شرایط انتخاب اتاق خواب ایده ال

بدون دیدگاه

شرایط انتخاب اتاق خواب ایده ال :

همان طور که می دانید بعد از یک روز کاری پر تنش، هر فردی برای تخلیه خستگی و فشار های عصبی روزمزه نیاز به استراحت و خواب دارد. نیاز به خواب یکی از انکار ناپذیر ترین نیاز های انسان است و رابطه مستقیمی با سلامتی، تندرستی و نشاط افراد در زندگی دارد. البته شایان ذکر است که کیفیت و کمیت خواب نقش بسیار زیادی در میزان رضایت انسان از زندگی خواهد داشت و به همین علت خواب راحت و آرام چیزی است که هر فردی به آن نیاز دارد. اما فراموش نکنید که برای داشتن یک خواب عمیق یابد مواردی را در اتاق خواب خود رعایت کنید.

انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب :

انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب یکی از عوملی است که به شما این امکان را می دهد تا خواب راحتی را تجربه کنید. از این رو بهتر است از رنگ های روشن مانند کرم، کرم شکلاتی، سبز و قهوه ای روشن برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق خواب خود  استفاده کنید. دلیل پیشنهاد این رنگ ها این است که به راحتی بر اعصاب انسان تاثیر آرام بخش گذاشته و به شما کمک می کند تا به لحاظ روحی و روانی آمادگی بهتری برای خوابیدن داشته باشید.
 

 

آبی: رنگی مانند آبی حس خونسردی را در شما تقویت می کند و شما می توانید در اتاق خوابی با رنگ آبی خیلی زود ریلکس و آرام شده و خستگی یک روز پر تنش را از بین ببرید.

زرد:رنگ زرد باعث می شود تا هیجانات شما تحریک شود و میزان انرژیتان را افزایش می دهد. ازاین رو توصیه ما این است که این رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب نکنید.

سبز:استفاده از رنگ سبز هم گزینه مناسبی برای اتاق خواب شماست، از این بابت که رنگ سبز دارای حس آرامش بخش بوده و باعث می شود تا شما راحت تر بخوابید.

نارنجی:وجود رنگ نارنجی را در اتاق خواب شما توصیه نمی کنیم. زیرا این رنگ حس آرامش و تمرکز را در هنگام خواب از شما می گیرد.

قرمز:با اینکه رنگ قرمز بسیار رمانتیک و زیباست اما استفاده بیش از حد آن در اتاق خواب شما گزینه مناسبی نیست و بهتر است که از رنگ قرمز در فضای اتاق خواب خود کمتر استفاده کنید.

انتخاب تختخواب مناسب :

همانطور که می دانید در بازار دو نوع تخت خواب چوبی و فلزی موجود است که شما باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید و بهتر است بدانید که تختخواب چوبی در مقایسه با تختخواب فلزی مناسب تر است. زیرا فلز دارای ماهیت سرد و خشن بوده و باعث انتقال سرما به بدن انسان می شود. از این رو تاثیر نامناسبی بر کیفیت خواب شما می گذارد. اما چوب به خاطر اینکه از طبیعت گرفته شده است، باعث انتقال انرژی، شادی، گرمی و نرمی در هنگام خواب می شود و به همین دلیل مناسب ترین جنس برای تخت خواب می باشد.  
 

نورپردازی اتاق خواب :

نورپردازی مناسب برای اتاق خواب زمانی صورت می گیرد که نور به گونه ای در این فضا تابیده شود که چشم را مستقیم نشانه نرود و باعث آزار چشم فردی که نیاز به استراحت دارد نشود. از این رو توصیه می کنیم که برای اتاق خواب خود مخصوصا در زمان فرارسیدن زمان خواب، از نور لامپ های معمولی استفاده نکنید و از نورهای ضعیف به اندازه نور یک شمع بهره بگیرید.  بهترین انتخاب استفاده از لامپ هایی با سوئیچ های گردان است. زیرا به شما این امکان را می دهد تا با چرخاندن این سوئیچ ها نور لامپ را در حد یک شمع تنظیم کنید. البته فراموش نکنید که از نور های گرم مانند لامپ های زرد برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

چه وسایلی رانباید در اتاق خواب قرار داد ؟

مطمئناً شما هم مانند همه انسان ها به دنبال خوابی آرام و عمیق هستید و دوست دارید هرروز صبح با انرژی بیدار شده و نشاط کافی را برای انجام کارهای روزمزه داشته باشید. از این روز بهتر است که وسایلی مانند تلویزیون، کامپیوتر، تجهیزات ورزشی از قبیل تردمیل را در اتاق خواب قرار ندهید. زیرا این وسایل یکی از بزرگ ترین موانع برای داشتن خوابی آرام و عمیق است. وجود این وسایل در اتاق خواب شما نه تنها مانع تمرکز شده، بلکه انرژی خواب را از فضای اتاق خوابتان دور می کند. شما در اتاق خواب خود نیاز به آرامش، سکوت و تمرکز دارید و با وجود این وسایل امکان ایجاد این عوامل از بین رفته و خواب راحتی نخواهید داشت و در این صورت برای سلامتی، نشاط و طول عمر شما تضمینی وجود ندارد.

وجود پنجره در اتاق خواب :

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که اتاق بدون پنجره اصلا مناسب خواب نیست و شما نباید اتاقی که فاقد پنجره است را برای خواب خود انتخاب کنید. حتما از خودتان می پرسید چرا ؟ باید گفت که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، اما مهم ترین دلیل آن این است که شانس تهویه هوا در اتاق از بین می رود و رابطه اتاق را با هوای آزاد قطع می کند و امکان اکسیژن رسانی در طول روز به اتاق خواب ناممکن می شود. دلیل دیگر این است که نبودن پنجره در اتاق خواب نورپردازی اتاق را نیز مشکل می کند. به همین علت وجود پنجره در اتاق خواب شما بسیار مهم است. زیرا اکسیژن و نور آفتاب از ضروریات یک اتاق خواب مناسب است.

نوشتهٔ بعدی
مکان مناسب جهت نصب آینه
نوشتهٔ پیشین
نکاتی درباره رنگ آمیزی منزل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید