طراحی لوکس فضای داخلی

طراحی لوکس

در دنیای امروز یکی از دغدغه های هر شخصی طراحی لوکس فضاهای مختلف می باشد و حتی در پاره ای مواقع هزینه های بسیاری را هم برای آن صرف می کنند. اما آنچه که باید به آن توجه داشت این است که قبل از صرف هزینه های زیاد به جهت لوکس کردن خانه باید یک طرح کلی از فضاهای مختلف خانه که قرار است تبدیل به مکانی لوکس شود در ذهن پیاده سازی کرده و سپس به جهت خرید و تغییر انواع متریال و لوازم مختلف خانه را لوکس نمود.
البته فراموش نکنید که به هر جهت برای لاکچری و لوکس کردن هر فضایی باید هزینه نمود. اما نکته مهم این است که پولی که قرار است به این جهت هزینه شود به درستی و برای چه بخشی از خانه بوده و قرار است صرف تغییر چه چیزی شده و چگونه می توان با صرف مبلغ مناسبی طرح لوکس را در خانه ایجاد نمود.
لوکس بودن خانه هر فردی رابطه مستقیمی با سلیقه و خوش ذوقی طراحی افراد ساکن در خانه دارد. شاید باور نکنید اما خانه هایی در دنیا وجود دارد که هزینه های سرسام آوری به جهت لوکس نمودن خانه شده است اما با این وجود زیبایی خاصی نداشته و در اصطلاح چنگی به دل نمی زند.
گاها با کمک یک طراح خبره و کاربلد که از ذوق بسیاری در کار طراحی برخوردار است می تواند با صرف هزینه ای مناسب طرحی را ایجاد کند و از متریال هایی در فضای خانه استفاده کند که باعث ایجاد شاهکاری کم نظیر شود. توجه داشته باشید که با انجام این کار به معنای واقعی می توان گفت که با خوش سلیقگی تمام  فضایی لوکس و لاکچری ایجاد شده است.
نکته مهم اندازه و نوع خانه ای است که قرار است برای شیک کردن آن طرحی نو و هزینه ای مناسب صرف شود تا به شکل کاملا دوست داشتنی تبدیل شود و افراد در بودن در آن خانه احساس رضایت داشته باشند. برای مثال راهکارهایی که برای شکیل کردن یک خانه استفاده می شود بسیار متفاوت از طراحی یک ویلای ساحلی می باشد. به همین خاطر نمی توان از یک نقشه و طرح کلی برای طراحی لوکس هر نوع خانه استفاده نمود.

نوع معماری در طراحی لوکس

معماری داخلی هر فضایی اهمیت بسیاری در طراحی لوکس خانه ها دارد. برای مثال در یک خانه که اتاق نشیمن آن به صورت ال یا مستطیل شکل باشد طراحی لوکس اتاق خیلی اهمیت داشته و در صورت انجام کار بازسازی در این فضا حتما از طرح نهایی مطمئن شده و سپس تغییرات را اجرا نمود.

رنگ مورد استفاده در طراحی لوکس

قسمت های مختلف هر خانه را باید متناسب با نوع کاربردی آن انتخاب و دکوراسیون نمود. برای مثال اتاق نشیمن چون از آن به جهت گردهمایی های خانوادگی و دوستانه استفاده می شود و به همین خاطر افراد ساکن در خانه بیشتر از هر فضایی از اتاق نشیمن استفاده می کنند باید طراحی این بخش از خانه شکل عمومی تری داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم  برای لوکس نمودن این فضا در انتخاب رنگ دقت کنید. برای مثال اولین رنگ قابل استفاده به این منظور رنگ طلایی است که به عنوان یک رنگ لاکچری زیبایی چشمگیری را در فضا ایجاد می کند. فراموش نکنید که انتخاب رنگ هایی مانند نقره ای، سفید، زرشکی، بنفش هم در اولویت بعدی انتخاب قرار دارد.
البته در به کارگیری رنگ ها هم باید دقت فراوانی داشته و حد اعتدال را رعایت نمود زیرا استفاده بیش از حد از یک رنگ نه تنها باعث از بین رفتن جنبه لوکس فضا می شود، بلکه طراحی داخلی اجرا شده را تبدیل به یک طراحی معمولی و ضعیف می کند. فراموش نکنید که تنها انتخاب رنگ نباید مختص به در، پنچره ها و دیوارهای خانه باشد بلکه برای لوکس کردن طراحی منزل نیاز است که به رنگ مبلمان، پرده ها، کفپوش ها و به صورت کلی تمامی اجزای و وسایل دکوراتیو  توجه داشت. زیرا رنگ تک تک اجزا در رنگ آمیزی فضا تاثیر گذار هستند.
با این توضیح شاید این تصور ایجاد شود که با یک دست مبلمان آبی نمی توان برای لوکس نمودن خانه قدمی برداشته زیرا رنگ آبی رنگ لاکچری نبوده و به همین خاطر این رنگ مبلمان مناسب اتاق نشیمن نمی باشد. اما نکته مهم این است که برای ایجاد طراحی داخلی لوکس هیچ قراردادی وجود نداشته و تنها تناسب، هماهنگی و شکیل بودن طرح داخلی مهم است.

طراحی لوکس با کمک اجزای دکوراتیو

لوازم و تجهیزات دکوری از جمله عناصری هستند که استفاده از آنها نقش مهمی در طراحی لوکس فضا داشته و جزء مهم ترین اجزایی هستند که به جهت شکیل شدن خانه می توان از آنها استفاده نمود.
از آنجایی که امروزه لوازم تزئینی و دکوری تنوع زیادی دارند این امکان را فراهم می شود تا بتوان هماهنگ با هر نوع دکوراسیون نمونه مناسب را انتخاب نمود. اما نکته مهم انتخاب لوازم تزئینی مناسبی است که نقش چشمگیری در لوکس نمودن بخش های مختلف منزل داشته و می توان از آنها برای مجلل کردن خانه استفاده نمود. برای مثال بهره گیری از آینه های بزرگ که دارای قاب طلایی یا نقره ای خوش نقشی باشند بسیار زیبا بوده و حتی می توان از قاب های منبت کاری شده برای آینه ها استفاده نمود. انتخاب ساعت شماطه دار بزرگ در وسط سالن پذیرایی در کنار یک دست مبلمان شیک و همچنین وجود یک قالی ابریشمی گزینه های مناسبی برای ایجاد یک دکوراسیون لوکس خواهند بود.
استفاده از مجسمه، گلدان، تابلو، لوستر، آباژور، کمد و همچنین سایر لوازم دکوری دیگر در کنار بهره گیری از گل و گیاهان زیبا که در یک جای مناسبی از خانه قرار گرفته باشند می تواند در ایجاد خانه ای لوکس و مجلل نقش مهمی را ایفا کنند.

نوع چیدمان در طراحی مجلل فضا

توجه کنید که حتی اگر از رنگ و وسایل تزئینی لوکس برای طراحی خانه استفاده شود ولی دکوراسیون و چیدمان مناسبی نداشته باشند در نهایت طراحی لوکس ایجاد نمی شود. از این رو توصیه می کنیم ابتدا یک طرح سه بعدی از چیدمان خانه را تهیه و بعد از بررسی و ارزیابی آن اقدام به چیدمان وسایل در جای خود نمایید. دکوراسیون داخلی خانه تا حد زیادی به سلیقه افراد مرتبط است اما نباید در زمان چیدمان وسایل افراط کرده و اتاق را تبدیل به انباری نمود. بهتر است با در نظر گرفتن اولویت ها شروع به چیدمان مبلمان و سایر وسایل نمود.
توجه داشته باشید که نباید چیدمان به گونه ای باشد که حس شلوغ بودن و بهم ریختگی ایجاد شود زیرا این مسله باعث می شود تا جذابیت فضا از بین برود. با وجود اینکه شلوغ بودن چیدمان اتاق نشیمن بالامانع است اما برای سایر بخش های خانه اصلا مناسب نیست.
فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید