مطالبی در ارتباط با نگهداری از کفپوش

بدون دیدگاه

چگونگی تمیز کردن و نگهداری از کفپوش

استفاده از کف پوش های چوبی باعث ایجاد یک محیط گرم شده و جلوه ای زیبا به اتاق شما می دهند. البته باید مراقب مبلمان و کفش های خود باشید تا به این کف پوش ها آسیبی نرساند و خراشی بر روی آنها ایجاد نکند. البته در صورتی که با ریختن قهوه، چای و… بر روی آنها لکه ای ایجاد شود میتوانید با روش های مختلف این لکه هارا پاک کرده و از بین ببرد.

قبل از اینکه به روش های تمیز کردن لکه از روی کف پوش ها بپردازیم ابتدا باید انواع لکه ها را بشناسید. به‌طور کلی، لکه‌ها به دو دسته لکه‌های سیاه و لکه‌های سفید تقسیم می‌شوند. لکه های سفید زمانی ایجاد میشود که مایع برروی روکش بالایی کفپوش ریخته شده باشد. در حالی که لکه های سیاه زمانی ایجاد میشوند، که مایع به خود چوب نفوذ کرده باشد. ابتدا تشخیص اینکه لکه از نوع سفید است یا سیاه، به شما راه درست تمیز کردن کفپوش را نشان می دهد. البته بهتر است بدانید که پاک کردن لکه ای سفید خیلی راحت تر از لکه های سیاه می باشد. 

چند راه برای تمیز کردن لکه ها برروی کفپوش ها :

۱-از سیم ظرف شویی نرم و جوهر لیمو برای تمیز کردن لکه های سفید استفاده کنید.ابتدا سیم ظرفشویی را درمحلول جوهرلیمو خیس کرده و زمانی که کاملا خیس شد، از آن برای پاک کردن لکه سفید استفاده کنید و با کشیدن سیم ظرف شویی بر روی لکه، آن را از بین ببرید و بعد از آن با پارچه ای خشک کاملا باقی مانده جوهر لیمو را پاک کنید تا تمیز و نرم شود .

 ۲-از مایع سفید کننده برای از بین بردن لکه های سیاه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که پاک کردن لکه های سیاه در بعضی مواقع تا چند روز طول می کشد و برای ازبین بردن این نوع لکه ها باید وقت بیشتری صرف کرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در قدم اول باید روکش چوبی را از روی چوب جدا کنید و بعد از آن با یک برس آغشته به مایع سفید کننده، سطح چوب و روکش را بخوبی تمیز کنید. این کار را به فاصله زمانی چند ساعت دوباره تکرار کنید و بعد از آن به مدت ۱۲ ساعت رها شود تا کاملا خشک شود. بعد از پایان ۱۲ ساعت و از بین رفتن لکه، رنگ قسمت مورد نظر را با سایر قسمت ها یکسان کنید.

 چند نکته قابل توجه در مورد لکه های سیاه:

در صورت کم بودن سطح لکه سیاه به جای برس می توانید از مسواک استفاده کنید.

بهترین زمان برای ازبین بردن لکه سیاه شب بوده زیرا رفت و آمد افراد در خانه کمتر خواهد بود.

اگر در پایان ۱۲ ساعت لکه همچنان باقی مانده بود ازسفید کننده های چوب استفاده کنید.

بهتر است سالی یک بار روکش چوبی تعویض شود تا جلوه و زیبایی خاصی به منزل شما دهد.

۳-راه دیگر برای پاک کردن لکه ها از روی کفپوش، استفاده از حلال های نفتی می باشد. برای این کار ابتدا روکش را از روی سطح چوب جدا کرده و با مقداری شن بپوشانید و بعد از آن از یک پارچه آغشته به افشانه های مخصوص چوب که همان مشتقات نفتی می باشد، برای تمیز کردن قسمت مورد نظر استفاده کنید و در آخر نقطه مورد نظر را کاملا خشک کنید.

 ۴-خراشیدگی های اصلاح شده را با استفاده از رنگ روغن روکاری کرده و رنگ لکه را با سایر قسمت های روکش همسان کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این عمل یکسان کردن نقطه مورد نظر با سایر قسمت ها، کار بسیار دشواری خواهد بود و نیاز به تمرین زیاد دارد. برای تمرین کردن می توانید ابتدا بر روی تکه چوبی که همجنس روکش کف است، تمرین کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. بعد از تمرین کافی، این کار را روی روکش مورد نظر خود پیاده کنید.

برای شروع به کارهمسان سازی، ابتدا یک قلم موی مناسب انتخاب کنید و با دقت و ظرافت بسیار از رنگ روغن موجود برداشته و در قسمت مورد نظر بکشید. فاصله زمانی ۳ تا ۴ ساعت لازم است تا این رنگ کاملا خشک شود.

نکات قابل توجه برای روکاری:

– از رنگ روغن زیاد استفاده نکنید زیرا باعث سیاه و پررنگ شدن قسمت مورد نظر می شود.

– اندازه قلم مو می تواند با توجه به نقطه مورد نظر متفاوت انتخاب شود.

 

نوشتهٔ بعدی
چند راه کار جهت انتخاب صحیح کاغذ دیواری
نوشتهٔ پیشین
انتخاب لوستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید