عجیب ترین پشت بام های دنیا

امروزه در سرتاسر دنیا پشت بام های خاصی ایجاد شده است که به دلیل طراحی ویژه و خلاقانه ای که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته و آوازه آنها در تمامی نقاط جهان پیچیده است. بر روی پشت بام ها به صورت معمول وسایل ساختمانی وجود دارد و فضای بسیاری خالی و بدون استفاده ایجاد می شود که معمولا کارایی خاصی نداشته و امروزه از این فضای خالی به صورت بهینه و کاربردی استفاده می شود. اما افرادی هستند که دست به کار های خلاقانه زده و بر روی پشت بام منزل خود کار های عجیبی انجام می دهند و انجام آنها باعث می شود تا پشت بام ها تبدیل به یک سازه عجیبی شود که دور از تصور خواهد بود. نمونه هایی از پشت بام های خاص که در نقاط مختلف جهان ایجاد شده است شامل موارد زیر است.

زمین بازی تنیس

در دبی برج های مختلفی وجود دارد که هر کدام جاذبه خاص توریستی هستند اما برج های معروف برج العرب با طراحی خاصی که دارند کاملا منحصر به فرد می باشند. در بالای این برج ها زمین تنیسی وجود دارد که بر روی قسمت فرود هلی کوپر قرار گرفته است و باعث شده تا این زمین بلند ترین زمین تنیس دنیا شناخته شده و افراد سرشناسی ورزشی در این زمین بازی خود را به نمایش بگذارند.

معبد خصوصی

در جنوب چین منطقه ای با نام شنزن ساختمانی وجود دارد که در پشت بام آن یک معبد خصوصی قرار گرفته است. این ساختمان ۲۰ طبقه بوده و در بالای آن معبدی ساخته شده است که بسیار عجیب و غریب است و چند سگ شکاری وظیفه حفاظت از این معبد را بر عهده دارند. معبد ساخته شده در پشت بام این ساختمان کاملا خصوصی بوده و حتی امکان استفاده و ورود به این معبد برای افراد ساکن در ساختمان هم وجود ندارد. البته شایان ذکر است که هنوز فردی که صاحب این معبد باشد را شناسایی نکرده و پلیس محلی در پی پیدا کردن صاحب این معبد می باشد.

زمین فوتبال

شیبوآ نام ایستگاه مترویی است که در شهر توکیو وجود دارد. این ایستگاه از سال ۲۰۰۱ تا به امروز محلی است برای کسانی که به فوتبال علاقمند هستند. توجه به این ایستگاه مترو به این علت است که یک زمین فوتبال بر روی پشت بام آن ساخته شده است و به پارک فوتبال آدیداس معروف است. این پارک به صورت کاملا قانونی و با مجور ساخته شده است و به همین خاطر محل برگزاری بسیاری از تورنومنت های مختلف بود است و کشور ژاپن این زمین را در روزهایی که میزبانی جام جهانی را بر عهده داشت ساخته و به مردم دنیا معرفی کرده است.

رودخانه مصنوعی

در شهر لندن ساختمان تجاری وجود دارد که در بالای آن درست بر روی پشت بام آن رودخانه مصنوعی ایجاد شده است. این رودخانه به عنوان یک جاذبه تورستی در این شهر شناخته شده و افراد زیادی را برای بازدید از این رودخانه مصنوعی جلب نموده است. با وجود اینکه استفاده از این رودخانه از سال ۱۹۱۰ امکان پذیر است اما بعد از پایان جنگ جهانی دوم این رودخانه مصنوعی بسته شده  و بعد از مدت ها دوباره بزگشایی شد. این رودخانه به گونه ای است که امکان قایق سواری در آن وجود دارد و مهم تر اینکه این رودخانه قابلیت دادن گواهینامه قایق رانی را هم داشته و برخی افراد گواهینامه قایق خود را از طریق راندن در این رودخانه گرفته اند.

خانه معلق

در کشور کره هنرمندی با نام دو هو سیو زندگی می کند و این هنرمند طرحی با نام ستاره معلق را داده است. این طرح به گونه ای است که یک خانه بر روی پشت بام یک ساختمان به صورت آویزان قرار گرفته  و در تصور اول گمان می شود که این خانه معلق است اما سازه محکمی دارد که این مسله را در حد همان تصور نگه می دارد. ساخت این خانه بر روی پشت بام در حدود ۳ ماه به طول انجامید و این پشت بام به عنوان عجیب ترین و متفاوت ترین پشت بام دنیا شناخته شده است.

زمین بازی کودکان

یکی از پشت بام هایی که عنوان عجیب ترین پشت بام دنیا لقب دارد خانه ای در دانمارک است که بر روی بام آن زمین بازی مختص کودکان وجود دارد. کف این زمین با چمن مصنوعی پوشش داده شده و مجهز به  وسایل بازی مخصوص کودکان است. این زمین بازی در پشت بام این خانه علاوه بر زیبایی، ایمنی بالایی هم دارد. زیرا دور تا دور این پشت بام با استفاده از فنس های خاصی پوشانده شده است که امنیت کودکان را فراهم می کند.

ویلای سنگی

در کشور چین تاجر موفقی با نام ژانگ بیکینگ زندگی می کند و این فرد در مدت ۶ سال ویلای سنگی زیبا و مجهزی را در پشت بام یک خانه در پکن ساخت که برای اتمام این ویلای سنگی در سرتاسر دنیا جنجال بزرگی به پا شد. این ویلا به گونه ای است که تمام آنچه در آن وجود دارد طبیعی بوده و تمامی درختان و سنگ های استفاده شده در این ویلا از جنگل های واقعی آورده و در این ویلا استفاده شده است. نکته جالب این است که در پایان ساخت این ویلا مشخص شد که این فرد هیچ مجوزی برای ساخت ویلا در بالای پشت بام نداشته و به همین خاطر دولت آن کشور تنها ۱۵ روز به تاجر متخلف اجازه داد تا ویلای سنگی خود را خراب کند.

استخر ترسناک

شنا کردن از جمله ورزش هایی است که انجام آن برای همه افراد به آسانی نبوده و برخی افراد از انجام این ورزش می ترستند. به صورت معمول استخر ها بر روی زمین ساخته می شوند اما تصور شنا کردن در استخری که در طبقه ۵۵ یک هتل قرار دارد برای کسانی که از شناکردن هم ترسی ندارد کمی مشکل است.

در کشور سنگاپور هتلی وجود دارد که بر روی پشت بام آن یک استخر ساخته شده است که هیچ گونه حفاظی در اطراف آن وجود ندارد. اما با این حال به دلیل داشتن یک محل نجات در پایین این استخر امکان ایجاد خطر کاسته شده و هیچ نگرانی برای افرادی که تمایل به شنا کردن در این استخر را دارند وجود ندارد و این هتل به عنوان گران قیمت ترین هتل در جهان شناخته شده است.

ترن هوایی خاص

ترن هوایی یکی از بازی های مهیج و البته ترسناکی است که درشهربازی وجود دارد و معمولا افراد مختلف از آن استقبال می کنند. اما ترس سوار شدن بر روی ترن هوایی که در بالای یک ساختمان ۸ طبقه وجود دارد بسیار زیاد است. این ساختمان در کشور ژاپن است و فعالیت آن در مدت کوتاهی متوقف شد زیرا ساختمان موجود به گونه ای ساخته شده بود که توانایی تحمل حرکت های ترن را نداشته و امکان تخریب آن وجود داشته است.

سینمای مهیج

استرالیا به عنوان کشوری که در آن جالب ترین سینمای دنیا وجود دارد شناخته شده است. این سینما در پشت بام یک ساختمان در سیدنی ساخته و نکته مهم این است که این سینما به صورت رسمی به ثبت رسیده و در پایان شب فیلم های مختلفی را نمایش می دهد.

 

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید