رنگ سبز در دکوراسیون آشپزخانه

بدون دیدگاه

کاربرد رنگ سبز در آشپزخانه

رنگ سبز رنگی پر از شادابی و طراوت است و در طبیعت یه وفور دیده می شود و انرژی حاصله از این رنگ قابل قیاس با هیچ رنگ دیگری نمی باشد. به صورت معمول رنگ ها یا القا کننده حس آرامش هستند یا حس پویایی و تحرک را به وجود می آورند و جالب این است که رنگ سبز به عنوان یک رنگ آرامش بخش و همچنین تازه و شاداب شناخته شده است و در صورتی که این رنگ در کنار رنگ های خنثی به کار برود می تواند حس آرامش و سکون را به محیط وارد کرده و برای اینکه حس زنده و شادی در فضا القا شود بهتر است در کنار رنگ سبز از رنگ های قرمز و نارنجی بهره گرفته شود.

قلب هر خانه آشپزخانه آن است که باید فضایی پر از عطر و بو و همچنین زیبایی باشد تا بتوان در این بخش از خانه مشغول پخت و پزشد. البته به دلیل خاصیتی که آشپزخانه دارد گرمای زیادی مخصوصا در فصل تابستان از آن ساطع می شود و باید با استفاده از راهکار های مناسب حس خنکی را در این محیط به وجود آورد. اگر سبزی که انتخاب می کنید به میزان زیادی رنگ آبی داشته باشد حس سرمای محیط بیشتر خواهد شد زیرا رنگ آبی به خودی خود رنگ سرد و خنکی دارد. از این رو راهکار هایی را ارائه می دهیم که بتواند رنگ سبز را به بخش های مختلف آشپزخانه وارد کرده و از خاصیت این رنگ در فضای آشپزخانه بهره برد.

رنگ سبز دیوار و سقف

با کمی هزینه می توانید دیوارها را با رنگ سبز رنگ آمیزی کرده البته در برخی از آشپزخانه ها امکان رنگ کردن دیوارها وجود ندارد و به همین خاطر توصیه می کنیم دیوار مجاور ناهار خوری را رنگ آمیزی کنید و با وجود این رنگ علاوه بر اینکه اشتهای افراد برای صرف غذا بیشتر می شود حس آرامش خاصی در محیط حکم فرما می شود.

کابینت های سبز رنگ

در آشپزخانه های بزرگ این امکان وجود دارد که تمام کابینت ها را به رنگ سبز انتخاب کنند اما در صورتی که محیط آشپزخانه کوچک باشد باید از رنگ سبز در کنار رنگ های دیگری برای کابینت ها استفاده شود. فراموش نکنید که بیش از حد بودن رنگ سبز باعث ایجاد کسالت و خستگی در محیط می شود و به همین خاطر بهتر است میزان استفاده از این رنگ با ابعاد فضای آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

صندلی های سبز در آشپزخانه

برای آشپزخانه خود می توانید صندلی هایی با رنگ سبز انتخاب کنید و برای زیبایی بیشتر بهتر است صندلی های سبز انتخابی ترکیب با چوب باشد تا حس واقعی حضور در طبیعت به خوبی تداعی شود. توجه داشته باشید که می توان متناسب با رنگ های به کار رفته در آشپزخانه میزان روشن یا سیر بودن رنگ سبز را انتخاب نمود.

کاشی سبز در محیط

یکی از راهکار هایی که می توان برای وارد کردن رنگ سبز به آشپزخانه از آن استفاده کرد بهره گیری از کاشی هایی با رنگ سبز می باشد و چون این امکان وجود دارد که کاشی ها را روی کاشی های قبلی بچسبانید استفاده از این ایده برای حضور رنگ سبز سختی زیادی ندارد و مهم تر اینکه این پیشنهاد وسوسه انگیز نتیجه چشمگیری خواهد داشت.

استفاده از اکسسوری های سبز

رنگ سبز دوست داشتنی را می توانید با استفاده از اکسسوری های زیبا به فضای آشپزخانه وارد کنید. عناصر کوچک سبز رنگ به صورت شگفت انگیزی می توانند در فضای آشپزخانه تاثیر گذار باشند و اگر در حال حاضر امکان هزینه کردن برای ایجاد تغییرات بزرگ در فضای آشپزخانه را ندارید می توانید از این راهکار استفاده کرده و حال و هوای آشپزخانه را بهاری و خنک نمایید. برای مثال یک ظرف میوه به رنگ سبز، جای مخصوص ادویه، زیر لیوانی و زیر بشقابی های سبز رنگ و همچنین تخته گوشی با رنگ سبز و …  می تواند تغییر مطلوبی را در بخش های مختلف آشپزخانه ایجاد کند.

نوشتهٔ بعدی
معجزه دکوراسیون داخلی
نوشتهٔ پیشین
پارتیشن و پاراوان و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید