طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری هتل

طراحی دکوراسیون هتل

مبحث طراحی دکوراسیون داخلی برای هر محیطی لازم و ضروری است، زیرا دکوراسیون هوشمندانه هر فضایی این امکان را فراهم می کند تا در کنار زیبایی، آرامش و کاربری فضا افزایش پیدا یابد. هتل ها هم مانند هر محیطی نیاز به دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد دارند، حتی می توان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی هتل از مهم ترین دغدغه های صاحبان هتل ها می باشد.
برای طراحی داخلی هتل می توان از طرح های مدرن و خلاقانه استفاده کرده و با کمک ایده های هوشمندانه نیازهای اجتماعی کاربران را بر طرف نمود. توجه داشته باشید که هتل های زیبا و مدرن امروزی علاوه بر اینکه مجهز به پیشرفته ترین وسایل روز دنیا هستند، طراحی داخلی بی نظیری دارند که باعث برجسته شدن آنها می گردد.
شاید باور نکنید اما آنچه باعث می شود افراد در نگاه اول هتل شما را انتخاب کنند، دکوراسیون داخلی ورودی هتل، لابی و به صورت کلی دکوراسیون هتل می باشد. از این رو توصیه می کنیم در طراحی هتل از ایده های نو و خلاقانه ای بهره بگیرید تا از این طریق بتوانید به روز بودن را لمس کرده و مشتریان، هتل شما را برای اقامت انتخاب کنند.

راهکارهایی برای طراحی فضاهای داخلی هتل

ایده های مختلفی برای طراحی داخلی هتل وجود دارد و با استفاده از آنها می توان میزان رفاه هتل را بالا برده و مهمان نوازی را به نحوه احسنت انجام داد و شاهد موفقیت آن در میان هتل های دیگر بود.

لابی هتل

توجه کنید که برداشت اول برای افرادی که وارد هتل می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر قسمت ورودی و لابی هتل از جمله فضاهایی است که در طراحی داخلی باید به آن توجه ویژه ای داشت و طراحان داخلی هتل ها بیشتر تمرکز خود را روی لابی هتل قرار می دهند تا طرحی را ایجاد کنند که وارد شوندگان به هتل را مجذوب نماید.

ایجاد فضایی چند منظوره

یک هتل مدرن باید فضایی چند منظوره داشته باشد تا افراد مختلف بتوانند نیاز های مختلف خود را در این فضا بر آورده کنند، برای مثال باید برای افرادی که قرارهای رسمی خود را در هتل می گذارند یا افرادی که در همان فضا نیازمند کار کردن با لپ تاپ هستند، یک فضاهای چند منظوره را ایجاد کرده تا همه افراد نیاز های مختلف خود را بر طرف کنند.
از این رو  باید برای هر فضا از مبلمان متفاوتی استفاده کرده تا از این طریق راحت و رسمی بودن فضا مشخص شود. استفاده از لوستر های بزرگ و همچنین دیوار هایی که دارای رنگ ها و طرح های مختلفی باشند، از جمله کارهایی است برای مشخص کردن فضا می توان از آنها استفاده نمود.

هتلی با ورودی خاص

در فضای ورودی هتل می توان از ایده های خاص و عجیب استفاده نمود تا همین مسله افراد را جذب هتل نماید، از این رو پیشنهاد می کنیم از آبشار های داخلی یا آبنما های مدرن استفاده کنید تا بتوانید یک فضای اجتماعی با کاربری های مختلف را فراهم کنید.

وجود تخت خواب راحت

در زمان طراحی اتاق های هتل باید توجه داشته باشید که یک تخت خواب راحت از مهم ترین عناصری است که باید در اتاق وجود داشته باشد. زیرا افراد بعد از تفریح و کار در بیرون از هتل به امید استراحت به اتاق خود آمده تا بتوانند با یک خواب راحت، روز شاد و پرانرژی دیگری را آغاز کنند.

استفاده از امکانات صوتی و تصویری

در اتاق ها باید فضایی را در نظر گرفت که امکان پذیرایی و تماشای تلویزیون امکان پذیر باشد. حتی وجود میز تحریر هم برای اتاق لازم است تا در صورت نیاز افراد بتوانند کارهای اداری خود به راحتی در این فضا انجام دهند. یادتان نرود که تلویزیون از ضروری ترین امکاناتی است که باید با توجه به ابعاد اتاق در هر اتاق هتل وجود داشته باشد.

تجهیز حمام در اتاق های هتل  

استفاده از دوش به تنهایی برای حمام اتاق های هتل کافی نبوده و امروزه در طراحی حمام هتل های مدرن یک وان بزرگ در کنار دوش آب گرم قرار می دهند و حتی مکانی برای کاهش فشارهای روانی و ماساژ بدن هم تعبیه می شود. چرا که افراد ساکن در هتل برای سپری کردن زندگی روزمره اقدام به سفر نکرده و باید با استفاده از ایده ها و متد های روز دنیا مکانی آرامش بخش را در فضای حمام برای مهمانان فراهم نمود.

خلاقیت در رستوران هتل

یکی از مهم ترین قسمت های هتل فضای رستوران آن می باشد و امروزه وجود یک رستوران شیک و مدرن اما معمولی در هتل ها جایگاهی نداشته و باید رستورانی ایجاد شود که علاوه بر غذاهای متنوع، فضاهای متفاوت برای افراد مختلف داشته باشد و با استفاده از ابتکار و خلاقیت مکانی جذاب برای صرف غذا فراهم شود.

 

طراحی تراس هتل

در طراحی اتاق های هتل می توان فضایی به عنوان تراس ایجاد نمود تا از این طریق مهمانان از تنش دور بوده و در این فضا آرامش داشته باشد. یک راهکار مناسب این است که در طراحی اتاق با استفاده از انواع چوب ها و تزئینات سنگی یک فضای بزرگ آزاد ایجاد شود.

ایجاد فضایی پایدار

با ایجاد یک فضای سبز بیرونی و پنچره های بزرگی که رو به این فضای سبز باز می شود، نه تنها به خلق یک فضای زیبا کمک می شود، بلکه راهکاری برای ایجاد یک فضای پایدار خواهد بود. زیرا یک امر ضروری برای صاحبان هتل ها، رسیدن به پایداری بوده و از این طریق می توان به این هدف رسید.

استفاده از آثار هنری

برای بالا بردن محبوبیت هتل می توان در طراحی داخلی آن از آثار هنری استفاده کرده و با کمک این راه آسان و ارزان فضاهایی خاص را ایجاد نمود.

وجود سیستم های الکتریکی

استفاده از سیستم های الکتریکی بسیار پیشرفته در هتل بسیار اهمیت دارد، اما در نگاه اول شاید گمان کنید که فراهم نمودن آن برای افرادی که برای تفریح به سفر آمده اند، چندان امر ضروری نخواهد بود، اما توجه داشته باشید که افرادی هم هستند که برای سفر های کاری خود از هتل استفاده می کنند، برای این دسته از افراد باید خدمات آنلاین فراهم بوده تا بتوان هتلی موفق در بین سایر هتل ها به وجود آورد.
البته استفاده از سیستم های الکتریکی در فضاهای مختلف باعث می شود تا توجه افراد به آن جلب شده و راحتی بیشتری را احساس کنند. برای مثال نصب سیستم برای تغییر وضعیت پرده اتاق و … از جمله کار هایی است که مورد استقبان مهمانان قرار می گیرد و رفاه را برای آنها فراهم می کند.

ایجاد فضایی شاد

می توان مکانی را در هتل طراحی نمود که از رنگ های شاد و متنوع در آن استفاده شده باشد و از این طریق افرادی که نیاز به فضایی متفاوت داشته و حتی غمگین و بی حوصله هستند، با حضور در این فضا حس خوب شاد بودن در آنها ایجاد شود.

بهره گیری از ایده های خاطره ساز

در صورتی که از ایده های خاطره ساز در طراحی هتل استفاده شود، باعث می شود تا برای مهمانانی که در هتل اقامت دارند، خاطرات شیرینی ایجاد شود. از این رو می توان امیدوار بود که با خاطراتی که در ذهن مهمانان هتل باقی مانده است، در آینده دوباره به هتل باز گشته و خاطرات خوش دیگری را ایجاد کنند.

حس آرامش در هتل

آنچه بیش از همه برای افرادی که در هتل اقامت دارند، اهمیت دارد، ایجاد آسایش و راحتی آنها خواهد بود. به همین خاطر توصیه می کنیم برای مهمانان هتل حس داشتن خانه ای آرام را فراهم کنید تا در مدت زمانی که از خانه خود دور هستند، از بودن در هتل لذت ببرند.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید