سبک معماری ایتالیایی

اطلاعاتی درباره سبک معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی

طراحی دکوراسیون با سبک ایتالیایی مظهر تجمل بوده و به صورت  کاملا آراسته و طلا کاری شده و بسیار تجملاتی می باشد و تنها با استفاده از وسایل و اثاثیه برازنده، لاکچری و با کیفیت طراحی و چیدمان می شود.

تاریخچه حضور معماری ایتالیایی

معماری ایتالیایی از ابتدای قرن ۱۵ در فلورانس ایتالیا به وجود آمده و در این طراحی از ستون های سنگی استفاده شده است که نشان دهنده شکوه و عظمت در معماری ایتالیایی می باشد و همچنان به صورت کاملا شگفت انگیز بوده و نگاه هر بیننده ای را مبهوت می کند.

معماری تجملاتی

در سبک معماری ایتالیایی لایه هایی از تجمل دیده می شود و این شاید به دلیل ژنتیک این افراد است اما بدون شک بهترین شکل ممکن برای دکوراسیون خانه در معماری ایتالیایی نهفته است. در معماری ایتالیایی از کف تا سقف خانه دارای لایه هایی از تجمل بوه و به صورت کلی محیط پر زرق و برق به نظر می رسد و حتی گوشه ای وجود ندارد که از این حیث مستثنا باشد. در معماری ایتالیایی تمام جزئیات دارای بالاترین کیفیت هستند و به صورت کاملا هنرمندانه طراحی شده است. در خانه هایی با سبک ایتالیایی از لوستر های کریستالی استفاده می شود که به جهت تزئین سقف های مسطح کاربرد دارند. بهره گیری از گچبری های تزئینی و همچنین نقوش رنگی تصویر زیبایی را در دیوار ها ایجاد می کند و برای کف از پوشش های چوبی براق یا سنگ های مرمر استفاده می شود که با کمک فرش های مخملی پوشانده و به راحتی و زیبایی فضا می افزاید.

سبک برازنده

معماری ایتالیایی دارای برازندگی اعلائی است که به درستی از آن استفاده می شود. توجه داشته باشید که سبک ایتالیایی به صورت معمول برای افرادی که دارای رویکرد مینی مالیست هستند بسیار اولویت داشته و به همین خاطر نمی توان برازندگی را در این سبک نادیده گرفت. پنجره های گنبدی شکل، ستون های با شکوه و همچنین سقف های مطبق از ویژگی های سبک ایتالیایی بوده که دلیل بر برازنده بودن این سبک می باشد.

معماری طلا کاری

یکی از اولویت هایی که می تواند به معماری ایتالیایی اضافه شود طلاکاری های به جا و مناسبی است که می تواند آخرین لایه از تجمل را در معماری ایتالیایی را نشان دهد. سبک ایتالیایی که مزین به طلاکاری باشد بسیار طرفدار داشته و از آن هم در دکوراسیون مدرن و هم در سبک سنتی استفاده می شود. دکوراسیون ایتالیایی با آینه های فریم دار و میناکاری شده و همچنین وسایلی ساخته شده با چوب ماهون در کنار کاشی های میناکاری شده با رگه هایی براق گیرایی طلا را انعکاس می دهند. استفاده از سبک طلاکاری در لوازم و اثاثیه زمانی خودنمایی می کند که از بالاترین کیفیت تولید شده باشند. در خانه ای با معماری ایتالیایی هرگز وسایل درجه دو وجود ندارد و تمامی تجهیزات موجود در خانه حکاکی شده و برازنده خواهد بود. وسایل چوبی و فلزی با ورقه های طلاکاری شده  در کنار کریستال ها، آینه ها و شیشه های زیبا نقش مهمی در دکوراسیون خانه هایی که با سبک افراطی ایتالیایی دکور شده اند داشته و می توانند ابهت خانه را افزایش داده و درخشنده به نظر برسند.

کاشی ها و سنگ های ایتالیایی

کاشی و سنگ مرمر و حتی سفال و ظرف های سنگی همگی دارای ریشه ایتالیایی هستند و همه هنرمندان ایتالیایی در گذشته سنگ های روستایی را به قطعات زیبا تبدیل می کردند. کاشی و سنگ های تزئینی ایتالیایی که به عنوان کفپوش استفاده می شوند نشان دهنده سبک ایتالیایی می باشند و کاشی هایی که دارای طراحی هندسی و رنگ بندی های مختلفی هستند نشان از معماری مدرن ایتالیایی داشته و رگه هالی براق آنها درخشندگی طراحی داخلی را برازنده، ماهرانه و زیبا خواهد کرد. تاثیر استفاده از سنگ های مرمر و کاشی های براق در راهروی منزل شکوه را به فضا اضافه می کند و با استفاده از این کاشی ها در کف و دیوار سرویس ها می توان فضای مجلل تری را ایجاد نمود.

طراحی مدرن تر در معماری ایتالیایی

شاید تصور شود که معماری ایتالیایی مزین به سبک سنتی بوده و در آنها از طراحی های کلاسیک استفاده می شود اما قابل توجه است که در معماری ایتالیایی با وجود اینکه از تجمل و برازندگی استفاده می شود اما دارای سبک مدرنی است و تمام وسایل و اثاثیه در دکوراسیون ایتالیایی مدرن با اینکه ساده تر و راحت تر هستند اما از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. سطوح هموار و همچنین رنگ های سیاه و سفید در طراحی مدرن ایتالیایی بیشتر دیده می شود و در این سبک همچنان از وسایلی که تجمل را ابراز کنند مانند لوستر های کریستالی و براق که معمولا در خانه های مدرن دیده نمی شود استفاده می گردد.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید