سفال نقش برجسته برای دیوار

به خشت هایی که از گل پخته شده ایجاد می شود سفال نقش برجسته می گویند که بر روی دیوار نصب شده و با انجام عملیات پتینه کاری روی آنها تابلوی بسیار زیبایی ایجاد می شود و ممکن است نقش هایی که در تابلو های برجسته وجود دارد از یک قالب تهیه می شود. اما سفال هایی هستند که به صورت دستی تهیه می شوند در این حالت هیچ گونه محدودیتی برای اندازه و اجرای طرح وجود نداشته و امکان ایجاد طرح های مورد علاقه مشتری هم وجود دارد.  
تابلو های سفالی به همان دلیل نقش برجسته بودن بسیار جذاب و پر طرفدار هستند و برای تهیه طرح های دکوراتیو برجسته باید بر روی چند هنر مختلف مانند طراحی، نقاشی، پتینه کاری، سفال گری و … تمرکز داشته تا بتوان نقش و نگاری زیبا و با کیفیت را ایجاد نمود.

طریقه تهیه سفال دکواتیو

توجه داشته باشید که سفال های نقش برجسته از منبت کاری بر روی خشت گلی ایجاد و در داخل کوره با دمایی در حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد پخته می شوند. نکته مهم این است که هرچه جنس خاک قابل استفاده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد بعد از  قرار گرفتن در این دما استحکام بیشتری پیدا می کنند. این محصول بعد از اینکه بر روی سطوح نصب می شود با استفاده از رزین های مخصوصی کاملا پوشش داده می شود که انجام این عمل باعث ضد آب شدن تابلو دیواری می شود. پتینه کاری بر روی سفال های دکوراتیو با شیوه ها، رنگ های مختلف و بر روی هر سطحی قابل اجرا می باشند.

موارد استفاده از سفال نقش برجسته

از این نوع تابلوهای برجسته که به صورت مدرن و سنتی تولید می شوند برای زیبا سازی و پوشش دیوارهای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود. در فضاهای داخلی لابی ها، پارکینگ ها و … قابل استفاده هستند و می توان از این تابلو های نقش برجسته به عنوان یک تابلوی تزئینی زیبا در بالای شومینه استفاده نمود و یا به شکل یک قاب دکوراتیو بر روی دیوار نصب کرد.
از تابلو های سفالی نقش برجسته در فضاهای کوچکی مانند راه رو ها یا در فضاهای بسیار بزرگ مانند اتاق خواب یا پذیرایی استفاده می شود. سفال های دکوراتیو به جهت تزئین دکوراسیون هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، محیط های اداری و … کاربرد دارند و به دلیل اینکه این محصول قابلیت تلفیق با متریال های دیگر را دارد به همین خاطر قدر دکوراسیون بیشتر شده و هر چه این تلفیق بیشتر باشد زیبایی محیط هایی که  در آنها از تابلو های نقش برجسته استفاده شده است بیشتر می شود.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید