سقف های متحرک

بدون دیدگاه

سقف متحرک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تلاش بهینه برای بهبود کیفیت زندگی و استفاده حداکثر از فضای در دسترس، سقف های متحرک وارد بازار شده است که با استفاده از این محصول تنها با فشار یک دکمه بر روی ریموت، امکان باز و بسته شدن برای هر فضایی ممکن می شود که با استفاده از این سقف ها دیگر نگرانی بابت  تغییرات وضعیت جوی ،سرمایش و گرمایش حاصل از آن و تعویق جلسات  اداری، خانوادگی و دوستانه دوستانه نخواهیم بود.

سقف اتوماتیک یا برقی از اجزایی نظیر یک سازه ، پوشش اصلی سقف و یک موتور تشکیل شده است که دارای جنس های مختلفی هستند و همچنین دارای انواع پارچه ای، آلومینیومی، شیشه ای، پلی کربنات و سایبان های برقی می باشد.

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک پارچه ای سقفی است که پوشش اصلی آن غشاء پارچه ای  pvc می باشد و عمدتا در رستوران ها ، حیاط های تجاری و هتل ها، حیاط خلوت مسکونی و فضاهای سربازمورد استفاده قرار میگیرد، ازمزایای این پارچه ها این است که  دربرابر پوسیدگی حاصل از تابش مستقیم خورشید مقاومت بالایی دارد و دارای ۵ سال ضمانت و ۱۵ سال عمر مفید می باشد و در ساختار آنها از سازه آلومینیومی استفاده میشود که ضمن سبک تر بودن نسبت به سازه های آهنی مقاومت بالایی در برابر اکسایش و خوردگی حاصل از حمله سولفات دارد.موتور این محصول از نوع توبوبلار می باشد و در یک باکس مخصوص قرار میگیرد تا از نفوذ آب به آن جلوگیری شود و برای اینکه رنگ سازه ها ضدضربه باشد این سازه ها  را بصورت آنادایز شده و الکترو استاتیکی رنگ می کنند.

سقف متحرک آلومینیومی

پوشش اصلی سقف در نوع متحرک آلومینیومی از جنس آلمینیوم آنادایز بوده که علت آن این است که فوایداین نوع جنس ها افزایش سختی و مقاومت در برابر خوردگی و نمای زیبایی که دارند می باشد و به همین دلیل بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.. همچنین  جنس موتور آن توبولار است ، این سقف ها بعنوان پوشاننده فضاهای باز رستوران ها، هتل ها، تجاری و  حیاط های منازل کاربرد دارد.

سقف متحرک شیشه ایی

پوشش سقف در نوع متحرک شیشه ای از جنس تایل های شیشه ای است و نوع جنس آن از سکوریت  می باشد که باید در تایل هایی با ابعاد مشخص قرار گیرد تا حساسیت و ضربه پذیری آن کاهش یابد و همچنین قابلیت تعمیر ، در صورت بروز هر گونه مشکل فراهم باشد. سازه اصلی آلومینیوم و موتور آن مطابق با آنچه دربالا ذکر شد میباشد.

از این سازه بیشتر در رستوران ها و یا ساختمان های تجاری استفاده می شود و به این دلیل که برای جمع شدن سقف نیازمند فضایی باز هستیم و در متراژ کوچک این فضا ، خود باعث ایجاد اختشاش بصری برای  دید به آسمان می شود استفاده از آن در فضاهای کوچک و مسکونی توصیه نمی شود.

سقف جمع شونده استخر پلی کربنات

در نوع سقف متحرک پلی کربنات از ورق های پلی کربنات جهت پوشش سقف استفاده می کنند و بدلیل مقاومت بسیار عالی که این نوع پوشش ها در برابر خوردگی و پوسیدگی حاصل از تابش آفتاب و رطوبت محیط دارند ، غالبا برای پوشش استخر ها مورد استفاده قرار میگیرند، حرکت این سقف ها روی ریل های تعبیه شده روی زمین و بصورت دستی صورت می گیرد که جنس چرخ های استفاده شده در این سازه ها از نوع پلی آمید و بسیار مرغوب است و امکان برقی شدن را هم دارند.

سایبان برقی فول کاست

جهت محافظت فضای زیرین در برابر تابش مستقیم نور خورشید از سایبان های برقی که با سایبان های فول کاست یا هاف کاست و معمولی دسته بندی شده اند استفاده می شود.موتور این نوع از سایبان ها از نوع توبولار است و در این سایبان ها ؛ غشاء پارچه ای ،ایتالیایی و بسیار مرغوب می باشد. در مدل فول کاست تمامی سایبان در یک باکس جمع می شود و بازوهای آلومینیومی در این سازه به باز و بسته شدن بهتر آن کمک فراوانی می کنند. از سایبان های برقی در بالای فضای در ورودی ساختمان مسکونی یا تجاری و همچنین در بالای فضا پنجره ها و یا در حیاط ها استفاده می شود.

نوشتهٔ بعدی
طراحی پشت تلویزیون
نوشتهٔ پیشین
عاملیت فروش گرگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید