تمیز کردن لوازم سفید رنگ منزل

بدون دیدگاه

روش های تمیز کردن وسایل سفید منزل 

یکی از مشکلات و دغدغه های خانم خانه تمیز کردن وسایل سفید منزل است. زیرا وسایل سفید یا سخت پاک شده و یا درست تمیز نمی شوند. به همین دلیل نحوه تمیز کردن وسایل سفید، از دیوار گرفته تا حوله و ملحفه های سفید را یاد گرفته تاهمیشه تمیز باشند و درخشندگی خود را حفظ نمایند. برای تمیز کردن لوازم منزل  تکنیک هائی وجود دارند که این روشها برای لوازم سفید رنگ بسیار ضروری به نظر می رسد.

نحوه تمیز کردن انواع وسایل سفید منزل :

پرده ها:

اغلب پرده های منزل سفید بوده و برای شستن آنها باید دقت فراوانی کرد زیرا در صورتی که به درستی تمیز نشوند، کدر مانده و جلوه خود را از دست می دهند و زیبایی منزل شما را به خطر می اندازند. در این صورت هر چه قدر هم که پرده نو باشد اما کهنه به نظر می رسند و این مسئله هم از جلوه پرده و هم از جلوه دکوراسیون منزل شما می کاهد. نکته ای که باید به آن توجه کرد، این است که از شستن پرده ها با لباس های رنگی خودداری کرده و پرده ها را باهم بشویید. بهترین راه برای شستن پرده ها، استفاده از پودرهایی با درصد قلیایی متوسط وآب گرم است که دراین صورت پرده سفید منزل شما به نحوه احسنت تمیز می شود.

دیوار:

برای تمیز کردن دیوارها دقت و لطافت به خرج دهید، زیرا در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به دیوار منزل می شوید. در صورت ایجاد لکه و کثیفی بر روی دیوار از ساده ترین و ابتدایی ترین روش استفاده کنید و در صورت تمیز نشدن وارد مراحل بعدی شوید. ابتدا با استفاده از آب و دستمال نرم به تمیز کردن دیوار بپردازید و در صورتی که پاک نشد، از مایع ظرفشویی استفاده کنید و در مرحله بعد، اگر باز هم پاک نشد، به سراغ شوینده هایی با درصد بالاتر بروید و در صورت برجای ماندن لکه از حلال های قوی تری استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که تا حد امکان از حلال ها استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث حل شدن رنگ دیوار شده و به دیوار آسیب برسانند.

حوله:

از سفید کننده ها برای شستن حوله های منزل استفاده کنید، اما از آنجایی که این مواد شوینده برای پوست ضرر دارد و بسیاری از بیماری های پوستی، در اثر استفاده از سفیدکننده ها به وجود می آید، از این رو در هنگام مصرف دقت کنید تا مقدار استفاده از این مواد زیاد نباشد.

فرش:

اگر در منزل خود از فرش های سفید رنگ استفاده می کنید بسیار مراقب باشید و در نگهداری از آنها تلاش کنید. زیرا در صورت ریختن چیزی بر روی آنها، لکه دار شده و پاک کردن لکه کار بسیار سختی خواهد بود. در این موارد پیشگیری خیلی بهتر و راحت خواهد بود. برای مثال در فصل زمستان که برف و باران می بارد، مقابل درب منزلتان حصیرهای خیسی پهن کنید و کفش هایتان را روی آن درآورید و بدین ترتیب مانع از کثیف شدن فرش و موکت شوید. فرش های سفید همیشه دردسر ساز هستند، اما شما می توانید در مواقعی که مهمان ندارید، با ملحفه ی روی آنها را بپوشانید. اما در صورتی که لکه ای بر روی آنها ایجاد شد، بهتر است از آب ولرم و یا شامپو فرش های استاندارد استفاده کنید. در صورت ریختن مایعات و ایجاد لکه بر روی فرش، هرچه زودتر اقدام به تمیز کردن آن کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت . ابتدا با حوله پارچه ای آب را خشک کرده و بعد فرش را مرطوب کنید و پارچه سفید و تمیزی روی قسمت لک شده بیندازید و فشار دهید تا تمیز شود. در صورتی که منطقه کثیف شده وسیع است از خارج به داخل اقدام به پاک کردن فرش کنید تا میزان کثیفی بیشتر نشود. اگر با انجام این کارها لکه فرش پاک نشد از یک حلال تمیزکننده فرش استفاده کنید.اما قبل ازاستفاده ازحلال مطمئن شوید که آن نوع حلال مناسب فرش باشد.

رومیزی ها:

نگهداری رومیزی های سفید کمی سخت است، مخصوصا اگر در منزل خود کودک نوپا دارید. زیرا در این صورت علاوه بر پاکیزگی باید مراقب خراب نشدن آن هم باشید. اگر بر روی رومیزی شما لکه ای ایجاد شده بهتر است از مقداری آب و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن آن استفاده کنید، اما اگر رومیزی تان قابل شست وشو است اقدام به شستن آن کنید.

مبلمان:

استفاده و خرید مبلمان سفید، نیاز به دقت و مراقبت فراوان دارد و برای تمیز ماندن آنها از روکش های پارچه ای استفاده کنید تا عمر مبلمان خود را از این طریق افزایش دهید. در صورتی که بر روی مبلمان شما مایعات ریخته شود می توانید از نشاسته ذرت و نمک استفاده کنید و یا از لکه گیر های شیمیایی بهره مند شوید.

گچ بری ها:

البته امروزه کمتر از گچ بری استفاده می شود ولی در صورتی که در منزل خود از گچ بری برای تزیئن منزل استفاده می کنید، بهتر است بدانید که گچ بری ها تا زمانی که حالت سفیدی دارند، شیک و زیبا هستند و به همین دلیل برای حفظ سفیدی گچ بری ها یک محلول از نصف فنجان سفیدکننده به همراه مقدار زیادی آب تهیه کنید و با یک برس نرم روی آن بکشید.

ملحفه ها:

ملحفه ها و پارچه های سفید رو تختی را می توانید یا به تنهایی و یا با لباس های روشن بشویید. برای شستن ملحفه ها از مواد سفید کننده استفاده نکنید و به جای آن از پودر شوینده با آب ولرم استفاده کنید. می توانیداز لکه برهای پایه اکسیژن استفاده کنید تا ملحفه ها سفیدتر و روشن شود. نکته دیگر درباره شستن ملحفه ها این است که از زیاد خشک کردن ملحفه ها خودداری کنید زیرا موجب خراب شدن بافت پارچه و زرد شدن آن می شود.

نوشتهٔ بعدی
طراحی اتاق خواب بر اساس فنگ شویی
نوشتهٔ پیشین
مزایای پارکت و چند نکته مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید