کنیم یک سبد کوچک را در کنار تخت خواب خود قرار دهید و از آن به عنوان سبد مطالعه استفاده کنید.

۱۰-پنجره اتاق خواب شما بسیار مهم است و بهتر است آن را با استفاده از پرده ای نازک از جنس حریر زیبا و خوش رنگ نمایید.

۱۱-در صورتی که اتاق خواب شما دری به سمت بالکن دارد، می توانید چند گلدان گل را در این فضا قرار دهید و با استفاده از یک صندلی چوبی و میزی کوچک، این فضا را تبدیل به محیطی آرامش بخش نمایید تا بتوانید در طول روز و یا حتی شب به این محیط پناه برده و از آن برای مطالعه و… بهره بگیرید.

۱۲-فراموش نکنید که چیدمان شیشه های عطر و ادکن روی دراوری که در اتاق خواب شما قرار دارد، بی سلیقه ترین کاری است که می توانید انجام دهید. از این رو بهتر است روی دراور را با قرار دادن گلدانی از گل های زیبا تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید