مکان مناسب جهت نصب آینه

بدون دیدگاه

مناسب ترین مکان برای نصب آینه در منزل :

همان طور که می دانید وجود آینه به عنوان یک عنصر تزئینی و البته ضروری برای هر خانه ای است و باید جزء عناصر مهم در چیدمان منزل از آن استفاده کرد. زیرا علاوه بر زیبایی، حسی از گشودگی نیز به فضا می بخشد. توجه کنید که نصب آینه را باید به گونه ای انجام داد که منظره ای را در خود منعکس کند. برای مثال نصب آینه بر روی دیوار روبروی پنجره باعث می شود که منظره جالب خارج را به داخل فضا منتقل کند. اما در صورتی که منظره مقابل آینه، بخشی از فضای خصوصی منزل شما باشد، زیبایی چندانی ندارد و حتما در مکان نصب آن اشتباه کرده اید.

توجه کنید که اگر آینه را در جای مناسب خود نصب کنید نه تنها بسیار کاربردی خواهد بود، بلکه می تواند به یک نقطه کانونی جذاب و بی نظیر بصری تبدیل شود. وجود آینه در هر قسمت از منزل باعث می شود تا نور، زیبایی، تصویر ذهنی و دیداری در فضای زندگی منعکس شود.

نصب آینه در مکان های مختلف منزل چگونه است  ؟

 نصب آینه در حمام :

 اولین مکانی که نیاز به نصب آینه دارد، فضای داخلی حمام است. البته همان طور که می دانید در زمان حمام گرفتن باعث می شود تا بخارآب آینه را بپوشاند، اما وجود آن در داخل حمام بسیار ضروری و کارآمد است. جای آینه در حمام بالای سینک روشویی بوده و باید به ابعاد آن و تناسب میان آینه، دیوار و سینک دقت کنید.

بهتر است بدانید که آینه ای که برای سرویس بهداشتی استفاده می شود، می تواند مستقیما بر روی دیوار نصب شده و یا مانند اثری هنری، یک قاب و چهارچوب داشته باشد. البته فراموش نکنید که می توانید یک آینه، درست در مقابل آینه اول نصب کنید تا از این طریق  بتوانید به هنگام نیاز پشت سر خود را نیز ببینید. نکته مهم این است که آینه های قاب دار را برای حمام های کوچک استفاده می کنند، زیرا باعث می شود حمام شما بزرگ تر به نظر برسد.

نصب آینه نزدیک در ورودی :

 با نصب یک آینه در نزدیک در ورودی منزل جلوه شیک و بی نظیری با این فضا می بخشید. البته فراموش نکنید که وجود یک میز و یا نیمکت کوچک، پای آینه ضروری است، زیرا این نیمکت کوچک کاربردهای زیادی دارد. برای مثال می توانید در هنگام پوشیدن یا درآوردن کفش بر روی آن بنشینید و یا حتی از آن برای گذاشتن کلیدها، جعبه ای برای قبض ها و رسیدها و… استفاده کنید. می توانید با قرار دادن اشیاء هنری بر روی آن جلوه زیبایی به فضای ورودی دهید.

نصب آینه بالای شومینه :

در صورتی که در منزل خود شومینه دارید، قسمت بالای شومینه محل مناسبی برای قراردادن یک آینه زیبا و تزئینی است. نصب آینه در بالای شومینه باعث ایجاد صمیمیت در فضا می شود و فضای اتاق نشیمن را بزرگ تر جلوه می دهد و با انعکاس نور، روشنایی بیشتری را در اتاق پراکنده می کند.

نصب آینه در بالای میز :

 در صورتی که در اتاق پذیرایی منزل خود میزی دارید که رو به دیوار است می توانید آینه ای را در امتداد طول میز به دیواری که به میز چسبیده است، آویزان کنید. با انجام این کار علاوه بر اینکه فضای پذیرایی منزل شما بزرگتر به نظر می رسد، جلوه میز هم دوچندان می کند. مخصوصا اگر با چیدمان زیبایی تزئین شده باشد.

نصب آینه روی سطح میز :

 اگر در فضای منزل خود از نور شمع ها لذت می برید، پیشنهاد می کنیم که آنها را روی سطحی آینه ای قرار دهید که روی میز قرار دارد. با انجام این ایده نه تنها تعداد شمع ها را دو برابر می شود، بلکه نور زیبای شمع ها را بیشتر خواهد شد.

نصب آینه بر بالای بوفه ظروف :

 در صورتی که گنجه ای برای قرار دادن ظروف خود دارید که دیواره ندارد و مانند یک میز کنسول عمل می کند، می توانید در بالای آن آنه نصب کرده تا از این طریق لوازم زیبای روی آن در آینه دیده شود. اما توجه کند که در صورت اوپن بودن آشپزخانه، آینه فضای شلوغ آشپزخانه را بازتاب ندهد.

نصب آینه دراتاق کودک:

 از آنجایی که کودکان دوست دارند خود را در آینه تماشا کنند، می توانید آینه ای را برای اتاق کودک خود در نظر بگیرید. البته فراموش نکنید که نصب آینه باید در محل مناسبی از اتاق صورت بگیرد تا کودک شما بتواند در حالی که بر روی تخت خواب خود خوابیده یا در حال بازی است بتواند خود را در آن ببیند. این آینه به کودک کمک می کند تا ذهن کنجکاو او با دیدن حرکات مختلف بدن و تصویر صورتش، تحریک شده و بر هوش و دقت بصری او افزوده شود. نکته مهم برای وجود آینه در اتاق کودک این است که حتما در هنگام نصب تمام موارد ایمنی را در نظر بگیرید و آینه را در تراز چشمان او قرار دهید.

نصب آینه در راهرو :

 خانه هایی که دارای راهروی دراز و باریک هستند را با نصب یک آینه بر روی دیوار آن باز تر جلوه دهید. وجود آینه در راهروی باریک منزل هم نورپردازی راهرو یا را افزایش می دهد و هم بر پهنای باریک آن، حس گشودگی بصری ایجاد می کند.

 نصب آینه در اتاق خواب :

 وجود آینه از ملزومات اتاق خواب است، اما بهتر است بدانید که در هر اتاق خوابی نمی توانید یک آینه قدی قرار دهید، مگر اینکه دیواری عریض در اتاق خواب وجود داشته باشد که بتوانید چنین آینه ای را بر روی آن نصب کنید. محل دیگری که برای نصب مناسب است، پشت در اتاق خواب است. البته توجه به کیفیت و جنس در اتاق خواب بسیار مهم است، زیرا باید به گونه ای باشد که بتواند وزن آینه را تحمل کند.

نصب آینه در بخش درونی درهای کمد لباس، با در نظر گرفتن کیفیت جنس در کمد نیز ایده مناسبی برای اتاق خواب شماست.  انجام این کار به شما این امکان را می دهد که فقط هنگامی که به آینه نیاز دارید، در معرض دیدتان قرار می گیرد. یادتان نرود که از قرار دادن آینه در نزدیکی تخت خواب خودداری کنید. زیرا ممکن است راحتی خواب را مختل کند.

نوشتهٔ بعدی
خانه تکانی در فصل پاییز
نوشتهٔ پیشین
شرایط انتخاب اتاق خواب ایده ال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
error: اخطار: مطابق با قانون کپی رایت شما مجاز به کپی برداری از این محتوا نیستید