طراحی دکوراسیون اتاق کودک

طراحی اتاق کودک

یکی از مهمترین فضاها که بر روی روح وروان و حالات عاطفی و حسی کودکان تاثیر بسزایی می گذارد ، اتاق خواب آنهاست.در نظر داشته باشید که مهمترین امر درین میان انتخاب با دقت و از روی اصول چیدمان این مکان می باشد. بی دقتی درین مورد می تواند اثرات بد و نابهنجاری در زمینه ی رشد شخصیت و شکلگیری روحیات کودکانمان بر جای گذارد. فضای اتاق کودک باید محیطی باشد که زمینه ساز رشد و پرورش شخصیت و زمینه ساز بروز استعدادها و خلاقیتهای کودک شود، نه اینکه برعکس باعث انزوای کودک شده و ترس و ناکامی بهمراه داشته باشد. درادامه نکاتی که برای یک چیدمان مناسب در دکوراسیون اتاق کودک باید مد نظر قرار داد آورده شده است:

تم رنگی مناسب و ایده آل برای فضای اتاق کودک

چنانچه کودک شما سالهای ابتدایی زندگی خود را می گذراند، انتخاب یک رنگ ملایم برای فضای اتاق او بهترین انتخاب است.رنگهای ملایمی مانند آبی، سبز روشن، کرم، صورتی و البته سفید. با بزرگتر شدن کودک تعویض رنگ های ملایم با رنگهای شادی مانند زرد و نارنجی و بنفش و… بهتر و مناسبتر می باشد. در عین حال در این سنین بهترین رنگ برای اتاق کودک شما، رنگی که کودک بیش از همه دوست بدارد خواهد بود. نکته ی بسیار مهمی که نبایدازاهمیت آن غافل بود، تاثیر انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک بر روی شخصیت وی می باشد.همچنین استفاده از دیوار پوش های سه بعدی بست وال به عنوان پوششی بر روی دیوار ها ضمن اینکه آنها را از یکنواختی در میاورد ، جلوه ای زیبا به دیوارها می بخشد .تنوع رنگی بسیار بالای این دیوار پوش ها با بیش از ۱۲۰۰ شید رنگی این امکان را فراهم کرده تا رنگ دلخواه خود و کودکمان را انتخاب نماییم. دیوار پوش های سه بعدی بست وال چیدمان فضای اتاق کودک را بسیار متفاوت خواهد کرد و جلوه ای رویایی ، خلاقانه و با شکوه به فضای اتاق کودک خواهد بخشید.

 تاثیر نور در دکوراسیون اتاق کودک

کودک در فضاهایی که نور کافی وجود داشته باشد بیشتر از فضاهای کم نور احساس آرامش می کند. بهتر است در نورپردازی فضای اتاق کودک بیشتر از لوستر ها و چراغ هایی که شباهت بیشتری به نور ماه دارند استفاده نمود. زیرا که اغلب کودکان و همچنین نوزادان رنگ نور ماه را بسیار دوست می دارند.استفاده از رقص نور های زیبایی که بعضی از لامپها دارند نیز در زیباتر کردن دکوراسیون اتاق کودک بسیار مفید می باشد. نور پردازی در بالای دیوارپوش های سه بعدی جلوه ای بینظیر به آنها می دهد. همچنین استفاده از تری دی پنل های بست وال بعنوان سقف پوش بهمراه نور پردازی درون آنها ،می تواند جلوه ی آسمان را تداعی کرده و همچنین  برای کودکان بسیار آرامشبخش باشد.

انتخاب پرده و رو تختی با بافت مناسب برای کودک

بچه ها اغلب تمایل دارند که تم پرده و روتختی اتاق خوابشان به انتخاب آنها باشد. اکثر آنها طرح هایی از قهرمانان و شخصیتهای معروف کارتن ها و داستانها را می پسندند. بهتر است انتخاب این مورد را به آنها سپرد.

انتخاب دیوارپوش مناسب در طراحی داخلی اتاق کودک

پنل های سه بعدی بست وال با جلوه ی برجسته خود منجر به تقویت قوه ی تخیل کودکان شده و با طراحی مدرن و امروزی خود دکوراسیونی خاص را برای اتاق کودک ما به ارمغان می آورند. این دیوار پوش های سه بعدی جایگزین جدیدی برای کاغذ دیواری با طرح های سه بعدی میباشند.

عروسکها و اسباب بازی ها

در دکوراسیون اتاق کودک اسباب بازی ها جایگاه ویژه ای دارند.استفاده از انواع عروسکها و حیوانات مورد علاقه ی کودک دلبندتان در محیط اتاق کودک باعث القای حس امنیت و آرامش و دلبستگی و به طبع آن باعث حس شادمانی و خوشحالی در وجود کودک میگردد.

انتخاب کف پوش مناسب در دکوراسیون اتاق کودک

کف پوش اتاق کودک باید نرم بوده و از انتقال حس سرما در فصل سرد جلوگیری بعمل آورد. به همین دلیل استفاده از فرش و موکت در اتاق کودک ضروری می باشد. بهتر است از خالی ماندن فضاها در هر گوشه از اتاق کودک جلوگیری بعمل آید.

استفاده نکردن از وسایل خطرناک و تیز

حفظ امنیت کودک در اتاق او که مکانی برای بازی، استراحت و خواب او است، بسیار حایز اهمیت می باشد. بنابراین در طراحی  و چیدمان اتاق کودک از بکاربردن وسایل و اشیا نوک تیز و خطرناک جدا خودداری نمایید.

 طراحی اتاق کودک | دکوراسیون اتاق کودک | طراحی داخلی اتاق نوزاد | دکور اتاق کودک | دیوارپوش اتاق کودک | طراحی اتاق بچه | دکوراسیون اتاق دختر | چیدمان اتاق پسر

 پرده اتاق کودک | کف پوش اتاق کودک | فرش اتاق کودک | وسایل دکوری اتاق بچه | نور اتاق کودک | کاغذ دیواری اتاق کودک | استیکر اتاق کودک | سقف اتاق کودک | دیوار اتاق کودک

P-1180
BWW-154
کاغذ دیواری اتاق کودک
BWW-157
پوستر و کاغذ دیواری مرد عنکبوتی
BWW-153
کاغذ دیواری عروسکی
BWW-156
کاغذ دیواری اتاق پسر
P-1181
BWW-159
نوشتهٔ بعدی
طراحی داخلی بانک
نوشتهٔ پیشین
نمایندگی فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید